rooss schreef: ↑wo 21 nov, 2018 14:30Je bedoelt natuurlijk: "iK VIND dat het je bedoeling is om te provoceren, ofwel...".Leon schreef: ↑wo 21 nov, 2018 14:21Ik ben het misschien zelfs deels eens met je gevoelens, maar vervang eens wat woorden "is" door "vindt ik", dan krijg je denk ik al minder ruzie. Maar dat is jou al heel vaak verteld, dus ofwel is het je bedoeling om te provoceren ofwel er is iets anders dat je belet in de communicatie.
Gelukkig komt het hier weer goed:
Nee, het is niet mijn bedoeling om te provoceren, maar ik ga een goede discussie niet uit de weg. (vind ik).
Ik ben het niet met je eens om overal "vind ik" bij te zetten. Het is m.i. volledig duidelijk dat het om een mening gaat.
Tja, volgens mij is een "goede" discussie eentje die de ander (uiteindelijk) de ruimte laat om te zeggen dat de uitkomst is dat je het eens bent dat je het niet eens bent.
Te veel lijken "discussies" af te drijven naar een zwarte-piet niveau (een soort eerste-wereld-oorlog stellingen-strijd, een strijd die alleen maar slechtoffers maakt en niks verder komt - de aanleiding is vaak ook slechts een klein incident, een toevalligheid, net als indertijd in Sarajevo).
En dan weer On-Topic, ik ben nog lang geen tachtig, ik voel me ook nog lang geen tachtig, maar als het ooit zover komt dan schroom ik niet de dan voor mij beste e-bike of vergelijkbaar aan te schaffen, niet uit luiigheid maar om te blijven kunnen genieten van het fietsen.
En weer iets Off-Topic: Eigenlijk snap ik de hyper-sportieven niet. Vroeger hadden we hier een boodschappenfiets, een fiets die we ook wel de dienstfiets noemden. Die fiets was goed beschouwd de ultieme trim-fiets; je trapte je het apelazerus om vooruit te komen. Zo'n vlot licht niemendalletje met ontelbare versnellingen, da's toch helemaal niet eerlijk ??
BSM