Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Einde fietsplezier?? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Einde fietsplezier??

Dat is inderdaad een diagnose die hard aankomt.

Hier ook nog een goedbedoeld adviesje, misschien een alternatief voor de al aangehaalde E-fiets.

Kreeg een 5-tal jaar geleden ook last van versleten knieën, vanwege té fanatiek lopen. Uiteindelijk kon ik niet meer lopen, fietsen of nog maar de trap op zonder pijnscheuten in de knieën. Van de dokter onmiddellijk de loopschoenen aan de haak moeten hangen. En een ferme bolwassing gekregen omdat ik het probleem zolang genegeerd had.

De pijn bij het fietsen bleef, dus ik vreesde het ergste. Het alternatief dat de dokter voorstelde was zwemmen, maar dat kon me niet bekoren. Had wel ergens gelezen dat roeien relatief knievriendelijk is, dus bij wijze van experiment een roeifiets aangeschaft:

Afbeelding

Dat pakte in mijn geval goed uit. Aanvankelijk amper nog op de bukfiets gereden en na een jaar stak de pijn nog slechts sporadisch de kop op. De belasting is anders en ongeveer 1/3 van de arbeid wordt door het bovenlichaam geleverd.

Inmiddels fiets ik weer veel meer op de bukfiets (ongeveer 2/3e van de jaarlijkse kilometers) en enkel na een zwaar en lang parcours krijg ik nog last van de knieën. Rusten is dan de boodschap, ook tijdens een fietsvakantie. Liever een dag of 2 op dezelfde plek blijven dan de vakantie op het spel zetten.

Hoop in ieder geval het beste voor je...
Ik begrijp je volkomen. Heb helaas het zelfde ben ook bezig dmv knie problemen, met allerlei artsen.
orthopeed,reumatoloog en fysiotherapeut.

Ik lag in bed en kreeg vreselijke last van mijn rechter knie. Ik s'nachts naar de ehbo, vertelde de arts mij dat ieder mens een bepaalde hoeveelheid zuur in zijn lichaam heeft die je er normaal uit plast, maar als je veel hebt ontstaat er stervorming en gaat dit vast zitten in je gewrichten. Ze weten nu nog steeds niet of het een acute vorm van reuma is of een ernstige knie infectie. slik wel medicijnen. Ik moet dus de toekomst even af wachten.

mario
Een rot bericht Jans! Als AOWer voel ik met je mee. Ouderdom komt met gebreken. Kop op!!! Ik kamp al 2 jaar met `n probleem Na verschillende onderzoeken kreeg ik het advies om het, in het vervolg, op een ligfiets te doen. Voorlopig sla ik het advies van de arts in de wind. Ik heb wat aan m`n fietsen veranderd en hoop het nog een tijdje vol te houden. In 2011, als ik 70 ben en hopelijk wat verstandiger, ga ik alternatief, voor de 3e keer, naar Santiago de Compostela met 70 km per dag. Al 25 jaar fiets ik 100 km of meer per vakantiedag. Gelukkig heb je het druk de komende tijd!! Dat verzet de zinnen wat. Nogmaals sterkte.
mario schreef:Ik begrijp je volkomen. Heb helaas het zelfde ben ook bezig dmv knie problemen, met allerlei artsen.
orthopeed,reumatoloog en fysiotherapeut.

Ik lag in bed en kreeg vreselijke last van mijn rechter knie. Ik s'nachts naar de ehbo, vertelde de arts mij dat ieder mens een bepaalde hoeveelheid zuur in zijn lichaam heeft die je er normaal uit plast, maar als je veel hebt ontstaat er stervorming en gaat dit vast zitten in je gewrichten. Ze weten nu nog steeds niet of het een acute vorm van reuma is of een ernstige knie infectie. slik wel medicijnen. Ik moet dus de toekomst even af wachten.

mario
Hai Mario,
Ook bij mij is die diagnose jaren geleden al gesteld. Heet bij mij jicht, een te hoge afscheiding van urinezuur en dat slaat neer in bepaalde gewrichten als kristallen die dan als schuurpapier de kraakbeendelen gaan aanvallen.
Daarnaast bleek op de foto ook nog eens dat er in mijn kniegewricht een overmatige kalkafzetting is ontstaan en ook dat werkt weer als een slijtagemiddel.

Eerst verhuizen, is ook heel fijn met een slechte knie, want je tilt toch vrolijk mee en er zijn verhuisdozen die zitten boven de ARBO norm. Ook lichtgewicht wasmachines heb ik nog nooit gezien.

Dus ik blijf gewoon, eigenwijs als ik ben, mijn hele lijf plagen met allerlei te zware taken. Ergens werd gevraagd hoe oud ik dan wel ben..... ja over 3 maanden 65. Maar net doen alsof je nog een jonge God bent............
Zoals mijn zonen vaak zeggen: je wordt ouder papa geef het maar toe...... maar dat is nou net zo moeilijk. ( de oudste zoon is trouwens fysiotherapeut
en heeft al vaak zijn hoofd geschud :oops: )

Beste mensen ik ga proberen alles van de zonnige kant te zien, op vaste bijeenkomsten zal ik zeker langs komen en intussen voorzichtig denken aan e-bikes of andere mogelijkheden.

Groeten

Jans
Jans Kinds schreef:
mario schreef:Ergens werd gevraagd hoe oud ik dan wel ben..... ja over 3 maanden 65. Maar net doen alsof je nog een jonge God bent............
Jans
Jans, ik vroeg het niet expliciet maar vistte iets in die richting.....en ik ben verheugd over jouw reactie, incluis instelling. Ik ben 5 jaar jonger en vrees best het gestelde in jouw bericht als een zekere toekomst, immers de leeftijd en dientengevolge degeneratie van gewrichten is een feit. Ook andere voor onze sport benodigde lichaamsfuncties zullen afnemen. Ik ben ook altijd een allessportende "halve gare" geweest en weet best dat ik niet meer over een sloot"je" van 4 meter breed kan springen. :cry: Kop op en gezamelijk onze beleving hoog houden!