Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Regenkleding - Forum Wereldfietser

Regenkleding

Goededag,

Momenteel ben ik op zoek naar goede (en liefst niet al te dure) regenkleding. Graag had ik wat ervaringen gehoord alvorens ik tot aanschaf over zal gaan. Alvast hartelijk bedankt!

Paulemans
Vrijwel alle fietsen zaken hebben nu Agu regen kleding in de aanbieding.

afgeprijst van 80 euro voor ongeveer 40 euro, en dito broek.

Ik kocht de mijne voor 54 euro bij Hans struikfietsen, en in het centrum van Den Haag kwam ik er te laat achter dat ik deze kon kopen voor 38 euro :(

Mario
kijk bij het " knaagdier" in den haag ( de outlet) hangt vaak ook regenkleding.
Ik heb daar mijn regenbroek vandaag heb toen 30 euro betaald en was normaal zo rond de 60-70 euro.


groet,

syl
De vraag is waar ga je het regenpak voor gebruiken? Als je er korte stukjes mee rijdt dan kan goedkoop spul volstaan.
Gebeurt het regelmatig dat je er een half uur mee rijdt, dan zou ik toch iets duurders nemen als de Agu Subito Air. Dat zit dan net over de 100 euro qua prijs.
Ga je er ook mee op fietsvakantie in regenachtige landen als Nederland :P dan zou ik toch een event of goretex pakje kopen. Als je met plezier in de regen wil rijden althans.
En als je regenkleding gaat kopen denk dan ook eens aan een zichtbaar kleurtje.
Al die blauwe en zwarte pakken zijn echt niet zichtbaar in verkeer. :roll:
Geel is inderdaad beter zichtbaar.
Soms vindt je op de gekste plekken leuke aanbiedingen van goede kleding. Sportsworld kan ook interessant zijn, mits in de buurt. En mits ze net goede fietsregenkleding hebben. In december hadden ze een leuk fluo-geel windjack van Karrimor voor € 18 bijvoorbeeld.

In Engeland via internet bestellen kan ook lonen. Zoals bij sjscycles.co.uk en chainreactioncycles.com.
Gore-Tex, eVent, MemBrain, en H2No HB zijn wel top of the bill. Sommige eVent-gebruikers willen geen Gore-Tex meer, ondanks dat de prijzen ongeveer gelijk zijn. Er zijn diverse merken die deze materialen voeren.
Daar onder zit een hele brede groep goede regenkleding. Bijvoorbeeld Agu, VAUDE (Ceplex), Marmot (PreCip), Mammut (Softtech?), en Berghaus (RG1?) komen zo in me op, maar die lijst gaat veel verder. Let daarbij op voldoende ventilatie(mogelijkheden) zoals bijv. okselritsen of open flappen op de rug.
Je regenkleding moet dubbel dienstdoen, en dan vooral het jack. Het is namelijk ook de hardshell die je warm moet houden, en vooral beschermen tegen de wind. Een jack zul je daarom veel dragen, en ik zou dan gaan voor het fijnste maar helaas dure materiaal: EVent. Een regenbroek is toch vooral iets tegen heftige regen, en als die ook nog koud is (anders fiets ik gewoon met blote benen verder). Dat komt nu ook weer niet zo vaak voor, en daarom volsta ik althans daarbij met een simpele regenbroek van de Hema van iets van 10 euro. De mijne weegt ook slechts 300 gram, dus dat is slechts weinig meer dan hele dure.
Als het echt erg regent en ook koud is heb je evenwel nog meer nodig. Als je een helm draagt heb je iets nodig van een regenkapje over je helm. En zelfs met Goretex fietschoenen heb je overschoenen nodig om de boel echt droog te houden. Ik heb net voor weinig geld mooi lichte (100 gram) Vaude overschoenen gekocht bij Bike4travel, en verwacht daar veel van. En je hebt regenhandschoenen nodig, want natte handen kunnen heel koud worden in de rijwind.
Wim
Capuchon kan onder de fietshelm.

Ik fiets vooral met een softshell welke de wind tegen houdt (een dun pertex/pile jackje van Marmot momenteel). Alleen als het blijft druppelen of als de regen wat harder is, gaat het regenjack aan.
regenkleding moet dubbel dienstdoen
Dat doe ik toch anders. Ik draag altijd als het niet te warm is een softshell. Die houd de wind en lichte regen tegen. Pas als het zwaarder gaat regenen grijp ik naar mijn regenspullen. Meestal probeer ik nog een laag uit te trekken voor ik mijn regenjas aantrek, dan zweet ik ook weer minder.

@Wim, die regenschoentjes zijn top! Heb ze zelf ook. :wink:
De pest met regenkleding in het algemeen en regenschoentjes in het bijzonder is dat als je ze eenmaal aan hebt het weer is opgehouden met regenen. Of ben ik de enige die dit overkomt? Voor mij een extra argument (naast gewicht) om dit jaar geen regenbroek mee te nemen op fietsvakantie.
willem.m schreef:De pest met regenkleding in het algemeen en regenschoentjes in het bijzonder is dat als je ze eenmaal aan hebt het weer is opgehouden met regenen. Of ben ik de enige die dit overkomt? Voor mij een extra argument (naast gewicht) om dit jaar geen regenbroek mee te nemen op fietsvakantie.
O pas op, volgens dezelfde wetmatigheid waarmee het stopt met regenen als je de regenkleding aan hebt gaat het juist regenen als je geen regenkleding mee hebt.............
Het hangt ook erg van de temperatuur af. Meestal deed ik het zonder al te veel regenkleding, maar drie jaar geleden op de buitenlandtrektocht in Engeland ben ik me toch rot geschroken van het ongemak en de risico's van de combinatie regen en koude. Ik denk niet dat ik de enige ben die het sindsdien wat serieuzer aanpakt.
Wim
willem.m schreef:De pest met regenkleding in het algemeen en regenschoentjes in het bijzonder is dat als je ze eenmaal aan hebt het weer is opgehouden met regenen. Of ben ik de enige die dit overkomt? Voor mij een extra argument (naast gewicht) om dit jaar geen regenbroek mee te nemen op fietsvakantie.

of juist wel... :D blijft het misshien droog
Als het niet koud is, zijn rainlegs een aardig oplossing. Bedekt alleen de voorkant van je benen, zodat de achterkant gewoon blijft ventileren. Ongeveer 30 euro als ik mij goed herinner. 178 gram inclusief onderbeen-delen.