Ik zie dat mijn tent, de Exped Venus II Ultralight op dit forum nog niet niet ter sprake is gekomen (alleen de niet-ultralight-versie een paar keer meer dan 10 jaar geleden), dus daar wilde ik maar eens verandering in brengen, want ik vind het een heel fijn tentje. Wie weet heeft iemand die op zoek is naar een nieuwe tent hier iets aan.
Zo ziet hij eruit: En hier is een filmpje dat ik erover gemaakt heb, waarin ik hem uitgebreid laat zien en bespreek.
Dit waren mijn eisen toen ik een tent zocht:
- 2-persoons (ofwel lekker ruim in mijn eentje)
- schutkleur
- max. 3 kilo, maar hoe lichter, hoe beter
- ruime voortent waarin je bij regen kunt koken en die zorgt dat het niet direct de binnentent in regent
- stokken max. 45 cm, zodat de tent in de fietstas past
- liefst vrijstaand
- binnen- en buitentent tegelijk op te zetten of buitentent als eerste
- 3- of 4-seizoens
- lang genoeg (ik ben 1,78 en wilde niet met m'n voeten/hoofd tegen het tentdoek liggen) > liefst min. 210 cm lang
Aan al die dingen voldoet hij, en verder is nog fijn dat hij 2 ingangen heeft en behoorlijk stevig staat als het hard waait (mits goed vastgezet). Sneeuw blijft op het dak liggen, dus als er meer dan een paar centimeter valt is deze tent niet ideaal. De grootste tegenvaller toen ik hem kreeg (want besteld via het internet), is dat de hoogte lager was dan aangegeven, maar uiteindelijk is dat geen enkel probleem gebleken, het was evengoed hoog genoeg om geen last van het dak te hebben. En verder kunnen jullie alles zien in bovengenoemde video of hier.
Als iemand nog vragen heeft, laat het dan weten!
Zo ziet hij eruit: En hier is een filmpje dat ik erover gemaakt heb, waarin ik hem uitgebreid laat zien en bespreek.
Dit waren mijn eisen toen ik een tent zocht:
- 2-persoons (ofwel lekker ruim in mijn eentje)
- schutkleur
- max. 3 kilo, maar hoe lichter, hoe beter
- ruime voortent waarin je bij regen kunt koken en die zorgt dat het niet direct de binnentent in regent
- stokken max. 45 cm, zodat de tent in de fietstas past
- liefst vrijstaand
- binnen- en buitentent tegelijk op te zetten of buitentent als eerste
- 3- of 4-seizoens
- lang genoeg (ik ben 1,78 en wilde niet met m'n voeten/hoofd tegen het tentdoek liggen) > liefst min. 210 cm lang
Aan al die dingen voldoet hij, en verder is nog fijn dat hij 2 ingangen heeft en behoorlijk stevig staat als het hard waait (mits goed vastgezet). Sneeuw blijft op het dak liggen, dus als er meer dan een paar centimeter valt is deze tent niet ideaal. De grootste tegenvaller toen ik hem kreeg (want besteld via het internet), is dat de hoogte lager was dan aangegeven, maar uiteindelijk is dat geen enkel probleem gebleken, het was evengoed hoog genoeg om geen last van het dak te hebben. En verder kunnen jullie alles zien in bovengenoemde video of hier.
Als iemand nog vragen heeft, laat het dan weten!