Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eerste Koga Miyata Signature op Bike Motion beurs - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Eerste Koga Miyata Signature op Bike Motion beurs

De Vakantiefietser schreef:De site gaat pas officieel vanmiddag (vrijdagmiddag 20-10) de lucht in. Ik neem aan dat dan alles goed zal kloppen. :lol:
Nou, in Safari kun je alleen een frame uitkiezen en verder kom je niet.Geen prijs, kleur, niks nada. dus of ze dat vanmiddag nog allemaal voor elkaar krijgen......
Eric Schuijt schreef:Op de site van Koga kun je vanaf dan je eigen fiets samenstellen.
Mijn eigen fiets heeft geen verstelbare stuurpen. Ik snap ook niet dat er mensen zijn die een dure fiets met rohloff kopen maar dan een frame hebben die er eigenlijk niet voor gemaakt is.

Verder is de keuze net zo beperkt als bij Santos.

Hoi,

In de pauze een beetje op de Koga-site gespeeld, is net Lego en ik ben gek op Lego :)

Zodra ik een fiets met voorvering wil samenstellen kan ik geen dynamo, spatborden, gewone koplamp en lowrider meer bouwen.

Ik heb mijn fietsconfiguratie zoveel mogelik vergeleken met de Signature.

Dus:
Alu 26' Frame (hebben geen CrMo), GEEN handtekening ( je kan je fiets beter laten registreren :roll:), Suntour voorvork, Rohloff, HS33, Brooks B17, Airwings zadelpen, conti banden, eenvoudige stuurpen, Koga multigrip stuur, Tubus Logo met snelbinder, Koga Pedalen, B&M achterlicht, Batterijlicht voor.

Kost 2.781E en dus nog zonder SON, Lowrider en koplamp. Hij is aan de dure kant dus.
Er zijn andere merken die hetzelfde bieden voor veel minder geld...

Fiets de wereld,
whisky

Schitterende richting die fietsenbouwers op gaan. Mooi dat er voor de klant nog meer mogelijkheden zijn. Alhoewel ik geen Koga-fietser ben (en dit eigenlijk een zinloze opmerking is :lol: ) juich ik al dit soort acties van fabrikanten van harte toe. De keuzes die je nu nog bij Koga kunt maken vind ik nog wat beperkt maar ik neem aan dat dat nog wel zal veranderen. Ligt natuurlijk ook een beetje aan de klant en of de behoefte van de klant hiervoor groot is.
Ik neem ook aan dat een Koga klant bij de fietsenmaker ook nog wel wat kan aanpassen. Dat kan bij veel andere merken ook.
Prima actie dus Koga. Mooi uitgevoerd. Laat meer fabrikanten dit volgen.
Groet,
Marco
Marco Meijerink schreef: Prima actie dus Koga. Mooi uitgevoerd. Laat meer fabrikanten dit volgen.
Groet,
Marco
Voor Koga had je vroeger al Vittorio, Snel, Re-Cycle, Villiger, Santos, Scirocco (lokaal bij mij in de buurt, maar meer op ATB gericht) :wink:.

Maar toch mooi dat ook Koga nu wat meer keuzemogelijkheden aanbiedt.

Maar "legendarisch" (zie Signature-site bij KS-TR26-frame) zal de Worldtraveller van hun voor mij alleen worden als de fiets die erg duur is, waarbij je niets zelf kan kiezen, en die voor wereldreizen helemaal niet zo ideaal opgebouwd was/is (o.a. geen PET-fleshouder(s) die o.a. Whiskey en ik toch graag hebben!).

Hoi RobertJan,

Voor Koga had je vroeger al Vittorio, Snel, Re-Cycle, Villiger, Santos, Scirocco.
Bekijk mijn site maar even....daar kom je veel van deze merken tegen (je moet wel goed kijken :lol: )
Ik bedoel met mijn stukje dat ik het een goede zaak vind als meer merken zich op de markt van serieuse vakantiefietsers storten. Dat zorgt ervoor dat de markt lekker scherp blijft.
Met "mooi uitgevoerd" bedoelde ik niet de fietsen maar de manier waarop Koga het aanpakt.

