Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Robens Prima Core 9.0 ervaringen? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Robens Prima Core 9.0 ervaringen?

Inge1 schreef:Ik heb bij mijn neoair ook geen last van herrie. Misschien met het "bouwjaar" te maken?
Er zijn vele modellen Neo-Air, sommige modellen zijn erg lawaaierig, anderen niet.

Of mensen het geluid van de meest lawaaierige modellen als hinderlijk ervaren is ook erg persoonlijk.

Renaat
Inge1 schreef:Ik heb bij mijn neoair ook geen last van herrie. Misschien met het "bouwjaar" te maken?
Daar lijkt het op. Het lijkt in ieder geval niet aan de specifieke modellen te liggen als je een beetje verder graaft.

Vrijwel elk model wordt door de ene populatie gezien als compleet stil en door anderen als een zak chips. Er zit geen lijn in te ontdekken. Zo zou de nieuwste X-Therm Max volgens sommigen volkomen stil te zijn waarna er weer mensen begonnen te reageren dat hij klinkt als een zak chips.

Meningen over iets wat toch wel redelijk objectief te bepalen is (stil of niet) die zo uiteen lopen zijn een hele sterke aanwijzing dat er vrij veel variatie is. De verschillen gaan toch wel voorbij het subjectieve "stoort mij niet".
AndreM schreef:
Johojo schreef:Nou, ik heb de Robens besteld. Hier in Duiven bij Four seasons hadden ze alleen de 6.0 maar dat zag er al verdomd goed uit, en lag ook goed.

Ik zie dat veel leveranciers dit jaar een hogere prijs vragen (109,-) gelukkig nog 1 voor 90 euro weten te bestellen.
Ik ben superbenieuwd naar je ervaringen tzt. Altijd goed wanneer zich meer opties aandienen dan de usual suspects van ThermArest en Exped. Komt de innovatiekracht alleen maar ten goede!
Ik heb de Robens (allang ;-)) binnen. De eerste bevindingen: mooi materiaal, voelt fijn en degelijk aan. Heeft ook een mooie uitstraling (maar dat terzijde). Over enkele weken gaat ie mee op vakantie. Maar ik ben vooralsnog erg tevreden over de prijs/kwaliteit/gewichtsverhouding. Enige nadeel: de stufzak is nogal ruim, dat is een voordeel als je het luchtbed erin wilt stoppen, maar er is geen mogelijkheid om het pakketje nog wat aan te snoeren zoals bij veel slaapzakken het geval is. Misschien bewust gedaan om beschadiging te voorkomen bedenk ik me. In dat geval kan ik het niet als nadeel zien :D
Vandaag mijn nieuwe Prima Core 9.0 binnen gekregen. Ik gebruik deze in de zomer. Heb nml. ook nog een Exped Downmat 9LW.
Hij ziet er perfect uit en ligt prettig. Beetje glad.!
Met een stukje binnenband ( 6cm lang ) van een racefiets en een tie ripje (?)
kan ik hem opblazen met mijn schnozzle pompzak en ben er helemaal gelukkig mee.! Want opblazen van een 9 cm luchtbed vind ik geen pretje. !
Misschien heeft iemand iets aan deze tip.
Ìk ga dat anders doen. En niet met een dure pompzak van Exped of Thermarest maar met zak die maar een fractie daarvan kost:

https://www.youtube.com/watch?v=RGe-ylvPvXU
Ipv met dat koordje te klooien gebruik ik een stukje afgeknipt stuurfoam (ca. 5 cm).
Wikkel de plastic zak (de blauwe grofvuilzak van de Action gaat heel lang mee) daar doorheen en bind het vast met een elastiekje:
https://www.dropbox.com/s/en0e5goyfabsv ... 2.JPG?dl=0

Dat stukje foam klemt precies om de ventiel. Ongeveer twee vuilniszakken lucht zijn nodig om het matje vol te blazen.
:lol:

Geweldig! Ik heb volgens mij nog ergens een stuk liggen. Anders wel een overbodig handvat misschien.
Die schnozzle had ik natuurlijk al. Anders.....
Maar een plastic zak van de Action met 3 gaten erin voor hoofd en armen spaart toch mooi die dure regenkleding uit! :P :wink: :wink: