Additionally, paste this code immediately after the opening tag: keuze fietsnavigatie - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

keuze fietsnavigatie

@Peter: Googelen kunnen we allemaal, dat is inderdaad niet moeilijk. Maar ik werd getriggerd door de beschreven goede ervaring met huren (incl. route erin laten zetten) van Fietsvriend. Vandaar de vraag wie de verhuurder was.
Blije fietser, ik denk dat ondanks aanbevelingen van anderen je niet het halve land af gaat reizen als je bij Bever om de hoek ook goed geholpen kan worden. Een outdoor-GPS is niet iets waar je zo mee wegfietst, de tijd die het duurt om het je eigen maken is niet zoals bij een TomTom. En ook een gekleurd lijntje volgen is soms makkelijker gezegd dan gedaan. Het enige wat ik kan aanbevelen is je goed voor te laten lichten bij misschien wel verschilende buitensportzaken, de meeste hebben denk ik wel een regeling dat je de huurprijs geheel of gedeeltelijk terugkrijgt als je besluit tot aanschaf over te gaan. Overigens kun je het ding altijd nog op marktplaats aanbieden, als het niet bevalt. Ik neem overigens ook nog steeds een overzichtskaart mee, want de schermpjes blijven nu eenmaal klein.
_Peter_ schreef:...ik denk dat ondanks aanbevelingen van anderen je niet het halve land af gaat reizen als je bij Bever om de hoek ook goed geholpen kan worden....
Ik heb dat dus wèl gedaan: voor m'n eerste GPS ben ik naar "de andere kant van het land" gegaan.
Uitstekende voorlichting gehad en dat was het mij wel waard. Het betrof dan ook een GPS speciaalzaak.
(en zó groot is ons land nu ook weer niet :D )

Groet, Tom.
Naar mijn idee kan je ook prima een tweedehands GPS kopen via marktplaats, zoek maar eens op "garmin etrex" of "garmin oregon" en kijk of er iets in de buurt zit.

Stel vooral de aankoop/huur niet al te lang uit, het is goed wat gebruikerservaring te hebben voordat je op stap gaat,
Ik heb ern ipad voor mijn werk en mijn dochter een iphone. Op beide werkt osmand niet zoals hij wel op mijn andoid toestel werkt. Mijn conclusie is osmand en iphone/ pad gaan niet goed samen.
Met de android gewoon een fiets route laten berekenen over 180 km. Doet hij netjes over bestaande fietsroutes.
Ik gebruik liever mijn etrex 30. Heb de osmand voor back- up. Kan wat batterij duur vertellen dat ik met mijn telefoon geen 8 tot 10 uur onderweg kan zijn als ik er mee navigeer. Mijn powerbank Xstorm 7000 kan 2x mijn toestel opladen en is dan leeg.
Batterij verbruik gps 3 tot 5 dagen met duracell 1tot2 dagen met oplaadbare.
Touch screen gps is leuk, maar hoor onderweg toch vaak van de korte levensduur van de batterijen en minder goed zichtbaar zijn van de route bij veel licht.
Ik heb net een tochtje gemaakt met de Teasi pro weer. De accu van mijn nieuwe apparaat was een stuk beter dan van mijn oude. Ik kon nu gewoon 10 uur zonder problemen de navigatie gebruiken. Ideaal ding, ik kon prima zien waar ik was en waar ik heen moest. POIs staan er goed op want ik kon zien war ik boodschappen kon doen en Archie's campsites staan er ook in en dat was handig de laatste dag toen ik een andere camping zocht.

Ik zou er toch eens naar kijken zeker met een beperkt budget. Stuk beter dan de Garmin 810 die ik ook heb

Heb de eerste al jaren en ben er dus nog steeds blij mee
[quote="Fietsvriend"]Vorig jaar dezelfde route gefietst. Met de boekjes in de tas achterop. Dankzij de Garmin Oregon. Apparaat had ik voor een paar tientjes gehuurd en werkte prima. De verhuurder zette de route erin, ik hoefde slechts de roze lijn op het scherm te volgen, Werkte perfect. Mocht ik vaker lange afstanden gaan fietsen, zou ik dat apparaat kopen.[/quote

Ik vind het een goed idee om eerst zoiets te huren om uit te proberen! Ik ben tenslotte vrouw en blond en zeer slecht in kaart lezen. Waar kan je dat huren? Bij Bever misschien? Dank voor de tip!
Ik huurde ooit een etrex 20, maar kon er toen niet veel mee aanvangen. Dus huren is ook maar goed als je een grondige uitleg krijgt en het een paar ritten kan uitproberen en dan gaan de kosten toch ook omhoog.

Omdat ik het op mijn vorige reis toch nog eens wilde proberen, kocht ik een Etrex 30x (zoals hier werd aanbevolen). De eerste dagen heb ik gevloekt op de gebruiksonvriendelijke interface, maar ondertussen ben ik fan. Ik heb het boekje GPS-wijzer gehaald. Daar kom je heel ver mee. De GPS werkt met knopjes i.v.p. touchscreen en daardoor kan je inderdaad best lang zonder opladen of nieuwe batterijen.
Juut schreef:Ik huurde ooit een etrex 20, maar kon er toen niet veel mee aanvangen. Dus huren is ook maar goed als je een grondige uitleg krijgt en het een paar ritten kan uitproberen en dan gaan de kosten toch ook omhoog.

Omdat ik het op mijn vorige reis toch nog eens wilde proberen, kocht ik een Etrex 30x (zoals hier werd aanbevolen). De eerste dagen heb ik gevloekt op de gebruiksonvriendelijke interface, maar ondertussen ben ik fan. Ik heb het boekje GPS-wijzer gehaald. Daar kom je heel ver mee. De GPS werkt met knopjes i.v.p. touchscreen en daardoor kan je inderdaad best lang zonder opladen of nieuwe batterijen.
Dank je!
Dennis1987 schreef:Ik heb een route van 25km geprobeerd te berekenen. Hij deed niks.... ik heb geen computer en doe alles met m'n ipad/iphone. Ik wil gewoon buiten de deur een route op mn iphone kunnen berekenen en die kunnen volgen. Gaat dat met osmand niet ?

Ps: een route van 5km werkt ook niet. Ik snap het niet als ik op directions druk gebeurd er gewoon niks
Met op "Directions" drukken ben je er ook nog niet. Pas als je dan op "Go" drukt begint de navigatie.
Ik heb nog een Oregon 650T te koop. Mocht er interesse zijn dan hoor ik het.

Groet, Ruud
Wat is de vraagprijs Ruud?
de vraagprijs is 200,00 euro.
ruudvangent schreef:de vraagprijs is 200,00 euro.
Iets boven mijn budget,
Misschien wil je me toch wat meer info mailen op marjo_van_oosten@hetnet.nl
Alvast bedankt!
Als aanvulling voor Iphone gebruikers. Probeer de App Poecketearth eens uit, kost in de PRO volgens mij iets van €5, voor 1,50 extra topografische kaarten met hoogtelijnen erbij.
Gebruik het nu 4 jaar, Thuis routes maken of downloaden en als track importeren werkt prima en je hebt dan een hele goede offline navigatie tool. Ook duidelijke nederlandstalige handleiding beschikbaar.
Pocket Earth, + 1 (voor iPhone)! :D

Rickie