door
rooss » di 21 aug, 2018 11:38
BertKremer schreef: ↑di 21 aug, 2018 11:20
Ja, het is niet zo zwart wit als je misschien denkt.
Soms moeten we als uitgangspunt zwart/wit nemen, anders wordt het gelijk al zo'n grijze brij.
Maar wat jij zegt klopt, je vrouw is wel op fietsvakantie geweest en jij niet, jij bent op fluisterfietsvakantie geweest. Prima te combineren. Misschien baalt je vrouw daar wel van en wil ze ook op fluisterfietsvakantie, ik zou het niet weten, ik ken haar niet. Maar misschien wel een leuk onderwerp voor een gesprek op het eerder genoemde kussen.
Degene met wie ik het leven deel, loopt op gympen, ik op sandalen of hoge bergschoenen. Ook dat gaat prima samen, soms hebben we wel eens een discussie over wat nou het best is om te wandelen. Onze conclusie is dan dat dat erg persoonlijk is. Alleen noem mijn bergschoenen geen gymschoenen of sandalen.
Soms doe ik een kajaktochtje samen met iemand in een open kano (ook wel canadese kano genoemd). Gaat ook prima samen. De beledigingen over en weer, de "open kano" wordt denigrerend ¨vrachtboot" genoemd bijvoorbeeld, zijn niet van de lucht. Maar echt vloeken in de kerk is natuurlijk als je een kajak uitscheldt voor canadees of een open kano voor kajak. Dat is echt "not done".
En dan heb ik het nog niet eens over de mensen die peddelen roeien noemen. Daar krijgen ze me echt mee op de kast. Roeiers zijn sowieso hele rare mensen, die kijken de verkeerde kant op bij het varen (dit geldt natuurlijk niet voor de roeiers op de z.g.n. roeifiets, die kijken de goede kant op, en zij varen niet, zij fietsen).
Ik hou van helder en correct taalgebruik. Zo irriteert het me mateloos als iemand zegt dat hij zich ergens aan irriteert als hij bedoelt dat hij zich daar aan ergert. Jammer genoeg maak ik zelf ook ook fouten. Dan irriteer ik mezelf.