Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietstocht La Veloroute Altlantic coast Portugal - Forum Wereldfietser

fietstocht La Veloroute Altlantic coast Portugal

Hallo mede fietsers.
Ik ben van plan ergens in juni the Atlantic coast route te fietsen ongeveer vanaf Faro naar Porto. De informatie op de website is zeer uitgebreid met gratis GPS tracks. Wat betreft betaalbare accommodaties vind ik weinig terug. Ik heb gekeken op Airbnb waar je voor één nacht nauwelijks geen kamer kan krijgen en de hotels zijn in juni best wel prijzig. Campings zijn er wel onderweg maar dan heb je een tent nodig, extra bagage op de fiets. Wie heeft deze route al een keer gefietst en heeft wat tips voor mij. Ook tips voor de heen en terug reis zijn welkom.
Als er een alternatief is hoor ik die graag.
http://www.eurovelo.com/en/eurovelos/eu ... s/portugal

Groet Aad
Als ik Hotel intik in het zoekvak van Google Maps terwijl het gebied in beeld is zie ik toch voor mijn zeer schappelijke prijzen; een aantal tientjes..
Toeristenresorts aan de zuidkust zullen wel goed bezocht, niet goedkoop en niet te boeken voor 1 nacht zijn, maar als Portugal niet veel anders is dan Spanje zijn hotelletjes in het binnenland blij met elke gast en is het vooral de vraag of ze wegens gebrek aan gasten in juni wel open zijn.
In Lissabon en Porto zelf is het natuurlijk anders want dat zijn mondiale toeristentrekkers geworden en betaal je al gauw de hoofdprijs.
Mijn taktiek zou zijn: kies een hotellteje, check de website en bel even. Laat je niet afschrikken door mooie websites want de werkelijkheid is vaak eenvoudiger. Wat woordjes Portugees zou handig zijn al geef ik graag toe dat telefonisch in het Spaans een hotel reserveren voor mij al een hele prestatie was, dus Portugees..... :D

Reizend in midden Spanje zonder smartphone schreef ik thuis de telefoonnummers van alle hotels in de wijde omgeving op en markeerde de plaatsen op de kaart. Onderweg daags tevoren belde ik dan met de GSM. In gebieden met erg veel hotels wordt dat wel een grote administratie.
Hallo Leon inderdaad als je in google maps hotels zoekt zie je kleine prijsjes omdat het nog voorseizoen is, ga je richting eind juni ongeveer mijn start van de fietstocht dan zijn de prijzen veel hoger. Bedankt voor je tips.
Een tentje mee kost wat extra bagage, maar je krijgt er een hoop vrijheid voor terug. Stoppen daar waar je het leuk vindt. Na het fietsen genieten van je eigen potje koken in de natuur. Als je fiets eenmaal rolt, dan rolt bij. Het zwaarste dat je meeneem top je fiets, dat ben je zelf.
Waarom zou je in een hotel met slecht een, twee, of drie sterren slapen, als je onder duizend sterren kunt overnachten?
"Stoppen daar waar je het leuk vindt" klinkt heel leuk, maar dan moet daar wel net een camping zijn! Dit is precies de reden waarom ik sinds een aantal jaren enthousiast ben over wild kamperen. Dus voor mij geldt deze volgorde:
1. wildkamperen
2. kamperen
3. kamperen op een vooraf geboekte camping
4. overnachten in een hotel/B&B etcetera
5. overnachten in een vooraf geboekt hotel/B&B etcetera
Ik vind het verschrikkelijk perse naar dat vooraf geboekte hotel te moeten: het komt te vroeg, het komt te laat, het is helemaal niets.
bert sitters schreef:
vr 23 mar, 2018 12:46
Waarom zou je in een hotel met slecht een, twee, of drie sterren slapen, als je onder duizend sterren kunt overnachten?
:-)
Mooi gezegd.
Als je geen tent mee wilt nemen, waarom niet met deze: https://pousadasjuventude.pt/en
Hallo Martin jeugdhotels :lol: ik ben 63 jaar. Wordt moelijk lijkt me.Een lichtgewicht tentje met zijn tweeën lijkt me welhandig als tussenoplossing als er geen accomodatie is. Goed idee van Bert. Ik ben benieuwd of iemand deze route al heeft gereden.
Bleuso schreef:
vr 23 mar, 2018 20:38
Hallo Martin jeugdhotels :lol: ik ben 63 jaar. Wordt moelijk lijkt me. Een lichtgewicht tentje met zijn tweeën lijkt me welhandig als tussenoplossing als er geen accomodatie is. Goed idee van Bert. Ik ben benieuwd of iemand deze route al heeft gereden.
Ik ben zelf van 24-2-1951 en slaap nog altijd in (jeugd)herbergen! De laatste keer was op de Jugendherberge van Kleve (Dld.) in oktober 2017. Niks geen „wordt moeilijk lijkt me”. De bovenleeftijdgrens is al lang losgelaten hoor. Wat let je? :wink: Lidmaatschap aanvragen bij www.stayokay.com - ben al lid sinds 1968, toen nog de NJHC geheten! Ik ben wel een keer in Portugal geweest (helaas zonder fiets) in de eerste week van juli en het was gloeiend heet!

Afbeelding
Hier een foto tijdens het ontbijt in de Vlaamse jeugdherberg van Sint-Martens-Voeren (net onder de kont van Zuid-Limburg) op 2 april 2017, nu heel bijna een jaar geleden. Bekijk de mensen maar eens: allemaal vijftig-plussers! Je ontmoet hier vaak aardige mensen. Met de man rechts op de voorgrond heb ik nog steeds contact middels correspondentie via e-mails.

Afbeelding
Een foto in de hal van de jeugdherberg van Tours (Frankrijk) in 2002. Naast mij een 80-jarige (!) Fransman, die dagelijks gemiddeld 150 km door Frankrijk heeft gefietst en kort daarvoor heeft hij een hartoperatie gehad! Daarna had ik nog geregeld briefcontact met hem. Inmiddels overleden.