Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ga uit van wat je thuis op een dag voor de lol fietst, zonder kapot te zijn. Ruwe inschattting: neem als je kampeert tweederde daarvan; als je een hoteltocht doet 0,8.Sander de Eerste schreef: ↑za 16 jun, 2018 20:55... naar Barcelona, wat is een redelijke tijdsduur om deze tocht in af te leggen?
@SanderSander de Eerste schreef: ↑zo 17 jun, 2018 11:12Wat ik tot dusver gelezen heb is dat er 3/4 weken voor staan. Ik fiets alleen, ga natuurlijk lekker om mij heen kijken maar mezelf kennende wil ik toch ook wel vlot de eindstreep halen. Ben jong, sportief... dus hoop wat dat betreft wel redelijk wat km's op een dag te kunnen maken.
Plan is om te camperen (iemand bekend of de route langs campings of wild campeer plekken gaat?) en aan het eind in ieder geval nog wat van Barcelona te kunnen zien alvorens ik terug vlieg.
Bedankt voor de reacties tot dusver.
Ik had eigenlijk ook drie weken bedacht, maar wil er misschien toch maar 4 van maken zodat ik 't vliegtuig niet mis.Wouter Duijndam schreef: ↑zo 17 jun, 2018 00:50Ik had 18 dagen in de planning staan voor Den-Haag naar Barcelona en heb hier 3 dagen aan vast geplakt.
Velen zeggen mij dat 18 dagen wat ambitieus is.
Ik ga het volgend jaar mei meemaken.
Omdat je kennelijk de eerste Sander bent dacht ik eigenlijk dat je wel heel oud zou zijn.
Ik heb nog niet gelezen dat je veel fietservaring hebt. Mocht dat niet zo zijn, overschat jezelf dan niet. Blessures liggen op de loer als je een beweging die je niet vaak maakt ineens heel vaak en heel intensief gaat maken.
Even off-topic gezeur: een van die rare regels in het Nederlands: camping is met een "c", kamperen met een "k".
Dat geeft hoop! ThnxTwanjansen schreef: ↑ma 18 jun, 2018 16:23Paar jaar geleden heb ik hem in 10 daghen gereden.
Met de racefiets, achterop 2 tassen met kleren eten en tentje/slaapzak.
200km per dag vond ik wel te doen maar dan heb je geen tijd voor kasteel bezichtigingen (ik stopte wel voor uitgebreide lunch)
En boekjes had ik ingescand (evt op mobiel of ipad). Route op gpx gereden = ideaal
De wind is de 1e 1000km wel schuin tegen..
Maar fantastische ervaring. Op google maps plande ik voor vertrek de verwachte locatie finish zodat ik mbv het boekje camping kan zoeken
Als ik Google-maps de afstand Barcelona - Utrecht voor de auto laat berekenen kom ik op ruim 1500 km, voor de fiets wordt dat alleen maar meer. Als ik met afstandmeten.nl de afstand Barcelona-Utrecht hemelsbreed meet kom ik op 1214 km. Je daarop baseren lijkt me niet handig.