Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gestolen Idworx Easy Rohler Lady - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Gestolen Idworx Easy Rohler Lady

Je kan ook steeds een mailtje naar Rohloff sturen met het serienummer van je Rohloff-naaf en vermelding dat die gestolen is. Het zal niet de eerste keer zijn dat op die manier (vroeg of laat) een fiets (of naaf) teruggevonden wordt. Naafnummer wordt steeds (meestal) gecontroleerd bij service door Rohloff of Roholff-distributeurs.
rose schreef:Op mijn nieuwe Idworx heb ik ander AXA slot laten plaatsen, in plaats van Defender dat standaard op de fiets zit, nl. Victory. Schijnt moeilijker te zijn deze sleutels na te maken, c.q. hiervoor een 'loper' te ontwikkelen. Dit volgens informatie van de fa. Struijk. Maar AXA ketting in het slot gebruik ik niet meer, althans niet allen, altijd aparte ketting erbij.

Nogmaals, koop jezelf een extra U beugel slot van kryptonite of iets dergelijks met een voldoende grote diameter van staafdikte. Kost je wat, maar is je fiets ook waard denk ik toch zo....

Groeten
Je zou kunnen overwegen om een te koop gevraagd advertentie te zetten op Marktplaats voor een tweedehands Idworx Easy Rohler Lady en de reacties vragen om foto's op te sturen. Ik heb wel eens gelezen van iemand die zo haar fiets terugvond. Al is het in jouw geval al een tijdje terug en is de dief er waarschijnlijk allang vanaf.
Dank je, dit (te koop vragen op Markplaats) deed in onmiddellijk na de diefstal. Krijg nog steeds berichten van nieuwe advertenties, trouwens veel dezelfde die kennelijk opnieuw worden geplaatst, maar tot nog toe zonder resultaat. Als ik de dief was, en ik de fiets al op Marktplaats al te koop zou aanbieden, zou ik daar altijd een tijdje mee wachten .... Ik houd jullie allemaal op de hoogte natuurlijk, in geval de fiets toch ergens opduikt!
rose schreef:Dank je, dit (te koop vragen op Markplaats) deed in onmiddellijk na de diefstal. Krijg nog steeds berichten van nieuwe advertenties, trouwens veel dezelfde die kennelijk opnieuw worden geplaatst, maar tot nog toe zonder resultaat. Als ik de dief was, en ik de fiets al op Marktplaats al te koop zou aanbieden, zou ik daar altijd een tijdje mee wachten .... Ik houd jullie allemaal op de hoogte natuurlijk, in geval de fiets toch ergens opduikt!
Ik denk dat je het verkeerd begrijpt. Jij bedoelt het informeren door Marktplaats wanneer er een nieuwe advertentie is gezet.
Er wordt echter bedoeld dat je zelf echt een advertentie aanmaakt op Marktplaats waarin je aangeeft dat je een tweedehands Idworx Easy Rohler zoekt. Het aanbieden naar aanleiding van een 'gezocht' advertentie is voor een dief een stuk aantrekkelijker.
Begrijp je. Zal ik doen maar onder andere naam want ik vrees dat er coupe ID in zadelvaste zat. Dank voor je hulp! J
Geweldig deze uitvinding, mag hopen dat zoiets op de markt komt. Begrijp trouwens niet waarom er nog geen alarm op de markt is voor fietsen, moet toch eenvoudig zijn, ergens ingebouwd en activeren als je de fiets parkeert.
Helaas is de AXA Defender zeker niet te beschouwen als een voldoende veilig slot. Er zijn loper in omloop.
Wel weet ik dat AXA regelmatig updates doet om het de dieven wat lastiger te maken, maar je koopt natuurlijk niet ieder jaar een nieuw slot.

