Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe tent - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Nieuwe tent

Hallo Peter,

Lees je berichtje nu op het forum en heb altijd een fjällräven akka tent gehad. Dat tentje heeft per jaar toch altijd enkele maanden (begeleiden van groepsreizen en individuele reizen) dienst gedaan en werd intensief gebruikt. Deze tent werd in rugzakken, fietstassen en kano-tonnen 'gepropt' en heeft zelden een mooie vlakke campingoppervlakte gezien. Na 13 jaar van dergelijk gebruik was de tent aan vervanging toe om eerlijk te zijn, maar dan vooral door scherpe steentjes en door een onfortuinlijke actie die een scheur op een niet al te beste plek heeft gebracht (uitschietertje van een mes)
Moet er hier wel bijzeggen dat het vooral de Scandinavische landen en Canada zijn geweest dat deze tent werd gebruikt. De iets koelere gebieden dus. Bij onze trektocht door Frankrijk hebben we deze vervangen door een minder 'dichte' tent omdat het toch wel heel erg warm kon zijn.
Maar qua duurzaamheid dus top in mijn ogen !
Wat de snelheid van opzetten betreft : ik heb deze tent opgezet (altijd op mijn eentje want mijn taak) in behoorlijke stormwinden en langer dan 10 minuten deed ik er nooit over. Ik heb zelf nooit een hilleberg opgezet, maar er wel al eens een filmpje van bekeken en ik zie er eigenlijk nauwelijks verschil in. (Maar spreek hier dus niet uit ervaring.)
In mijn ogen dus een tent die zeker zijn geld waard is geweest !

Hopelijk ben je wat met de uitleg !
grts
Peter,

die is al ene oude post dus wie weet krijg ik geen reactie.
Heb je die akka endurance nog gekocht?
Zo ja, bevalt hij nog nu je hem misschien n jaar hebt?