Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 286 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36107 berichten
JanH schreef:
do 10 jan, 2019 15:29
geen Frankrijk want ik zie zonnepanelen :) )
Dat lijkt een gierig setje van zes, net zoveel als er subsidie was. Dan is het vast geen België of Duitsland. Spanje trouwens ook niet, daar zijn zonnepanelen praktisch gezien nog een paar jaar verboden. (Bron)

We kijken aan het licht te zien min of meer naar het westen.
Is dat wandelpad op een oud spoortracé?
willem.m schreef:
do 10 jan, 2019 16:27
Is dat wandelpad op een oud spoortracé?
Lijkt me niet.
Het komt me allemaal erg bekend voor; het zou me niet verbazen als het straks hier vlakbij is.
Als we weten waar het reclamebord langs de straat van is zijn we een stuk verder.
Afbeelding
Het is niet in Engeland. Ik ben bang dat ik teveel weggeef als ik zeg in welk land het wel is.
Het ligt langs een bekende route.
Is het misschien een hoger gelegen bassin? Dat van Vianden heeft een andere rand, zag ik al.

De welbekende routes ken ik niet (ik bedenk ze zelf).
Het is geen bassin. De plek heeft een bekende bijnaam die ook wel voor vergelijkbare plekken wordt gebruikt.
Noord-Frankrijk? Waterpartij maakt deel uit van oude militaire installatie?
Het is in België.
Ha ha, goed gedaan, het is gewoon boven op de muur van Geraardsbergen!

Ik kom daar wel een paar keer per jaar maar nog nooit gestopt voor het uitzicht. Mijn onderbewustzijn was nu toch al een uurtje of twee hardnekkig aan mijn oren aan het trekken en hoezee, plots viel de frank. (frank valt, Zuidnederlandse uitdrukking, kwartje valt).

https://www.google.com/maps/@50.7727372 ... 312!8i6656

Als fietser ben je natuurlijk aan het krabben voor die laatste meters op de Kapelmuur (vanwaar de foto is gemaakt) en het hele uitzichtgebeuren speelt zich dus in je rug af. Wel merkwaardig hoe de foto de hoogteverschillen manipuleert, zal ik maar zeggen.
kan weg
(En het bord zegt: Denderland Shopping center/ Carrefour market)
Oeps carl was me voor :oops:
Het kasteel ligt ernaast. Dit is de OLV-kapel, die veel ouder is.
Helemaal goed uiteraard.
De beurt is aan Carl.
Makkelijk denk ik, geen hints.

Bijlagen

Uitzicht vanaf het Oppidum Ensérune op het Étang de Montady?
https://goo.gl/maps/vcRnatfAAGP2
Zeker, de tovenaar neemt over.
Hierbij het nieuwe raadsel:
foto.jpg
Land van Herve?
derdekeer schreef:
vr 11 jan, 2019 15:45
Land van Herve?
Nee