Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Einde fietsplezier?? - Forum Wereldfietser

Einde fietsplezier??

Dag mede WF-ers,

Na een lange periode van soms wat zeurende knie klachten, heb ik dan eindelijk een bezoek gebracht aan een orthopeed.
Ik dacht zelf aan een dreigende meniscus, net als mijn fysiotherapeut, maar het onderzoek bij de orthopeed + de foto's gaven een beeld van een versleten knie. :cry:

Prognose: eerst een brace, is in bestelling, dan kalm aan met kniebelastende activiteiten.
Fietsen???? Ja mag wel, maar met mate, dus niet meer 100 km op 1 dag, niet meer met bagage berregie op en berregie af....................... :roll:

Dit komt even heftig aan :!:

Ik moet het allemaal nog even verwerken, maar ik denk dat het echte fietsen er ( voorlopig???) niet meer in zit.
Een knieprothese is al genoemd, maar de orthopeed is daar nog niet happig op, mede omdat ik bloedverdunners gebruik. Dit is bij knieoperaties erg lastig, zoniet link.

Ook andere prive zaken zitten erg tegen op dit moment.

M.a.w. dikke shit :!: :!:

Dus beste WF-ers, jullie zullen me niet vaak meer tegen komen bij fietsevenementen.

Het was me een waar genoegen, de bijeenkomsten die ik heb bijgewoond heb ik altijd met veel plezier bezocht.

We komen elkaar vast nog wel eens ergens tegen.

Groeten

Jans
Jans,

Da 's echt geen fijn nieuws :( Djeezes, zal inderdaad wel effe slikken zijn. Ik weet verder niet zo goed wat zeggen, buiten dat het ferm kl*te is...

Ik hoop dat het je de komende tijd wat beter meezit!

Groetjes,

An
Hoi Jans,

Wat een verschrikkelijk nieuws zeg. Ik wil je sterkte wensen bij je verwerking van het slechte nieuws. Ik hoop je nog wel eens tegen te komen.

Groetje eric
Wat een narigheid. Toch zou ik niet te snel het fietsen aan de wilgen hangen. Ook met kortere dagafstanden, lichtere bepakking en vlakkere landschappen kun je nog lekker bewegen en buiten zijn. Desnoods met elektrische trapondersteuning.
Jeetje Jans,

Daar schrik ik van en ik wordt ook meteen met mijn neus op het feit gedrukt dat de "oudere" fietsers onder ons dat allemaal van het eene op het andere moment kan overkomen.

Heel veel sterkte met het verwerken van deze teleurstelling. Probeer er wat van te maken, je hebt een mooie camper en kan nog veel verre reizen maken. En wie weet valt het nog mee en kan je in de toekomst nog fietstochten zonder bagage maken.

Ronald van der Perk
Hi Jans,

Ik ben hier even stil van.............. Da's behoorlijk schrikken.
Ik hoop dat je snel weer kunt gaan genieten van kortere fietsritten, misschien in combinatie met je mooie camper.
En als ik in de buurt ben kom ik zeker weer gezellig een bakje bij je halen net als afgelopen zomer samen met Blanche!

Sterkte, Marianne
Hoi Jans,

We mailden al. Het is inderdaad dikke shit. Maar ik schrijf het volgende ook nog es in het forum om bijval te krijgen van andere WF-ers bij het volgende;
Waarom zou jij afscheid nemen van de bijeenkomsten van de WF omdat je geen grote tochten meer kunt fietsen?! Ook een camper is welkom! Zeker als Jans erin woont.
En niet alleen met standplaats-tochten kan jij erbij zijn ook met de trektochten reis je ons gewoon achterna met de camper. Ok je mist de fietstochten maar zo mis je niet de gezellige ontbijten( met eitjes en spek) en kampvuren! Enne er zijn ook elektrische fietsen welkom toch? Deal?! Deal!!

Ik snap dat je nu nog in je verwerking zit maar als je wat verder bent, vind je bovenstaande suggesties wel misschien zo gek nog niet. Sterkte!

Blanche
t'is even schrikken, maar het leven is een aaneenschakeling van momenten waarin je constateert dat je weer de bus gemist hebt. Oftewel niet kniezen bij wat je niet -meer- kunt, gewoon plezier hebben aan wat je wel kunt.

Op een been of met alleen handaandrijving kom je ook wereld rond, ik zou beginnen met het reduceren van de belasting op de knie, dus lichte fiets, licht trappen en al die kilo's thuislaten. Een fisiotherapeut die echt verstand van fietsen heeft wil ook wel eens helpen

tot slot nog een quote die ik net voorbij zag komen:
"True bike nerds never quit. A friend was diagnosed with a serious disease
several months ago. When I asked about her options, her first response was
"I bought a new bike."
:D
Jeetje, dat is schrikken, zeker als dit een van de dingen is die je energie gaf om de rest van je problemen het hoofd te bieden. Er is al veel verstandigs (en liefs) gezegd. Het enige wat ik er missschien een beetje streng aan heb toe te voegen (ik hoop dat je het niet erg vind) is dat je ook zelf nog veel gewicht kan kwijtraken. Een bevriende bejaarde medicus die net als jij redelijk zwaar was kreeg iets dergelijks te horen, en besloot resoluut 20 kilo af te vallen. Dat is toch hetzelfde alsof je ineens niet meer in elke hand een emmer water hoeft mee te zeulen. Het gaf hem toch weer een aantal jaren mobiliteit.

Maar inderdaad: mik op dagtochten vanuit je camper, vermijd de steile klimmen, kies steeds een lichter verzet dan vroeger, kijk nog eens even naar de zit op je fiets (niet te laag, de cranks niet te lang), monteer snellere bandjes. Want ook rust roest.