Zoals hierboven al aangegeven is het ernstig aan te bevelen een zwaarder (ART3 of ART4) slot te gebruiken naast de AXA Defender, zeker als je op risico locaties je fiets parkeert.
Dit is een vb. van een art 4 slot http://www.axasecurity.com/bike-securit ... s-10510-5/
Wat mij verbaast is dat je blijkbaar je fiets bij The Globe of Hans Struijk niet binnen mag parkeren.
Zelfs in mijn kleine winkeltje mag dat. Al moet je wel een trappetje af.

Laat je dealer de diefstal aan Rohloff doorgeven, zij registreren de gestolen Rohloff fietsen. Van de week kwam een man in de winkel vragen of een idworx met riem voor € 1850 veel geld is...
De fietsenzaak G.G. Borsen in Blaricum, waar ik vroeger vaste klant was, noteerde altijd de gegevens van zijn verkochte fietsen in zijn administratie: naam, adres, merk fiets en framenummer. Toen mijn Raleigh-fiets in 1973 in Amsterdam gestolen werd, stapte ik naar het politiebureau Valkenburgerstraat. Men vroeg bij mijn aangifte om het framenummer. Ik wist dit echter niet en verzocht de dienstdoende agent Borsen te bellen en zo had hij het nummer. De Raleigh heb ik evenwel nooit meer terug gezien. Sindsdien fiets ik niet graag in Amsterdam, tenzij er daartoe aanleiding is. Balen, ik ben na 43 jaar nog steeds boos op die stomme crimineel.

https://www.google.nl/maps/@52.2702421, ... 312!8i6656

Afbeelding
Het is deze Raleigh, genomen op 24 juli 1973 in Massachusetts (USA), ruim twee maanden voor de diefstal.
rose schreef:Begrijp trouwens niet waarom er nog geen alarm op de markt is voor fietsen, moet toch eenvoudig zijn, ergens ingebouwd en activeren als je de fiets parkeert.
Ik heb al enkele jaren dit voor de gemoedsrust Rose.
Ik lees hier met enige regelmaat dit soort berichten over diefstal van dure vakantiefietsen die geparkeerd staan in de grote steden. Het verbaast mij zeer dat de gedupeerden dergelijke fietsen op deze locaties stallen. Ik neem gemakshalve even aan dat het hier 'stadsritjes' betreft, en dat men niet bepakt en bezakt op doorreis was.
Op het gevaar of een open deur in te trappen denk ik dat een waarschuwing op z'n plaats is dit soort fietsen niet in NL voor stadsritjes te gebruiken. Gebruik hiervoor een goed rijdende fiets van geringe waarde zodat eventuele diefstal noch financieel noch emotioneel een groot probleem vormt.
Welk slot je ook gebruikt op dure fietsen; hier wordt gericht naar gezocht door dieven, en bijvoorbeeld in een anonieme onoverzichtelijke grootsteedse omgeving als die van The Globe is het voor een dief geen probleem om welk slot dan ook te kraken.
Sloten geven in dit geval een illusie van veiligheid.
Laat de kostbare reisfiets veilig thuis.
Martin, zie nu pas jouw bericht, met foto van je mooie Raleigh. En ja, dat is het waarom je zo boos wordt van dit soort diefstallen: je fiets is op zoveel plekken geweest, heeft zoveel meer en moeilijke omstandigheden doorstaan, is zo ontzettend van jou geworden, het idee dat iemand anders er op fiets is onverdraagbaar. Allen op een fiets forum durf ik zoiets te zeggen, niet-fietsers lachen me vermoedelijk uit bij dit soort uitspraken. Fijn om dit gevoel met fiets liefhebbers te kunnen delen. Ik heb nog drie andere fietsen, die zijn heel veel beter te vervangen dan juist mijn Idworx!
Getraumatiseerd als ik nu ben durf ik met mijn nieuwe Idworx nauwelijks ergens naartoe. Wel apart 10 mm ketting natuurlijk, ik verlaat me niet meer op de AXA ketting die in het slot gaat, maar toch. Dus overweeg sterkt om maar te verzekeren al kost dat nog eens een vermogen. Will see. j
Georg, ja, het was een stadsritje. Doe ik al jaren met deze fiets, inderdaad in de veronderstelling dat de AXA ketting in het AXA slot veiligheid bood, de fiets was immers altijd verankerd aan paal, boom of wat dan ook.
De illusie van veiligheid die AXA levert bij zijn sloten/kettingen, dat steekt mij, en moet mijns inziens verboden, dan wel strafbaar zijn. Zelf verzekeringen propageren deze illusie. Had ik dan moeten weten van die zogenaamde blanco sleutels? Neen, ik denk dat AXA hiervoor moet waarschuwen op de verpakking van de sloten/kettingen, en dat leveranciers ook hiervoor moeten waarschuwen bij de verkoop van fietsen en sloten/kettingen.
Ik overweeg nu inderdaad die 'stadsfiets' aan te schaffen, wordt dan mijn vijfde fiets .... j
Het is echt heel veel in het nieuws geweest dat de axa sloten niet veilig zijn.
Radar heeft het ook in de uitzending gehad.
Het heeft vast ook wel in diverse tijdschriften gestaan.
Een paar weken gelden reed ik naar de Globe in Den Haag om wat te kopen bij Hans struijk fietsen.

