Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Modderhappen in Leersum, bikepacking testrit - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Modderhappen in Leersum, bikepacking testrit

Mooi filmpje. Mooie Cannondale met Headshok. Ik zou wel bang zijn dat de camerahengel achter een tak zou haken...
Jan Eleveld schreef:Mooi filmpje. Mooie Cannondale met Headshok. Ik zou wel bang zijn dat de camerahengel achter een tak zou haken...
Zou dat gebeuren bij een constructie die niet los zou schieten, dan is de kans groot op een gebroken nek... Daarom de "hengel" aan de helm bevestigd met een herbruikbare tie-wrap, die open schiet als de kracht erop te groot wordt.
alma schreef:verticaal gat in helm geboord, daar een ingekorte oversized alu XT achteras in vastgedraaid met conen
Dus nu rijd je rond met een metalen pijp aan je hoofd gesnoerd? :shock:
detrage schreef:
alma schreef:verticaal gat in helm geboord, daar een ingekorte oversized alu XT achteras in vastgedraaid met conen
Dus nu rijd je rond met een metalen pijp aan je hoofd gesnoerd? :shock:
Ik geloof dat je het niet helemaal begrijpt. Hier wat foto's: https://www.facebook.com/marc.altena.58 ... 3404567650

Op het plaatje van alleen de helm zie je de ingekorte as die erin geschroefd zit.
Ja, zo had ik het al wel begrepen. Zelf zou ik het van een zachter materiaal maken. Dit lijkt me riskant, ik krijg nu gedachten van één keer verkeerd vallen waarna je een stuk metaal uit je schedel kan peuteren, of erger..
detrage schreef:Ja, zo had ik het al wel begrepen. Zelf zou ik het van een zachter materiaal maken. Dit lijkt me riskant, ik krijg nu gedachten van één keer verkeerd vallen waarna je een stuk metaal uit je schedel kan peuteren, of erger..
Schat het risico daarop zelf niet zo heel hoog in, maar je hebt wel een punt. Ik zal toch eens nadenken over een extra bescherming aan de binnenkant. Bedankt.
Ik las volgens mij ook dat je een gat in je helm hebt geboord hiervoor? Dat zou een filmpje me toch niet waard zijn... zijn er geen mooie GoPro-oplossingen?
Travelmaster schreef:Ik las volgens mij ook dat je een gat in je helm hebt geboord hiervoor? Dat zou een filmpje me toch niet waard zijn...
Mij wel. Mijn filosofie is dat het resultaat (of de "beloning") moet opwegen tegen de mogelijke risico's en dat doet het wat mij betreft ruimschoots. Anderen kunnen daar natuurlijk anders over denken.

Ook simpelweg op de fiets stappen brengt risico's met zich mee, en toch doen we dat hier allemaal. Weet je hoeveel wereldfietsers er de afgelopen paar jaar zijn doodgereden of op andere wijze verongelukt? Wil je alle risico's vermijden, dan moet je thuis op de bank blijven zitten.
Ik val je niet aan hoor, en ik snap dat je niet zit te wachten op een discussie over het wel-of-niet verstandig doen aan het boren in een helm. Heb ik ook geen zin in. Ik vroeg me slechts af of er geen off-the-shelf-oplossingen voor jouw nijver huisvlijt zijn.
Travelmaster schreef:Ik val je niet aan hoor, en ik snap dat je niet zit te wachten op een discussie over het wel-of-niet verstandig doen aan het boren in een helm. Heb ik ook geen zin in. Ik vroeg me slechts af of er geen off-the-shelf-oplossingen voor jouw nijver huisvlijt zijn.
Die standaard oplossingen zijn er wel, maar daarmee is het niet mogelijk de camera op dezelfde positie te krijgen, dat wil zeggen ver weg en laag. Zit de camera niet laag genoeg dan geeft dat een heel vreemd beeld (groot hoofd, klein lijf). Je maakt de opnamen dan meer van boven dan van voren. Kijk maar eens naar dit filmpje, dan zie je wat ik bedoel: http://www.youtube.com/watch?v=loaaqdw3V3k.
Filmpje nu ook in fullHD te bekijken. Toch mijn Vimeo-account maar geupgrade...

Bron