Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kaufberatung - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Kaufberatung

Een Thorn Sherpa in kleine damesmaat blijft een goed idee lijkt me.
Wim schreef:Een Thorn Sherpa in kleine damesmaat blijft een goed idee lijkt me.
Daar heb ik je al vaak over gehoord. De website van Thorn vraagt wel wat studie, zowel om de opbouw van de site als die van (o.a.) hun fietsen te begrijpen, maar voor deze verdiepingsslag is deze site van onze zuiderburen behulpzaam :-).

De Kaufberatung/aanschaf van een volwaardige kampeerfiets heb ik in de koelkast gezet. Gisteren heb ik voor een lief bedragje bij een local een overtollig geworden jeugd-mbt-er gekocht. De oorspronkelijke berijder heeft <1000 km ermee gereden en matcht inmiddels niet meer met fiets en het fietsen.
Er zit een eenvoudige voordrager op. Remmen, derailleur en banden komen uit het huis van Shimano en Schwalbe, de ouders wilden tijdens hun kampeertochtjes, gewoon in Nederland, duidelijk geen lekkebandengedoe.
Het stoere vlinderstuur gaat eraf ten gunste van een platter stuur met ergo-handgrepen. Na een bezoekje aan de fietsenman voor andere remblokjes stap ik op en ga fietsen. Terug wat conditie opbouwen. Als dat alles zonder kleerscheuren gaat kan ik beter bepalen of en hoeveel duizend euro ik aan een volwassen fiets met toeters en bellen wil besteden.

De keus voor een derderangs-trekking/kampeerfiets heb ik gemaakt omdat ik niet de combinatie heb gevonden van:
een vrouwvriendelijke/toekomstbestendige framevorm (= verlaagde instap via 'twijfelaar'-modellen),
geschikt voor mensen tot 1,65 meter, dus
bovenbuis <555 mm,
crancmaat <170 mm,
26-inch-wielen,
geen geveerde voorvork,
deugdelijke onderdelen en montage,
draaggewicht: >80 kg, meer dan 90 kg hoeft niet, gewicht verdeelbaar over de gehele fiets,
prijs-kwaliteitverhouding,
klantvriendelijke financiële afhandeling (w.o. afspraken over aanbetalingen en levertijden),
bereikbaarheid van de leverancier i.v.m. onderhoud,
te verwachten mogelijkheid tot service op termijn in/vanuit mijn woonplaats.

Louter voor de verslaggeving:
Ik heb deze merken overwogen en soms befietst (dank daarvoor!): Santos, Idworkx, Koga, Avaghon, Velotraum, Thorn, VSF, Snel, Pyrobikes, Woom, Frog, De Rose, Giant, Trek, Cube, Islabikes, persoonlijk maatwerk.

Iedereen hartelijk dank voor het meedenken.

Tot fiets!
Mooie pagina van onze Zuiderburen die ik nog niet kende!

Verstandig besluiten om eerst te gaan fietsen en dan pas een besluit te nemen over mogelijk een andere fiets.
Misschien is het niet de beste fiets maar waarschijnlijk zijn die andere fietsen ook niet zo heel veel beter.
Eens. Het is er trouwens een van DraCat.