Voor zoveel geld koop je ook een helemaal op je eigen maat gebouwd stalen frame, zonder die namaak derailleur / kettingspanner die Koga moet gebruiken omdat ze eigenlijk geen echt Rohloff frame lijken te hebben. Dan heb je ook echt keus uit onderdelen, en kun je ook kiezen voor bredere en andere banden, en bredere spatborden dan de 50 mm sks die je nu alleen kunt kiezen. Kunnen er eigenlijk wel bredere banden in als ze alleen de smalle 26 inch spatborden aanbieden?
Dat de Rohloff fiets die ik voor de grap configureerde op het plaatje 24 spaken kreeg zullen we maar als een lolletje van de computerjongens beschouwen.
Wim

Ik snap echt niet dat jullie er zo lovend over zijn. Als je dik 3000 euro uitgeefd dan wil je toch een perfecte fiets? Toch niet: een kettingspanner; verkeerde bidons; spatborden die niet groot genoeg zijn; een verkeerde stuurpen; remmen die ook een betere uitvoering hebben; en nog veel meer.

Voor mensen die graag een fiets kopen waarvan ze het gevoel hebben dat ze hem helemaal zelf hebben samengesteld is dit leuk, maar voor mensen die graag een fiets willen hebben met de onderdelen die zij willen is het vooral belangrijk dat er, of meer keuze komt, of meer optie's GEEN. Het ergste is dat je betaald voor dingen die je niet gebruikt.

Overigens wil ik ook graag een andere crankstel, maar daar valt helemaal niets te kiezen.


Ik beschouw het als goede marketing, niets meer.

Off topic zeurmodus :D

"Als je dik 3000 euro uitgeefd"
uitgeefd?
:oops:
Uitgeeft want stam van uitgeven is uitgeef (ik geef uit) en F is in 'T KOFSCHIP dus dan stam + t.

Whisky

Ja ja, Whisky

Optie's is trouwens ook fout, mag gewoon opties zijn :?

Belangrijker dan een type/taalfoutje is natuurlijk dat de boodschap overkomt !!!!

Michael W schreef:
Belangrijker dan een type/taalfoutje is natuurlijk dat de boodschap overkomt !!!!
Dat lijkt mij ook :wink:

whisky schreef:Off topic zeurmodus :D

"Als je dik 3000 euro uitgeefd"
uitgeefd?
:oops:
Uitgeeft want stam van uitgeven is uitgeef (ik geef uit) en F is in 'T KOFSCHIP dus dan stam + t.

Whisky
Sorry Whisky maar hier moet ik je (volgens mijn eigen ideeën) ff corrigeren ;):
Het gaat hier niet om een voltooid deelwoord (dus KOFSCHIP telt niet) maar om een reguliere "t"-uitgang vanwege "je" ervoor. (Bijv. "Als je 50 km wandelt" is ook met een "t")

Dat de "d" niet klopt was dus correct door jou gemeld, alleen de reden niet.

Maar nu weer on-topic :)

Eric,

Hoe bevalt je nieuwe Koga Siganature? Heb je jouw nieuwe vakantiefiets al getest?

Fedor schreef: Sorry Whisky maar hier moet ik je (volgens mijn eigen ideeën) ff corrigeren ;):
Het gaat hier niet om een voltooid deelwoord (dus KOFSCHIP telt niet) maar om een reguliere "t"-uitgang vanwege "je" ervoor. (Bijv. "Als je 50 km wandelt" is ook met een "t")

Dat de "d" niet klopt was dus correct door jou gemeld, alleen de reden niet.

Maar nu weer on-topic :)
Dat krijg je er nu van als je te lang in Duitsland leevd :)

Whiksy

bert sitters schreef:Eric,

Hoe bevalt je nieuwe Koga Siganature? Heb je jouw nieuwe vakantiefiets al getest?

Nee joh, die heeft vannacht naast z'n bed gestaan en hij heeft er vast lekker van liggen dromen., van die mooie nieuwe dinky-toy :wink:

Worldtraveller
voor wereldreizen helemaal niet zo ideaal opgebouwd was/is (o.a. geen PET-fleshouder(s)
Ik heb er toch geen problemen mee gehad in de middle of nowhere. Dik 5000 kilometer onverhard/verhard zonder enig boutjes aan te hoeven draaien, bijstellen of gebroken spaak.
En is de petfleshouder nu een essentieel onderdeel voor een wereldfiets
:wink: of is het een kwestie van tegen de leverancier/vakhandel zeggen van haal de bidonhouders er maar af en zet er 2 petfleshouders op (eventueel bij).

