door
_Peter_ » do 10 mei, 2018 12:25
Erik, een mooi initiatief, ik hoop dat je de lokale gemeenten hier ook bij kan betrekken zodat de mensen in de wat afgelegen gebieden hier ook van gaan profiteren. (Het binnenland loopt hier namelijk ook leeg richting de grote stad)
Ik denk alleen dat veel mensen toch voor de "makkelijkere" route langs de kust zullen kiezen, ondanks dat het daar vooral 's zomers erg druk met vooral toeristen zal zijn, voor je natje en droogje en overnachtingen ben je toch vaak op de kust aangewezen. Veel zullen de puf niet hebben om met die temperaturen door het nog veel heuvelachtiger binnenland te gaan trekken. De weg langs de kust is overigens ook verre van vlak te noemen voor zij die dat niet weten. Het scheelt natuurlijk al wel enorm dat de nieuwe snelweg een boel verkeer opslokt wat anders over de Magistrale zou zijn gegaan.
Houdt vooral op de eilanden ook rekening met wat stevige hellingen, omdat je toch vaak een bult overmoet om weer op zeeniveau uit te komen. Ook varen lang niet alle veerboten op een tijd die jou uitkomt, of helemaal niet meer.
Wat ik zo zie van de route is dat deze niet veel anders is dan wat ik zelf ooit al eens heb gedaan, er zijn overigens ook niet veel mogelijkheden om tot veel verschillende routes te komen, juist vanwege de weinige wegen.