Additionally, paste this code immediately after the opening tag: België- Finland start april-mei 2009 - Forum Wereldfietser

België- Finland start april-mei 2009

Hey,

Ik ben net afgestudeert (21jaar) en van plan om april-mei 2009 te vertrekken met de fiets naar Finland of verder. De route staat nog niet vast. Tot nu toe België-Nederland-Duitsland- tussenstop Berlijn-Polen-Kaliningrad-Litouwen-Letland-Estland-boot Helsinki of kleine omweg via Sint-Petersburg.
Low-budjet, kamperen en/of vriendelijke gastvrijemensen tegenkomen,...
Heb je zin, en tijd!
Ik ben opzoek naar medefietser-s.
Heel de tocht of een onderdeel ervan.
Niet om de kilometers zo snel mogelijk kwijt te raken. Maar om te genieten van dit (voor mij) onbekende Europa. Hoelang we onderweg zijn, tussen de 2à4 maanden? Ik heb er geen idee van. Sugestie's zijn zeker welkom.

Iemand zin?
hej hej,

Ik ben dit jaar ook afgestudeerd, nou ja mijn voorgezet onderwijs afgesloten. Ik ben op dit moment aan het werk om in het begin van het nieuwe jaar een fietstocht van rond de vijf maanden te maken naar .... . Bestemming is nog onbekend. Ik zat te denken aan ongeveer de hele noordelijke kustlijn van de middelandse zee.
Ik was op zoek naar iemand met eenzelfde "fietswens".
Als het je wat lijkt laat even weten dan kunnen we elkaars plannen verder toelichten.

groet,
Kasper(18jaar)

Als je Kaliningrad en St-Petersburg wil doen, zorg er dan voor dat je een dubbel visum hebt en niet een enkel visum zoals ik een paar jaar geleden. Ik mocht netjes terug naar Estland toen ik in Narva de grens over wou.
Met een enkel visum mag je 1 keer Rusland in en uit, met een dubbel 2 keer.

hej,

ik was aan het denken om naar St. Petersburg te fietsen en aldaar de trein naar moskou te nemen (en dan Trans-mongolie express naar Beijing en daar nog verder te reizen) Fiets laat ik overigens in St. Petersburg staan (of misschien fiets ik naar Moskou, maar St. Petersburg wil ik sowieso heen). Wellicht dat ik bij terugkomst nog scandinavie in fietst als ik tijd en geld heb.

Ik zou wel zo vroeg mogelijk in St. Petersburg willen zijn, maar ivm de temperatuur is vertrek voor april niet zo verstanding lijkt me. Wel denk ik het binnen 2 maanden te kunnen fietsen.

Volgende week ga ik naar de VS voor 26 dagen en vooral daarna ga ik deze volgende reis vastleggen.

We kunnen via prive berichten of msn denk ik het beste nog wat verder praten. Maar ik heb dus zeker interesse om tot Estland mee te fietsen.

Ik ben een jongen van 20 (ten tijde van deze reis ben ik 21). Werk en reis dit jaar en volgend jaar ga ik weer studeren.

Groeten en laat wat weten !

EDIT: deze plannen zijn volledig van de baan;) ik ben een trip aan het voorbereiden door gehele balkan, oostblok, baltische staten en scandinavie. Wil geen enkel land overslaan (alleen Oekraine omdat ik daar al ben geweest). Start: begin mei met trein naar Wenen of Budapest ofzo leg ik waarschijnlijk komende week vast...
Lieselot, heel veel plezier en succes !

.

.
hey Lieselot!
een vraagje: aangezien ik een tripje langs finland plan en ik zie dat jouw iets langer tripje ook langsdaar passeert, had ik graag eens gehoord hoever je stond met jouw plannen?
Groetjes
kristof
Hey Kristof,

Ik zou in een periode van Juli de boot vanuit Tallinn naar Helsinki nemen
En vandaar uit een deel van de King's Road volgen tot in Turkü met een tussenstop in Karyalohya waar Nonkel Jan woont. Preciese datums kan ik hier niet opplakken.. Sorry hiervoor.

Wat zijn jouw plannen in Finland?