Additionally, paste this code immediately after the opening tag: nokken v-brakes - Forum Wereldfietser

nokken v-brakes

Ik wil op mijn reisfiets (MTB met verende voorvork) de schijfremmen vervangen door v-brakes. Achteraan geen probleem maar vooraan op de (verende) vork heb ik wel nokken op de plaats waar de v-brakes moeten komen, maar deze nokken zijn niet voorzien van het plaatje met de drie gaatjes voor de bevestiging van de pin van de V-brake armen. De schroefdraad in deze nokken is ook groter dan de de schroefdraad op de bout om de v-brakes mee te bevestigen.

Kunnen er op deze nokken v-brakes bevestigd worden?
bartel160 schreef:Ik wil op mijn reisfiets (MTB met verende voorvork) de schijfremmen vervangen door v-brakes. Achteraan geen probleem maar vooraan op de (verende) vork heb ik wel nokken op de plaats waar de v-brakes moeten komen, maar deze nokken zijn niet voorzien van het plaatje met de drie gaatjes voor de bevestiging van de pin van de V-brake armen. De schroefdraad in deze nokken is ook groter dan de de schroefdraad op de bout om de v-brakes mee te bevestigen.

Kunnen er op deze nokken v-brakes bevestigd worden?

Je moet er speciale asjes in schroeven, verkrijgbaar met een M8 of M10 aansluiting. Voor veel remmen heb je geen gaatjes voor het uitstekende veertje nodig, maar zelf maken van zo'n los mee te schroeven plaatje is ook niet zo moeilijk. De asjes zijn wel los te koop
Afbeelding