Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen in hinterland van de Costa Blanca - Forum Wereldfietser

fietsen in hinterland van de Costa Blanca

Ik fiets al een paar jaar in het hinterland van de Costa Brava (Marina Alta). De zon schijnt er 300 dagen per jaar, het is er ongelofelijk om te fietsen, het hele jaar door. Of om het als uitvalsbasis voor een fietstocht door Spanje te kiezen.
Als je eens naar www.google.be surft en je op de trefwoorden "Benirrama" en "fietsen" zoekt, kun je zelf zien wat de streek daar te bieden heeft. En naar ginder vliegen kost ook al weinig geld !

Helemaal eens met Verhelst dat achter de Costa Blanca (geen Brava) fantastisch fietsen en vertoeven is. Je kunt vliegen naar Valencia in de ochtend, desgewenst fiets huren bij orangebikes.net vervolgens de stoptrein naar Gandia en dezelfde avond, al na een mooi stukje fietsen in Benirrama zijn.

Ik heb een fietstocht door deze omgeving beschreven bij,

http://www.fietseninspanje.nl/routes/cbb.html

Echt ideaal voor een vakantie van plus min een week tussen maart en begin juli

Raul schreef:
Echt ideaal voor een vakantie van plus min een week tussen maart en begin juli
Even het binnenland in en je zit op 1000 m hoogte. Dat kan behoorlijk fris zijn!

die temperaturen vallen goed mee hoor !
Vandaag op 400 m hoogte 14 graden onder thermometerhut, morgen 17
Trek daar 1 graad per honderd meter af en je houdt op 1000 m nog 11 gr over. En dat in december !
We hebben daar wel een microklimaat in de Marina Alta maar we zitten daar niet in de tropen !

deverhelst schreef:die temperaturen vallen goed mee hoor !
Meestal wel, maar 3 graden boven nul, windkracht 7 ( inderdaad het sterft er van de windmolens) en regen kan begin mei ook in die hoek. Aan de kust zit je dan tot 24:00 op het terras

Bergaf naar de kust en windkracht 7 in de rug.
Wat moet je meer hebben ?

deverhelst schreef:die temperaturen vallen goed mee hoor !
Vandaag op 400 m hoogte 14 graden onder thermometerhut, morgen 17
Trek daar 1 graad per honderd meter af en je houdt op 1000 m nog 11 gr over. En dat in december !
Maar is het dan in de winter net als in de zomer soms 's nachts 30 graden kouder dan overdag? Dan heb je -19 C om zes uur 's ochtends. :?
Leon

ni zwaanzen hé (Antwerps dialect)
Spijtig genoeg is het maandblad "Temperament" enkel in Spanje en in Nederland verkrijgbaar.
Binnenkort komen wij in de rubriek " Leven onder de Spaanse zon" aan bod !
Vandaag heb ik nog een mooie tocht gemaakt van Altea via Callosa en Tarbena naar Denia. Schitterende bergwereld, verkeersluwe wegen, veel hoogtemeters en lekker weer op 1 maart, ondanks dat de zon zich weinig liet zien. Veel fietsers hadden trouwens hetzelfde idee opgevat.

Uit ervaring kan ik zeggen dat je hier meestal mooi weer hebt. Afgelopen februari maar 2 dagen met regen. Niet voor niets hebben veel wielerploegen hier hun trainingskamp. O.a. Leontien van Moorsel is momenteel met een clubje actief.
Binnenkort nieuwe website. Hou het in de gaten ! :D
www.eenplekonderdezon.be
Ik zou wel nog even werken aan de website: op 24" (1920 pixels breed) heb ik genoeg breedte, maar op de website moet ik toch in de breedte scrollen... :wink:
Bedankt voor de tip ! Er wordt aan gewerkt.
We staan met een intervieuw in het aprilnummer van Temperament ! :D
Onze nieuwe website is online !
Neem alvast een kijkje op www.eenplekonderdezon.be

Wij kijken ernaar uit om U te gidsen in het fietsparadijs Marina Alta.
M.i. past dit bericht zo langzamerhand perfect in de rubriek "Commercieel nieuws".
Daar paste het voor mij een half jaar geleden al, bij de eerste post in deze thread... :wink:
deverhelst schreef:Onze nieuwe website is online !
Neem alvast een kijkje op http://www.eenplekonderdezon.be

Wij kijken ernaar uit om U te gidsen in het fietsparadijs Marina Alta.
Afbeelding 8)
In februari vlieg je met Ryanair vanuit Maastricht naar Alicante en terug voor nog geen 50 Euro (kosten inbegrepen) !!
Snel beslissen is de boodschap !!
Welke kosten inbegrepen bedoel je?
Je vergeet denk ik:
Toeslag voor online inchecken 2x5 euro = 10 euro
Bagageverwerkingskosten 2x5 euro = 10 euro
Kosten voor ingecheckte bagage (1 stuks) 2x15 euro = 30 euro
Fiets: 2x40 euro = 80 euro
Creditcard toeslag = 5 euro

Tel maar voor het gemak 135 euro erbovenop.
Zie http://www.ryanair.com/nl/questions/ryanair-toeslagen