www.spotzi.com/nl/kaarten/bedrijven/sup ... -nederland
Bij mij zijn de krentenbollen favoriet
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Misschien dat ik te schijterig ben maar ik vond het voor tochten door Nederland teveel gedoe om mijn route te plannen aan de hand van oplaadpunten en daar dan een uur te moeten zitten om mijn accu maar deels op te laden of 3 uur te moeten wachten om mijn accu helemaal op te laden. Dat doe ik liever op mijn bestemming.
Tsja, stress over de vraag of je het eindpunt of thuis wel haalt oftewel range-anxiety. Ik hou er niet zo van.55er schreef: ↑ma 08 okt, 2018 19:38Bedankt voor de reactie. Twee accu's is idd een ideale situatie. Het gaat ons er meer om dat we tijdens een terrasje of bezienwaardigheid net even 1 of 2 bolletjes/streepjes kunnen bijtanken zodat mijn vrouw wat geruster op de fiets zit.
Berger...hij is grappig, maar moeders fiets moet opgeladen. Wij niet hihi.
Splitstekker zou dan leuk zijn, maar blijkbaar bestaan deze nog niet voor deze toepassing.Hans Keesom schreef: ↑ma 08 okt, 2018 13:02Een tweede lader kan natuurlijk ook, maar dat is toch weer wat extra gewicht. Als je vast adressen heb waar je regelmatig komt als werk, vriend(in), ouders kan je overwegen daar een lader neer te leggen.
Zomaar een stekkertje kan niet, want in een lader zit een regelcircuit dat de stroom naar de op te laden accu regelt en uiteindelijk stopt. Als er twee accu's tegelijk opegeladen moeten worden moeten er ook twee regelcircuits zijn. Op zich een fluitje van een cent (of een paar tientjes) als het in de lader ingebouwd zou zijn, maar het is wel meer dan een stekkertje.Ed kettingvet schreef: ↑di 09 okt, 2018 12:44Splitstekker zou dan leuk zijn, maar blijkbaar bestaan deze nog niet voor deze toepassing.Hans Keesom schreef: ↑ma 08 okt, 2018 13:02Een tweede lader kan natuurlijk ook, maar dat is toch weer wat extra gewicht
Op die manier gaan knoeien lijkt me niet verstandig en het levert ook niets op omdat als je een lader deelt, elke accu op halve snelheid gaat laden. Kan je net zo goed een enkele accu opladen op volle snelheid.Leon schreef: ↑di 09 okt, 2018 12:59Zomaar een stekkertje kan niet, want in een lader zit een regelcircuit dat de stroom naar de op te laden accu regelt en uiteindelijk stopt. Als er twee accu's tegelijk opegeladen moeten worden moeten er ook twee regelcircuits zijn. Op zich een fluitje van een cent (of een paar tientjes) als het in de lader ingebouwd zou zijn, maar het is wel meer dan een stekkertje.Ed kettingvet schreef: ↑di 09 okt, 2018 12:44Splitstekker zou dan leuk zijn, maar blijkbaar bestaan deze nog niet voor deze toepassing.Hans Keesom schreef: ↑ma 08 okt, 2018 13:02Een tweede lader kan natuurlijk ook, maar dat is toch weer wat extra gewicht
Volgens mij ging het er om dat je zou willen voorkomen midden in de nacht op te moeten staan. Bijkomend is het voor de meeste accu's beter om op lagere snelheid opgeladen te worden dan op hoge snelheid, dus dat zou ook een voordeel kunnen zijn.Hans Keesom schreef: ↑di 09 okt, 2018 13:18Op die manier gaan knoeien lijkt me niet verstandig en het levert ook niets op omdat als je een lader deelt, elke accu op halve snelheid gaat laden. Kan je net zo goed een enkele accu opladen op volle snelheid.
Zo had ik 'm niet opgevat. Als je op je plek van bestemming alleen maar slaapt en dus maar acht uur bent, dan is het inderdaad een kwestie van midden in de nacht opstaan, of voor elke accu een oplader.Leon schreef: ↑di 09 okt, 2018 14:12Volgens mij ging het er om dat je zou willen voorkomen midden in de nacht op te moeten staan. Bijkomend is het voor de meeste accu's beter om op lagere snelheid opgeladen te worden dan op hoge snelheid, dus dat zou ook een voordeel kunnen zijn.Hans Keesom schreef: ↑di 09 okt, 2018 13:18Op die manier gaan knoeien lijkt me niet verstandig en het levert ook niets op omdat als je een lader deelt, elke accu op halve snelheid gaat laden. Kan je net zo goed een enkele accu opladen op volle snelheid.
Uh, volgens mij kan dat niet in het zoekkader van OSM zelf maar wel hiero: