Het gebeurde op 28 november 2018 op station Schiphol Airport: Mijn vrouw en ik namen daar de Koploper van 21.07 uur naar Amsterdam CS. Bij het instappen gingen de treindeuren vlak achter mij dicht, terwijl mijn vrouw nog op het perron stond. Ik had de bagage al binnen getrokken en de treinkaarten zaten in mijn zak. Ik bonkte op de deuren, de gele knop werkte niet meer. Gelukkig stond er bij de volgende deur een conducteur, die haar binnen heeft gelaten. Hij maakte een vermanende vinger: "Na het fluitsignaal verboden te instappen!" Maar leg dat maar eens uit aan een DOVE als ik. Nog moe van de reis had ik ook niets door. Bovendien waren m’n oren nog behoorlijk van slag door het luchtdrukverschil aan boord van het vliegtuig, waarmee wij zojuist zijn aangekomen.
Waarom geen rode knipperende lamp boven de treindeuren, zoals aanwezig bij de Spurts van Arriva bij het sluiten? De veiligheid wil de NS toch hoog in het vaandel hebben?
Dit is de tekst in het klachtenformulier, dat ik aan de NS heb gestuurd. Ik ben benieuwd wat de reactie is.
Waarom geen rode knipperende lamp boven de treindeuren, zoals aanwezig bij de Spurts van Arriva bij het sluiten? De veiligheid wil de NS toch hoog in het vaandel hebben?
Dit is de tekst in het klachtenformulier, dat ik aan de NS heb gestuurd. Ik ben benieuwd wat de reactie is.