Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lyon,chambery naar nederland - Forum Wereldfietser

Lyon,chambery naar nederland

Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, kom er zelf niet uit.
Ik ga deze zomer met mijn kinderen een deel van de groene route naar de Middellandse Zee fietsen, nl van Luxemburg naar Zuid-Frankrijk. We willen ter hoogte van Lyon, Chambery de trein terug naar Nederland, Heerlen, nemen.
De fietsen zijn te groot voor de TGV.
Wie heeft ervaring met de terugreis over dit traject (dus van Lyon of vanuit Chambery naar Nederland) en hoe heb je dat geregeld?

Alvast bedankt voor je reaktie

groeten,

Heleen

Wat dacht je van de volgende verbinding:

Lyon Part Dieu Di, 27.05.08 vertrek 15:04 RE 96528
RE 96529 Regional-Express
Fietstransport beperkt mogelijk
Rijdt als RE 96528 t/m Amberieu, daarna als RE 96529
Geneve Di, 27.05.08 aankomst 16:57
Geneve Di, 27.05.08 vertrek 17:14 6 IC 639 Intercity
Reserveren voor fiets verplicht, Fietstransport beperkt mogelijk, Restauratie
Basel SBB Di, 27.05.08 aankomst 19:53 12
Basel SBB Di, 27.05.08 vertrek 22:07 9 CNL40408 CityNightLine
Spar-Night aanbieding geldig, Reserveren verplicht, Reserveren voor fiets verplicht, Fietstransport beperkt mogelijk, In zitplaatsw. enkel 2.kl., Globale prijs of ticket met toeslag mogelijk, Slaaprijtuig, Couchette-rijtuig, Snacks en dranken bij de steward verkrijgbaar., CityNightLine
Köln Hbf Wo, 28.05.08 aankomst 05:45 3
Köln Hbf Wo, 28.05.08 vertrek 06:17 9 B-D RE 10102 Regional-Express
Fietstransport beperkt mogelijk
Aachen Hbf Wo, 28.05.08 aankomst 07:09 2 a/b
Vanuit Aken gaat ieder uur een trein naar Heerlen.

Voor meer informatie, kaartjes en reserveringen: www.treinreiswinkel.nl
Of ga naar het Reisezentrum in het station van Aken.

Heb vorig jaar de trein genomen van Beaune naar Luxemburg.

Avond van tevoren ben ik naar het station gegaan. De man achter de balie heeft een mooi plan voor me gemaakt waarin hij alle trajecten opgenomen had waarin een fiets mogelijk is.

Volgende dag probleemloos met fiets in de trein gereisd.

Trek 2 dagen uit voor je terugreis vanuit chambery, dan kun je op je gemak doen en tussendoor nog een mooi plekje zoeken om de nacht te overbruggen.

Hallo marius en Bert,

Bedankt voor jullie reaktie.



Fijn om te horen Marius dat je niet perse hoeft te reserveren maar het ook een dag van tevoren kunt regelen. Ik vind dat zelf ook prettiger omdat je nooit weet hoe het gaat lopen (fietsen).
Zo doe ik het zelf ook het liefste maar wist niet of dat in Frankrijk ook kon.Het is de eerste keer dat we fietsend naar Frankrijk gaan dus ben daarin onzeker.
Ik zit ook niet vast aan Chambery. Ga opzoeken of Beaune misschien nog dichter bij de route ligt die we fietsen. Het is wel zo dat ik in de zomervakantie(drukke periode) ga. Was dat ook bij jou het geval?

Of is het sowieso beter om in de zomervakantie de treinreis te reserveren?

Dan is het centrum voor reisinformatie in Aken een goede tip omdat dat dicht bij mij ligt.

groetjes,

Heleen

Als je geen TGV's, geen Nachttreinen en geen Duitse of Zwitserse IC-, of EC-treinen neemt, hoef je niet te reserveren. Dat kan ook niet eens.
Probleem bij Duitse reiscentrums op de stations en ook de site van de DB is dat Fietsvervoermogelijkheden in de Belgische treinen niet aangegeven kunnen worden.
Vanaf Luxemburg gaat een keer in de twee uur een trein met een grote fietsenwagon naar Luik.

Ik zat er rond 10 augustus in en dat ging prima. Het had toen geloof ik al 2 weken geregend in frankrijk, misschien was het daarom minder druk.

Weet jij nog hoe lang de reis ongeveer duurde en hoe duur hij was?

Ik vertrok rond 9 uur in beaune, volgens mij was ik ongeveer om 18.00u in luxemburg.

Omdat niet overal de fiets in kan moet je soms een omweg nemen. Zo heb ik gereisd via Mulhouse en Strasbourg, waar ik ook een uur moest wachten. Dat kost natuurlijk een hoop tijd.

marius schreef:Ik vertrok rond 9 uur in beaune, volgens mij was ik ongeveer om 18.00u in luxemburg.

Omdat niet overal de fiets in kan moet je soms een omweg nemen. Zo heb ik gereisd via Mulhouse en Strasbourg, waar ik ook een uur moest wachten. Dat kost natuurlijk een hoop tijd.
Wat dacht je van de volgende reisroute:

Vertrek Lyon Part Dieu 09:04 uur, TER 96510, Fietstransport mogelijk
Aankomst Geneve 10:57 uur
Vertrek Geneve 11:14 uur, spoor 6, IC 625 Intercity,
Reserveren voor fiets verplicht, Fietstransport beperkt mogelijk, Restauratie
Aankomst Basel SBB 13:53 uur, spoor 12
Vertrek Basel SBB 14:18 uur, spoor 11, EC 6 Eurocity,
Reserveren voor fiets verplicht, Fietstransport beperkt mogelijk, Restauratie
Aankomst Köln Hbf 19:05 uur, spoor 5
Vertrek Köln Hbf, 19:17 uur spoor 9 B-D , RE 10130 Regional-Express,Fietstransport beperkt mogelijk
Aankomst Aachen Hbf, 20:09 uur, spoor 2 a/b.

Bedankt voor jullie reakties,

Ik heb er vertrouwen in gekregen om na 3 weken fietsen te kijken waar we zijn en van daaruit de terugreis per trein te plannen.
Zal na afloop hier vermelden of het gelukt is.

Houd er wel rekening mee dat in Duitse IC- en EC-treinen en de nachttreinen de fietsplaatsen snel vol geboekt kunnen zijn. Het is lastig om deze vanuit Frankrijk te reserveren.