Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zilverroute/Vía de la Plata - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Zilverroute/Vía de la Plata

Ik had het boekje in een opwelling gekocht bij de Vakantiefietser. Hoe verder ik in het boekje kwam hoe enthousiaster ik werd om de tocht te fietsen. Wel vond ik het jammer dat de route nogal afwijkt van de authentieke Camino. Tevens had ik daarom de Rother Wanderführer Vía de la Plata aangeschaft. Vorig jaar oktober heb ik de tocht gereden. Tot aan Baños de Montemayor heb ik zoveel mogelijk de Camino aangehouden. Deze is perfect bewijzerd met gele pijlen. Ook ben ik nergens een afgesloten hek tegengekomen. Van ergernis bij de wandelaars heb ik niets gemerkt. Ik heb de route gereden op een Koga Randonneur met 37-622 Schwalbe Marathon Mondial banden en geen enkele keer lek gereden. Na Baños de Montemayor heb ik vanwege de beschikbare tijd de route van Bert Sitters gevolgd. Deze is over het algemeen ook erg mooi, behalve het traject langs de N-525. Een volgende keer zou ik hiervoor een alternatieve route proberen te vinden.
Toekomstige Via de la Plata-fietsers hebben hier misschien iets aan: Bicimap Via de la plata en bicicleta
Op de Fiets en Wandelbeurs op 20 en 21 januari in de Jaarbeurs te Utrecht http://www.fietsenwandelbeurs.nl komt Paul Benjaminse met een geheel nieuwe Zilverroute-gids, die aansluit op zijn Onbegrensd naar Andalusie en een andere Spanje-gids van hem die binnenkort uitkomt. In de nieuwe Zilverroutegids zijn nu ook een aantal varianten opgenomen.
Sinds 2003 zijn er wat kleine weggetjes bijgekomen.
Parallel aan de toen nog drukke N-630 is een nieuwe snelweg gekomen (zonder tol), zodat er nog nauwelijks autoverkeer is op de oude N-630.
Helaas zijn veel campings gesloten, maar er zijn meer pelgrimsonderkomens gekomen.

Overigens is er eerst overleg geweest tussen Paul en mij voordat hij aan zijn productie begon.
Alles over de nieuwe gidsen van Paul http://www.cyclingeurope.nl
Ik heb de zilverroute 2 jaar geleden gereden en veel plezier van het boekje (en de aanvullingen) gehad. Gewoon wat extra informatie en leesplezier. De route natuurlijk van te voren voorbereid in basecamp en in mijn GPS gezet want dat is erg handig, met name in/door steden.
groetjes ben