Het mankeren van een goede kabelstopper voor de cantileverrem achter. Nu was ik gedwongen iets in elkaar te fröbelen aan de zadelpenklem maar die zat op een verkeerde plek t.o.v. de remnokken om een fatsoenlijke kabelloop te krijgen. Met heel veel zoekwerk en proberen heb ik een half acceptabele remwerking gekregen via V-Brake remgrepen.Leon schreef: ↑wo 24 jan, 2018 13:31Kun je ook een oorzaak aanwijzen? Onjuiste positionering? Door vorkbreedte min of meer gedwongen positionering te ver uit elkaar voor de betreffende canti's? Te slappe (achter)vork? Kon niet het juiste boogkabeltje krjigen? (Meestal worden te lange kabeltjes gebruikt, maar jij bent een van de weinigen die ik daar niet van zal verdenken)Ivo Miesen schreef: ↑wo 24 jan, 2018 12:10Wel cantilevernokken maar zo slecht gebouwd dat cantilevers die bij dezelfde instelling op andere frame's wel goed remmen op dit frame slecht remmen.
Uiteindelijk deden dezelfde cantileverremmen op m'n Bob Jackson het perfect, maar die heeft een goed uitgevoerd mannetje voor cantilever remmen, het belangrijke punt dat miste bij het VSF frame.
Daarnaast was er een geometrieprobleem, de achtervork te lang voor de rest van de geometrie.
Het betreft dus niet V-Brakes, daar was het VSF frame voor gemaakt, maar cantilever remmen. V-Brakes en racestuur zijn sowieso geklier, daarnaast wil ik onderweg meer kunnen bijstellen dan met V-Brakes kan. Dit nav ervaringen met velgproblemen in bijvoorbeeld Montenegro die ter plekke niet op te lossen waren.
Alles is nu opgelost met een maatframe dat wel de aansoldeerpunten heeft die ik nodig heb.