Wat dat betreft is de signature nix nieuws. Een fiets van die prijs kun je leuk onderhandelen en aanpassen naar voorkeur.
Neem nu onze ***** (piep :lol: ) dikkere banden (die kunnen dus gewoon ook op de signature incombinatie spatborden) en andere voorbouw/stuur en petfleshouders en we kwamen 100 euro hoger uit.
Zelfde principe hebben andere merken met hun opbouwsysteem door de klant zelf.

Het zal "gelukkig" -anders reden we allemaal een ***** (piep :lol: )- altijd blijven dat de één de voorkeur heeft voor zus en de ander voor zo en bereid zijn daar een bedrag voor neer te leggen.

Ik was trouwens bij de uitreiking............................kwijlen, wat een mooi fietsie :wink:

Bob

Gisteren was er een probleem op Utrecht Centraal. Ik had een afspraak in Amsterdam in een Tapas-bar dus ik wilde niet apatisch wachten. Ik ben toen op mijn nieuwe Koga naar Amsterdam gefietst (met spijkerbroek, katoenen onderbroek, nieuw Brooks Zadel en de fiets nog niet optimaal afgesteld).

Ach, hij reed gewoon als mijn goede Worldtraveller. Combinatie SON met B&M LED koplanp werkte in het pikkedonker langs het Amsterdam-Rijnkanaal uitstekend. Ik realiseerde mij vandaag dat dit misschien wel de duurste fiets is in mijn winkel! Dus met een prijs nog boven die van idworx. En ja, een VSF met eenzelfde opbouw is stukken goedkoper. En een Santos, Snel, Van Herwerden of Avaghon weer duurder dan een VSF. En op iedere fiets zitten onderdelen wel of niet op. En het is aan jouw fietsenleverancier om dat aan te passen. Ook mijn nieuwe Koga is inmiddels aangepast. En dat voor zo'n dure fiets. :lol:

Maar weet je, mijn eerste tochten maakte ik 20 jaar geleden op een Koga Gents Racer (met uitgevijld framenummer :lol: ) en de laatste zes jaar rijd ik op een Worldtraveller. Ik heb dus een zwak voor Koga, zoals ik dat ook voor Snel heb (net zoals Marco voordat hij door Santos gesponsord werd :lol: )

Zoals gezegd; op mijn website zal ik de ervaringen bijhouden met de Koga Signature.

Wie verschuilt zich achter de naam "Van Blaaten"? Deze achternaam bestaat namelijk niet.

whisky schreef:Off topic zeurmodus :D

"Als je dik 3000 euro uitgeefd"
uitgeefd?
:oops:
Uitgeeft want stam van uitgeven is uitgeef (ik geef uit) en F is in 'T KOFSCHIP dus dan stam + t.

Whisky
:roll:
Dat ik fout zat klopt maar je uitleg rommelt aan alle kanten (niet alleen wat Fedor al zei). Jouw stam is niet de stam. Stam is niet de ik-vorm. De stam is het hele werkwoord -en. Dus: stam uitgeven = uitgeven -en = uitgeev. Als laatste medeklinker de v, die niet in het kofschip zit, dus dan met een d. Helaas pindakaas is het een gewoon werkwoord, dus gaat het allemaal niet op.

Conclusie is wel, dat jij niet in de taalkundige positie zit om mij te corrigeren.

Maar we kunnen het ook gewoon over inhoud hebben.

De Vakantiefietser schreef:
Maar weet je, mijn eerste tochten maakte ik 20 jaar geleden op een Koga Gents Racer (met uitgevijld framenummer :lol: ) en de laatste zes jaar rijd ik op een Worldtraveller. Ik heb dus een zwak voor Koga.
Ik heb ook een zwak voor Koga.
Mijn eerste echte tochten 25 jaar geleden gereden op een Gents Touring :-)
Sindsdien alleen op Koga's gefietst. De ergste pech die ik heb gehad was een achterversnellingskabel die brak en ik nergens een kabel van 2 mtr kon kopen. Als ik dan de hoge aanschafprijs omreken naar het aantal kilometers dat ik in 10 jaar maak, waren ze eigenlijk niet zo duur.