Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vliegen vanuit Brussel - Forum Wereldfietser

vliegen vanuit Brussel

Bericht 13 januari 2009 op nu.nl (klik hier voor het originele bericht):

Busdienst voor reizigers luchthaven Brussel
BRUSSEL - Nederlandse reizigers die via de luchthaven van Brussel vliegen, kunnen vanaf maart 2009 in Utrecht, Rotterdam en Breda in een bus opstappen. De luchthaven werkt daarvoor samen met een Belgische vervoersmaatschappij en enkele luchtvaartmaatschappijen.

De 'Brussels Airport Express' zal tweemaal per dag rijden, vanuit Nederland en omgekeerd, zo maakten de initiatiefnemers dinsdag bekend. De dienstregeling sluit volgens hen aan op intercontinentale vluchten vanaf Zaventem.

De luchthaven in Brussel heeft de afgelopen jaren het aantal passagiers uit Nederland zien groeien. De invoering van de vliegtaks voor vluchten vanuit Nederlandse luchthaven halverwege vorig jaar heeft ook aan de groei bijgedragen. Een retourticket met de busdienst kost 37,50 euro, 7,50 euro minder dan de Nederlandse milieubelasting voor intercontinentale vluchten.
Zou je de fiets in die bus mee kunnen nemen? Vast niet.
De tovenaar schreef:Zou je de fiets in die bus mee kunnen nemen? Vast niet.
Vast niet, maar mogelijk dat iemand op dit forum hiermee toch zijn/haar voordeel kan doen.
Als je je fiets goed klein verpakt, wielen eraf en in een doos en niet zeggen dat het een fiets is. Dan moet het toch kunnen?
Ik wil mijn fiets niet in een doos stoppen, maar hoe krijgen wereldfietsers die daar geen bezwaar hebben die doos op de bushalte, op pakken zij hun fiets op de bushalte in.

Verder gaat die bus maar twee keer per dag. De bus moet wel een beetje aansluiten op mijn vlucht anders sta ik uren op Brussel-internationaal. Wacht die bus als mijn terugvlucht vertraging heeft? Zo ja dan hebben passagiers die met een ander vlucht die wel op tijd was geland pech, want die moeten wachten. :evil: :evil: :evil:

Bovendien heb ik ook nog extra vervoerskosten naar Utrecht, Breda of Rotjeknorrrr en is het voor mij behalve extra gedoe en reistijd niet goedkoper.
Ik snap het niet helemaal, het scheelt slechts 7,50 euro per persoon wat betreft die taks dan. En het gemiddelde gezin is 3 mensen groot of zo.

Daar kan ik ook niet helemaal bij. Maar ik heb als volwassene dan ook nooit gevlogen, dus misschien zijn er nog factoren die spelen. Ik dacht trouwens dat die bussen naar Charleroi, Brussel Zuid, reden. De ryanair luchthaven.

Dat houdt meer steek. Aangezien die tickets zo goedkoop zijn.

Groeten,

Willem