Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Voor Ivo's gebruik
Nee, praktische gronden. Bij klassieke raceremmen kan een iets breder spatbord makkelijk in de knel komen tijdens het remmen, bij centre pull remmen zitten de draaipunten direct naast de spatborden, dan kan het spatbord nooit in de knel raken.Travelmaster schreef: ↑do 20 sep, 2018 12:05Mooiste detail vind ik de spaakhouder! Minst mooie detail de verlichtingsbekabeling. En de keuze voor de remmen zal vooral op esthetische gronden zijn gebaseerd..?
Ik heb Marten maximaal 32mm meegegeven met spatborden en wat ruimte voor troep onder de spatborden.
De Bob Jackson heb ik nog altijd en die mag nog lang niet altijd met pensioen. Ik heb in principe 3 fietsen die ik het meest gebruik:
M'n fotoset wordt nog aangevuld. De koplamp is een Edelux aan de linkerkant van de voordrager. Rechts komt nog een Ixon op batterijen te zitten. Voor PBP zal die naar midden-voor verhuizen en komt rechts een reserve Edelux, al voorverkabeld zodat bij kabelbreuk ik alleen maar de kabelschoentjes hoef om te schuiven.
En hoe zit het met de remkracht? Is dat nog een beetje acceptabel?Ivo Miesen schreef: ↑do 20 sep, 2018 22:57Nee, praktische gronden. Bij klassieke raceremmen kan een iets breder spatbord makkelijk in de knel komen tijdens het remmen, bij centre pull remmen zitten de draaipunten direct naast de spatborden, dan kan het spatbord nooit in de knel raken.Travelmaster schreef: ↑do 20 sep, 2018 12:05Mooiste detail vind ik de spaakhouder! Minst mooie detail de verlichtingsbekabeling. En de keuze voor de remmen zal vooral op esthetische gronden zijn gebaseerd..?
Beetje acceptabel? Ik trok nog net geen rookgordijn toen ik er de eerste keer mee remde. Ik ga er andere blokken opzetten achter, nu remt ie te goed. Iig beduidend beter dan double pivot raceremmenTravelmaster schreef: ↑za 22 sep, 2018 14:42En hoe zit het met de remkracht? Is dat nog een beetje acceptabel?Ivo Miesen schreef: ↑do 20 sep, 2018 22:57Nee, praktische gronden. Bij klassieke raceremmen kan een iets breder spatbord makkelijk in de knel komen tijdens het remmen, bij centre pull remmen zitten de draaipunten direct naast de spatborden, dan kan het spatbord nooit in de knel raken.Travelmaster schreef: ↑do 20 sep, 2018 12:05Mooiste detail vind ik de spaakhouder! Minst mooie detail de verlichtingsbekabeling. En de keuze voor de remmen zal vooral op esthetische gronden zijn gebaseerd..?
Krachtiger hoeft voor mij niet, sterker nog ik ga 'slechtere' remblokken aanbouwen om ze wat minder krachtig te hebben. De ruimte voor vooral de spatborden is waar het mij om ging. Zodat ik niet tijdens de bietencampagne regelmatig m'n rit moet onderbreken om de wielen weer vrij te maken.
Als je je grijze massa er aan kunt laten wennen is het uiteindelijk denk ik wel fijner. Dus je zou het ook een maandje kunnen proberen. (Niet later zeggen dat ik zei dat je dat moest...)Ivo Miesen schreef: ↑zo 23 sep, 2018 20:39krachtiger hoeft voor mij niet, sterker nog ik ga 'slechtere' remblokken aanbouwen om ze wat minder krachtig te hebben.