door
Vélocio » di 20 nov, 2018 20:03
Ik vind alle aspecten van het fietsen in de brede zin van het woord mooi...
De fiets als vervoermiddel, de geschiedenis, het materiaal, een lange reis, een korte reis... wat het ook is.
Maar ook een snelle tocht met de wielerclub ETP te Zutphen is gaaf te doen, waar we met een gemiddelde snelheid van ver boven de 30 km p/h thuis komen, écht wielersport noem ik dat.
En inderdaad als je gewend bent om eens een Brevet te rijden dan draai je je hand niet om als het eens wat tegen zit op een trektocht.
Het randonneurs-wereldje is me op het lijf geschreven, lange tochten die niet als een race worden gereden, maar zoals gezegd een tocht door weer en wind waar zelfredzaamheid een pré is, waar je af en toe eens over een grens bij jezelf gaat...
Lang geleden las ik een mooi geschreven verhaal van de avonturen van een Randonneur die een nacht door fietste en dat zo mooi omschreef waardoor ik altijd met het "randonneurs-virus" besmet raakte.
Heb een jaartje even wat andere fiets avonturen gehad, zoals de Ronde van Vlaanderen, Paris-Roubaix, Week Alpencols met de Racefiets en de Hanzeroute naar Berlijn.
Nu weer gretig om Brevetten te rijden.
http://www.henkoppad.nl