Wil je naar Rome fietsen, maar niet langs de gebaande paden van Benjaminse of Reitsma?
Dan is er een nieuwe route op komst.
Al een aantal jaren geleden schreef ik dit.
Momenteel ben ik bezig met de ontwikkeling van een nieuwe fietsroute. Ook een historisch tracé, maar nog een paar honderd jaar ouder.
De Via Francigena, de route van Canterbury naar Rome. Door bisschop Sigerig beschreven in het jaar 990.
Het Italiaanse deel is uitstekend beschreven. Het deel van Canterbury naar de Italiaanse grens tot nu toe wel voor wandelaars, maar niet voor fietsers. Ik ben nu bezig met het deel van Canterbury naar de Italiaanse grens.
Op de kaart hieronder staan beide routes. Emo's Reis in blauw, de Via Francigena in rood
Link naar Emo's Reis: www.emosreis.eu
Link naar de Via Francigena: www.frankenfiets.nl
Wil je meer weten?
Vrijdagmiddag 1 maart, zaterdag 2 maart en zondag 3 maart sta ik op de Fiets- en Wandelbeurs in het Pelgrimspaviljoen.
Op
zaterdagmiddag 2 maart 14.00 uur
en
zondag 3 maart om 13.00 uur
een lezing over beide routes
Peter
Dan is er een nieuwe route op komst.
Al een aantal jaren geleden schreef ik dit.
Momenteel ben ik bezig met de ontwikkeling van een nieuwe fietsroute. Ook een historisch tracé, maar nog een paar honderd jaar ouder.
De Via Francigena, de route van Canterbury naar Rome. Door bisschop Sigerig beschreven in het jaar 990.
Het Italiaanse deel is uitstekend beschreven. Het deel van Canterbury naar de Italiaanse grens tot nu toe wel voor wandelaars, maar niet voor fietsers. Ik ben nu bezig met het deel van Canterbury naar de Italiaanse grens.
Op de kaart hieronder staan beide routes. Emo's Reis in blauw, de Via Francigena in rood
Link naar Emo's Reis: www.emosreis.eu
Link naar de Via Francigena: www.frankenfiets.nl
Wil je meer weten?
Vrijdagmiddag 1 maart, zaterdag 2 maart en zondag 3 maart sta ik op de Fiets- en Wandelbeurs in het Pelgrimspaviljoen.
Op
zaterdagmiddag 2 maart 14.00 uur
en
zondag 3 maart om 13.00 uur
een lezing over beide routes
Peter