Additionally, paste this code immediately after the opening tag: beste (of minst slechte?) poncho - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

beste (of minst slechte?) poncho

Gerd,

De poncho die ik heb, dus die van dat linkje hierboven, heeft aan beide kanten 3 van die metalen drukkers, dus 6 in totaal. Geen banden of elastiek om het achterstuk vast te binden.
Van andere poncho's weet ik het niet.
Die Vaude van mij heeft dat niet. Echter ik zit altijd op een achterrandje van de Poncho.
Rob
Alime, of Rob,

Ik heb de poncho even op een keukenweegschaal gelegd en het weegt tussen de 600 en 650 gram.
Geen flauw idé wat regenkleding normaal gesproken weegt, maar voor ik deze kocht had ik nog even een andere bekeken, bij een sportzaak, en die was waarschijnlijk iets lichter, maar ik vond het nogal een fladderding, en het was ook geen ripstop.

Groeten,

Peter
Hoi, ik heb de genoemde vaude poncho.
Het is een mooie poncho, fel van kleur, fijn opvallend dus en licht van gewicht.
Meerdere maten leverbaar, ik heb het hier over maat S bij 1.60 lich. lengte.
(misschien te klein?)
De achterkant hangt los, dat kan je temmen door erop te gaan zitten.
Dat erop gaan zitten werkt niet super, ik merk dat de poncho vooral goed zit als je niet beweegt :shock: Schiet de flap onder mijn kont los, dan komt de kapuchon snel voor mijn ogen te hangen, het ding heeft de neiging omhoog te kruipen.
Conclusie: vaude poncho te koop, zgan!
Trek ik toch maar weer mijn jas en rainlegs of als het harder regent, regenbroek aan voor de dagelijkse 6 km rit naar werk...
alime schreef:De valdipino Ponco van Vaude gekocht, 290 gram. en koordjes voor capuchon werken heel soepel
Hema poncho was 790 gram
Agu niet gewogen maar in winkel geschat en zat er tussen in. Heeft strak elastiek om de hals.
Fast rider poncho net zo zwaar als Agu en heeft plastic doorkijkjes aan zijde maar de koortjes om capuchon vaster te zetten werken lullig.
Rob
Niet slecht voor een army poncho. Ik heb die Vaude
Rob
Na, voor mijn reis van Breda naar Brest net in september, alles gelezen te hebben had ik toch mijn goretexjas van Haglof meegenomen en een regenbroek van de Hema, fout!!! de goretexjas bleek zo lek als een mandje, en ik was zoals jullie voorspelden van binnen net zo nat en heb t koud gehad!!! werd niet meer warm, in frankrijk direct een poncho gekocht, 310 gram, fel geel, reflectie strepen, vast tebinden aan je rug (dus fladdert niet) zit eigenlijk best strak om je heen als een jas, plastic doorkijk, en elastiek voor de handvaten, fikse buien doorstaan, wat een verademing!!!
merk is JX Jeantex, en was 24 euro :)
Poncho zonder mogelijkheid om vast te binden?!? :shock:
Ik heb een van Arafura en Agu... kunnen allebij aan de achterkant vast gebonden worden.
Kan dat niet, dan kan je er alleen mee wandelen en niet fietsen.
Die Vaude die jullie bschijven zullen toch niet verkocht worden voor op de fiets? Uitdrukkelijk? Dat is dan eigenlijk te gek om los te lopen!
Reboli schreef:Ik heb een van Arafura en Agu... kunnen allebij aan de achterkant vast gebonden worden.
Kan dat niet, dan kan je er alleen mee wandelen en niet fietsen.
Ik ben het helemaal met je eens. Maar googelend op Arafura vind ik alleen een wegwerpponcho. Bij Agu vind ik 4 poncho's. Bij twee daarvan is vermeldt dat ze drukknopen aan de zijkanten hebben en dus - vrijwel zeker - geen banden waarmee je de achterkant vast kunt binden. De derde is dicht aan de zijkanten en daarvan zegt ook Agu zelf dat hij met name geschikt is voor wandelen. De vierde heeft mouwen en een rits van voren en lijkt ook volgens Agu meer op een jack dan op een poncho.

Gerd