Sterkte,
Wim
m-gineering schreef:t'is even schrikken, maar het leven is een aaneenschakeling van momenten waarin je constateert dat je weer de bus gemist hebt. Oftewel niet kniezen bij wat je niet -meer- kunt, gewoon plezier hebben aan wat je wel kunt.
Precies. Shit happens, maar biedt vaak ook nieuwe perspectieven.
Jans, misschien moet je gewoon lekker gaan genieten van al die Hanzesteden waar je vorig jaar snel doorheen bent gefietst. Iets zegt me dat je ook een ideale tester zou zijn van robuuste e-bikes, die er vast wel gaan komen...
Jans, dat zal zijn aangekomen zeg! :cry:
Na de eerste verwerking zul je inderdaad merken dat, 1 deur dicht, meerdere open gaan.

Nee Jans, we nemen geen afscheid, we gaan elkaar weer zien, mischien beide een E- bike :wink:

Voor nu, sterkte gewenst!!
Lieve groet, Marjan.
Herkenbaar, zijn we pas ook doorheen gegaan.. eerst zie je alleen maar wat je NIET meer kunt, daarna openen zich weer nieuwe deuren en gelukkig zien wij wel weer mogelijkheden, daar moet je je aan vast houden.

Sterkte!

"Je zorgen maken over hoe slecht het allemaal zou kunnen gaan lopen, is de verkeerde kant op fantaseren"
Jans Kinds schreef:Dag mede WF-ers,
Fietsen???? Ja mag wel, maar met mate, dus niet meer 100 km op 1 dag, niet meer met bagage berregie op en berregie af....................... :roll:
We komen elkaar vast nog wel eens ergens tegen.
Groeten
Jans
Jans, m'n eerste gedachte was: kom op jongen, ook 100km is een respectabele afstand op een dag(ik weet niet hoe oud je bent, maar ik cross met m'n bijna 60 ook nog over de paden en banen en rijdt weleens naar Drachten, Beetsterzwaag, Heerenveen etc. ).
Ik kan niet oordelen over de andere zaken die een rol spelen, omdat ik ze niet ken. Wat misschien wel een bemoedigende uitnodiging kan zijn is het volgende: Grou(w)- Émmen e.o. is ongeveer 100km per fiets, als je ooit deze kant op wilt(wel een goeie dag kiezen) dan wil ik je wel weer thuis brengen met de auto. It's just a proposition of zoiets. We bent er op de wereld om mekaar om mekaar te...........nietwaar?
Voor de rest veel sterkte voor de toekomst.
@ Dries, je kunt niet meer 100km op 2 manieren lezen?
Jans bedoelt geen 100km meer, niet meer maar wel veel minder.
Marjan schreef:@ Dries, je kunt niet meer 100km op 2 manieren lezen?
Jans bedoelt geen 100km meer, niet meer maar wel veel minder.
Inderdaad las ik het anders, i'm so sorry. :oops: M'n medeleven was er niet minder om.
Jans,
Je zult ongetwijfeld veel advies krijgen en misschien niet eens blij met alle maar deze wil ik je niet onthouden.

Mijn vader (krasse knar uit nummer van vorig voorjaar) zijn knie is ook versleten en heeft hetzelfde advies gekregen..
oef..pijnlijk!
Hij heeft een E- bike van Koga gekocht en gaat daar zijn LF tochten mee maken. Nog wel een uitgezoek met oplaadpunten, wat kortere dagetappes maar kan wel zijn lust en leven blijven uitoefenen.
Jans Kinds schreef:We komen elkaar vast nog wel eens ergens tegen. Jans
Wat een bericht!
Hopelijk heb je iets aan steun van alle reacties op het forum!
Gelukkig ben je ook met je camper, E-bike, of weet ik wat welkom.
Naar Harskamp ben ik meerdere keren, gelukkig met andere redenen, zonder fiets geweest.


Tot ziens!!!

John.
Jans, ik kan me voorstellen dat het nu voelt alsof de wereld onder je wielen vandaan is getrokken. En ik weet ook dat het nu moeilijk is voor te stellen dat in deze donkere periode weer licht gaat schijnen, hetgeen toch weer het geval zal zijn; als je alleen al ziet hoe iedereen hier meeleeft en meedenkt! Sterkte en moge dat licht snel komen.
Lieve beste Wereldse werledfietsers :D

Hartverwarmend jullie reacties hier op het forum en ook via prive mail.

Ja ik moet dit eerst even verwerken. Heb de bestelde brace nog niet en zal daar dan wel instructies en belasbaarheden bij te horen krijgen.

Op dit moment zit ik ook nog eens in andere hectiek, ik moet plotseling mijn ( anti-kraak) huisje in Grou uit. Wordt gerenoveerd en de planning loopt voor.
Alternatief was er niet, alleen iets voor 2-3 maanden. Dan dus weer verkassen met alle verhuisperikelen van dien.
Noodoplossing: sla mijn inboedel op bij zus en zwager in Blokker, ga zelf in een flat in Amsterdam zitten van hun zoon die een bepaalde periode elders gaat wonen.
Sta intussen ingeschreven in Hoorn e.o. en wil daar uiteindelijk gaan wonen.
Dit alles speelt nu, ga volgende week de inboedel overbrengen en dan naar Amsterdam per 28 februari.

Dus de tijd en motivatie om nu heel diepgaand in te gaan op fietsalternatieven is er even niet.
First things first.

Nogmaals dank voor alle fijne reacties, voelt heel goed, een grote fietsfamilie!!

Groeten

Jans
Sterkte Jans !!