Vlak voor de deur staan speciale fiets rekken om je fiets aan vast te maken. Toen ik daar aan kwam stond er een man te huilen. Op de grond lag een slot door midden geknipt. De man vertelde mij huilend dat hij voor zijn lange fiets tocht een nieuwe Koga had gekocht met R-naaf en nog even iets wilde halen. Toen hij terug kwam was zijn fiets weg en lag het slot op de grond.

Ik werk als vrijwilliger in een soort fietsen zaak en daar hebben wij een beton schaar die ongeveer een meter lang is en ik schat 10 kilo weegt. Ik moet regelmatig kettingen en sloten door knippen. Ongelofelijk hoe makkelijk dit gaat.

Ik wil niet zeggen dat dieven met een beton schaar onder hun jas lopen, maar het is wel opvallend hoe makkelijk sloten open gemaakt worden en dit wordt niet met de hand gedaan natuurlijk.

mario
De illusie van veiligheid die AXA levert bij zijn sloten/kettingen, dat steekt mij, en moet mijns inziens verboden, dan wel strafbaar zijn. Zelf verzekeringen propageren deze illusie. Had ik dan moeten weten van die zogenaamde blanco sleutels? Neen, ik denk dat AXA hiervoor moet waarschuwen op de verpakking van de sloten/kettingen, en dat leveranciers ook hiervoor moeten waarschuwen bij de verkoop van fietsen en sloten/kettingen.
Mee eens, naar mijn idee kan de Axa Defender een goed slot zijn maar als het überhaupt mogelijk is om een loper te maken dan snap ik het niet.

Wat ik bijvoorbeeld vreemd vind is dat de ART goedkeuring vervallen niet vervalt, zie "De Rekenkamer - Wat kost een goed fietsslot?" rond de 18:20, "Patrick mag hem niet open krijgen", ik ga er een beetje vanuit dat Patrick ook lopers in zijn assortiment heeft.

Ik weet niet wat de criteria zijn om een ART goedkeuring te laten vervallen maar zat naar een Luma Enduro Ringslot ART 3 te kijken, zie hier of hier, maar daarvan is recent de ART goedkeuring vervallen, het kan dus wel.

Die aflevering van de Rekenkamer geeft wel meer inzicht, slotenfabrikanten hebben eigenlijk baat bij diefstal en ja, met een slijptol of een grote betonschaar krijg je alles open.
M276 schreef:Het is echt heel veel in het nieuws geweest dat de axa sloten niet veilig zijn.
Radar heeft het ook in de uitzending gehad.
Het heeft vast ook wel in diverse tijdschriften gestaan.
Dat ging waarschijnlijk om de voorlopers van de Defender, de SL7 en SL9. Die zijn uitgebreid in het nieuws geweest.