Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsband voor stad en regenweer - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

fietsband voor stad en regenweer

De Extreme is beter in de blubber van bospaden. De Topcontact winter geeft meer grip op ijs en sneeuw, en is sneller.
Wim
Kan het volstaan met enkel zo'n Continental Winter contact vooraan? /
lvdb1956 schreef:Kan het volstaan met enkel zo'n Continental Winter contact vooraan? /
Absoluut! Als je achterwiel wat weg glijd is dat altijd redelijk goed op te vangen. Het geeft je ook een extra waarschuwing dat het glad is. Mijn spike-band doe ik alleen maar voor. Glissen met mijn achterwiel vind ik juist een leuke sport in de sneeuw. :D
lvdb1956 schreef:Kan het volstaan met enkel zo'n Continental Winter contact vooraan? /
Van Bon Sport verkoopt ze per 2. http://www.vanbon-sport.nl/fietsen/prod ... 3b&cat=mtb Als je achterwiel wegglipt kun je ook akelige vallen.
Eric op de Fiets schreef:
lvdb1956 schreef:Kan het volstaan met enkel zo'n Continental Winter contact vooraan? /
Van Bon Sport verkoopt ze per 2. http://www.vanbon-sport.nl/fietsen/prod ... 3b&cat=mtb Als je achterwiel wegglipt kun je ook akelige vallen.
Ik ben misschien wat sceptisch van aard maar ik heb toch grote twijfel bij al die banden. Glad is glad, en op ijs helppen alleen spikes.
Wat ik zelf in stadsverkeer altijd ervaar is dat sneeuw vaak in lagen ligt. De eerste laag ver-ijst dan door autoverkeer of opvriezen nadat het gesmolten is. De tweede laag ligt er dan los op. Heb ik enorme grip op de tweede laag, maar die schuift dan gewoon weer over de ijzige onderlaag. En dan ga je nog steeds plat.
En bij plaksneeuw fiets je altijd met een witte band, en lijkt minder profiel zelfs een voordeel.

Tijdelijk de druk van je zomerband verlagen is volgens mij net zo effectief en een stuk goedkoper ..
Ik heb de Conti winterband eerst op een fiets geprobeerd, en toen ondanks de hoge prijs gelijk ook besteld voor de andere stadsfietsen in mijn gezin. Het verschil is overigens vooral dramatisch bij de 26 inch versie. Zelf heb ik de 28 inch versie op mijn stadsfiets, en daar is het minder spectaculair - ik denk omdat die band met 31 echte mm eigenlijk erg smal is.
Wim
neem in ieder geval geen schwalbe Road cruisers, op mijn nieuwe fiets die ik sinds augustus dit jaar heb zitten deze banden en ze zitten nu al helemaal vol met droogte scheuren,