Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Veel plezier met het bekijken van de concepten - Forum Wereldfietser

Veel plezier met het bekijken van de concepten

Ik ben erg onder de indruk van de concepten van Maaike. Het ziet er kleurig uit en lekker overzichtelijk.

Ik ga denk ik voor Concept A. Maar dan wel met het oude (huidige) logo (s). Maar het boek formaat is ook wel makkelijk.....

Ik voel het meest voor A. Is wat strakker en een dunnere witbalk met de naam. Helaas kan ik niet op de ledenvergadering komen. Nou ja, helaas? Ik ben fietsen in Suriname: Mie swietie Sranang!

Voorkant: ben ik neutraal.

Inhoud: hier vind ik concept B het mooist: wat rustiger, mooie typografie. Bijvoorbeeld op de themapagina's: de introductietekst komt mooier en strakker uit, vind ik. Wat minder kwistig met kleur dan bij A, en daarom vallen de foto's des te beter op. Boekformaat lijkt me ook fijn.

Daarentegen heeft concept A een aantal gezellige gelayoute pagina's, wat best grappig is.

Goed werk!

De voorkant van A is lekker duidelijk en volgens verwachting als je een blad pakt. Titel boven aan ;)
"B" vind vind ik qua inhoud prettiger. Zoals een plaatje van een cover van een boek dat behandeld wordt in de betreffende tekst. De vereniging katern vind ik in "A" te druk :(
Maar oordeel vooral zelf ;-) :roll:

Verder Top!

Ik zie reikhalsend uit naar het nieuwe blad :)

Mijn voorkeur gaat uit naar concept A.

Wat rustiger, maar dat zal de leeftijd wel zijn. :D

Wat ik bezwaarlijk vind is het gebruik van foto's over 2 pagina's. Hetgeen in beide ontwerpen voorkomt.

- er komt een lijn over de foto's, wat de compositie verstoord;
- bij de minste drukfout verschuiven beide delen ten opzicht van elkaar.
- bij ontwerp B begrijp ik dat het blad gelijmd wordt en niet geniet,wWil je nog een beetje beeld krijgen van de foto moet je de rug dus breken. Daar heb ik een hekel aan, maar de lijn over de foto zal nog storender zijn.

Daarnaast vind ik het vaak lelijk als er tekst in de foto's staat. Ook de leesbaarheid is dan kritisch. Zeker als de tekst niet in een blauwe lucht of zo hangt.

Overigens ben ik ook van mening dat dit onderwerp niet in de rubriek "kletspaat" thuis hoort. Het is toch wel degelijk een belangrijk onderwerp.

Peter
Maaike heeft twee prachtige voorbeelden gemaakt.
Wat me in beide voorbeeld aanspreekt is de kleur. Het maakt het blad zovéél mooier.

Persoonlijk vind ik concept B het mooiste. Kwa opbouw van de pagina maar ook de indeling. Gezien de andere antwoorden wijk ik dan toch wel af .
Hoi,
Ik hoop vooral dat de druk in kleur net zo ragscherp wordt als de huidige zwartwitdruk. Die kan zich namelijk meten met menige glossy.
Succes,
Leon
Leon schreef:Hoi,
Ik hoop vooral dat de druk in kleur net zo ragscherp wordt als de huidige zwartwitdruk. Die kan zich namelijk meten met menige glossy.
Succes,
Leon
doe mij maar zwart-wit. Brengt de essentie over zonder al die aandachtrekkerij die bij veel onderwerpen niets toevoegt.

Toen ik het eerste voorbeeld opende was mijn eerste gedachte:
"oeps, kleurenfoto's zijn wel erg dominant." Bij de het tweede concept was dat ook mijn eerste gevoel. Het wordt van een leesblad een bladerblad. Het is wel grappig dat ik nu merk dat ik bij het blad wil voelen, ruiken, beleven in de plaats van zien. En nu juist dat visuele wat toch al dominant is in onze dagelijkse leven, gaan we versterken in een blad dat gaat om beleving.

Ik vind concept b het mooist, maar dan wel in zwart-wit!

Overigens zal ik niet naar Utrecht komen om te praten over het lijfblad. Ik vergader al genoeg en bovendien is het veel tijd en CO2 voor iets wat ik toch blijf lezen als het een andere vormgeving krijgt.
(dat is natuurlijk de vraag: hoeveel leden stoppen acuut met lezen als ze de nieuwe wereldfietser in de bus krijgen?)
m-gineering schreef:
doe mij maar zwart-wit. Brengt de essentie over zonder al die aandachtrekkerij die bij veel onderwerpen niets toevoegt.
Eens, maar dat is jammer genoeg een gepasseerd station. :(

Peter
Schlauch schreef:Bovendien 'beperkt' de inhoud zich op het eerste gezicht op verhalen van fietsers die echt ver weg gaan.)
Ja, waar zijn de europa fietsers? :roll:
Nederland is al door andere bladen gedekt, maar trans-europa niet (bij mijn weten). Ik zie mogelijkheden ;)
Promoot bijvoorbeeld de groene weg naar de middellandse zee... :roll:

De inhoud staat niet ter discussie, alleen de lay-out. De inhoud in de concepten is puur ter vulling, er hadden ook sinterklaasverhalen kunnen staan.

Ik ga voor concept A, deze vind ik wat meer van deze tijd.

Ik ga voor concept B vanwege de overzichtelijkheid.

Hoi,
De vergadering zal zich wel toespinnen op de vraag of ook een combinatie mogelijk is. Ik vind de koptekst op de voorpagina onderaan de pagina niet alles, maar het font van de andere kop ook niet.
Succes er mee!
Leon
Ik ben nieuwsgierig:

- Hoe was het overleg over het tijdschrift?
- Wat is de keuze geworden?
- Wat zijn de besluiten geworden?
- Hoeveel mensen waren er?
HansvanderVeeke schreef:Ik ben nieuwsgierig:
Ik ben nog steeds nieuwsgierig...

Is er niemand geweest?
Wil er niemand wat vertellen?
Of is het geheim?