Gezien de reacties begrijp ik niet meer of optie 1 nu uitneembaar is of niet. Wat isRobbert Rutgrink schreef: ↑vr 29 jun, 2018 21:24Vraagje: wat vinden jullie, interne accu in de buis(buizen) weggewerkt of externe accu deels weggewerkt in een mooi vormgegeven buis(buizen)? Die eerste is uit het zicht, de tweede is meer zichtbaar, meer lego achtig daardoor op termijn misschien te vervangen door iets anders (een betere accu?) dat dezelfde passing heeft.
Mijn voorkeur zou nogal afhangen van hoe het resultaat er uitziet. Liever een mooie visueel bij de fiets passende externe accu dan een accu in een leijke dikke buis. En het moet handig genoeg blijven voor de hele doelgroep natuurlijk.
Andersom ben ik juist erg blij met mijn lelijke fiets (niet-e-bike) omdat ik die geruster ergens kan stallen dan een heel mooie. Dilemma!
quote="Robbert Rutgrink"
> ....echter, als je de capaciteit van een accu kunstmatig "verkleint" (10-80 versus 100%) dan heb je
> minder capaciteit. Met minder capaciteit kom je minder ver.
> En iedereen wil alleen maar verder komen. Lastige combi.
Bij auto's hebben ze daar aan de onderkant van het bereik een mooie oplossing voor: de reserve. Een metertje dat in het rood staat of een oranje lampje dat brand is psychologisch heel dwingend; zeker voor de - ik blijf er op hameren - doelgroep. Als je de snelheid zou afknijpen tot 15 km/u krijg je ook een leereffect. Iedereen die wel eens met aan auto tussen de vrachtauto's is gaan rijden omdat hij/zij bang was om de volgende pomp niet te halen begrijpt dat.
Aan be bovenkant van het accubereik is het lastiger, dan zou je een soort boostknopje moeten maken dat niet echt uitnodigt om ook te gebruiken. Je kunt klanten echter niet zomaar zeggen dat ze de accu niet helemaal moeten opladen als ze dat bereik niet nodig hebben die dag. De geniale truc is dan om dat een accu te noemen die tot ook tot 120% opgeladen kan worden of zo. Technisch onzin, maar ik denk wel dat het verkoopt. Denk aan rendementen van CV-ketels, die ook vrolijk boven de 100% gaan.
>Ik heb eens laten uitrekenen door iemand die er voor gestudeerd heeft.
Rekenen met stroompjes zit al in het Mavopakket hoor.
{verhaal}
>Toen dacht ik, hoe gaan we dit nu uitleggen. Want dit had ik nog nooit ergens in een folder gelezen.
De interessantste dingen in de folder zijn altijd de dingen die er niet instaan.
> Mijn tip: ga je de bergen in? Neem dan een lader mee en eventueel een tweede akku.
> Met af en toe een langere lunchpauze kom je dan een heel eind. Heerlijk.
Tegen de tijd dat ik een e-bike koop hoop ik dat dat er een wordt waarmee ik de hele dag op pad kan zonder überhaupt te denken aan de accucapaciteit of levensduur, hem 's avonds aan de kabel hang zonder verder ergens naar te kijken en de volgende dag weer op pad kan.