Hallo!
Ik ben van plan om deze zomer ??n of twee weken spaans te leren in Salamanca en vervolgens met de fiets naar Belgi? te komen. Ik worstel echter nog met een aantal twijfelfactoren + onduidelijkheden. Info + aanmoediging is dus welkom
TRAJECT
Het meest voor de hand liggende lijkt me, om de Camino del Cid te volgen tot Leon en vandaar over te gaan naar Santiagoroute (in tegengestelde richting dan).
Wat denken jullie? Alternatieven?
Frankrijk is tot nu toe nog ??n zwart gat ...
Ik heb maar een 3tal weken voor deze afstand. Als iemand weet welke trajecten minder de moeite waard zijn en met een dagje treinen kunnen afgesneden worden... Een voorwaarde is wel dat mijn fiets in zijn geheel op die trein kan. Voor mij geen ge'dismantelde' fiets
SPANJE = FIETSLAND???
Is Spanje eigenlijk wel een geschikt fietsland?
Mogelijke tegenwerpingen:
- Te warm, zeker in augustus en september
- Te weinig en slechte campings
- Te gevaarlijk voor een meisje alleen, omdat je te weinig dorpen tegenkomt
- Te stijle bergen
- Te veel autostrade en wegenwerken, te weinig rustige wegen.
-...
PS: De bedoeling is dat je me van het tegendeel overtuigd. Ik heb nl echt veel zin om dit te doen
Thx,
Ruth
Ik ben van plan om deze zomer ??n of twee weken spaans te leren in Salamanca en vervolgens met de fiets naar Belgi? te komen. Ik worstel echter nog met een aantal twijfelfactoren + onduidelijkheden. Info + aanmoediging is dus welkom
TRAJECT
Het meest voor de hand liggende lijkt me, om de Camino del Cid te volgen tot Leon en vandaar over te gaan naar Santiagoroute (in tegengestelde richting dan).
Wat denken jullie? Alternatieven?
Frankrijk is tot nu toe nog ??n zwart gat ...
Ik heb maar een 3tal weken voor deze afstand. Als iemand weet welke trajecten minder de moeite waard zijn en met een dagje treinen kunnen afgesneden worden... Een voorwaarde is wel dat mijn fiets in zijn geheel op die trein kan. Voor mij geen ge'dismantelde' fiets
SPANJE = FIETSLAND???
Is Spanje eigenlijk wel een geschikt fietsland?
Mogelijke tegenwerpingen:
- Te warm, zeker in augustus en september
- Te weinig en slechte campings
- Te gevaarlijk voor een meisje alleen, omdat je te weinig dorpen tegenkomt
- Te stijle bergen
- Te veel autostrade en wegenwerken, te weinig rustige wegen.
-...
PS: De bedoeling is dat je me van het tegendeel overtuigd. Ik heb nl echt veel zin om dit te doen
Thx,
Ruth