door
Mark80 » ma 21 aug, 2017 15:55
Ik ben me serieus aan het orienteren op een nieuwe fiets, en denk aan de TravelMaster 3+. Ja, ik ben dus zo iemand die op dit forum trechtkomt vóór de aanschaf van een nieuwe fiets.
Op dit forum lees ik dat veel mensen Santos (te) duur vinden, met een op zijn minst niet al te beste prijs/kwaliteitverhouding. Nu staat het als een paal boven water dat dit een dure fiets is. Echter, ik ben 2,05 m lang, en zo veel fabrikanten die grote fietsen maken zijn er niet. Bij Eric in de winkel kwamen we uit op Santos of de eveneens dure Tout Terrain (Tanami). Die laatste heeft echter de veel mindere CDX riem en een stalen frame (ik heb een lichte voorkeur voor aluminium).
Liefst heb ik een fiets als de TravelMaster 2.8, maar dan met 50 mm banden. En dat past dus niet, dus kom je bij een 3+ (of 2.9) uit. Wel een beetje bedroevend dat je dan meteen ruim € 500 extra moet betalen enkel omdat je wat dikkere banden wil. De 3+ is verder toch aardig gelijk aan de 2.8, enkel wat beter afgewerkt en met dubbele remnokken (die ik waarschijnlijk nooit zal gebruiken). Andere merken die iets vergelijkbaars bieden in mijn maat voor minder geld heb ik nog niet gevonden. Met 'vergelijkbaar' bedoel ik Rohloff, liefst met riemaandrijving. En dan 65-70 cm hoog.