Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gps windows mobile 6.0 - Forum Wereldfietser

gps windows mobile 6.0

hallo,

gaan binnenkort tocht door frankrijk maken en willen gebruik maken van gps. lees veel in dit forum en op internet over garmin, magellan....

vind deze persoonlijk nogal complex en duur ; vooral gedetailleerd kaartmateriaal is moeilijk te vinden en/of duur

op verschillende mobiel telefoons of pda's met windows mobile bsturingssysteem is goedkope software zoals gps tuner te verkrijgen die ook met routes en waypoints werkt en bovendien alles via googlemaps.com voor te bereiden; en waarmee in theorie alles kan . nadeel is echter : -batterijduur van pda als gps werkt nogal kort en pda ook niet weerbestendig

weet iemand een pda met windows mobile die als weerbestendig op de fiets kan gemonteerd worden en die het ook een dag met de batterij kan volhouden ?

nope, en daarbij is windhoos mobile niet heel erg stabiel, zou zelf dan eerder gaan voor een s60 device (Symbian) waarop een behoorlijk aantal pakketten voor navigatie erg mooi draaien. Als je kijkt naar de s60 v3 devices waarin al een gps in voorgebakken zit zijn hierop al een behoorlijk aantal apps voorgeïnstalleerd voor dat gebruik. Blijf je wel zitten met het feit dat je accus redelijk vlot leeg raakt.

Er zijn natuurlijk een behoorlijk aantal aanbieders van rudget pda's maar deze zijn voornamelijk bedoelt voor zakelijk gebruik (denk aan koeriers of fieldresearch) en deze zijn standaard niet voorzien met protocollen voor gebruik met gps.

Succes

Bas

TomTom Europe voor €200-€250?

B@se schreef:nope, en daarbij is windhoos mobile niet heel erg stabiel, zou zelf dan eerder gaan voor een s60 device (Symbian) waarop een behoorlijk aantal pakketten voor navigatie erg mooi draaien. Als je kijkt naar de s60 v3 devices waarin al een gps in voorgebakken zit zijn hierop al een behoorlijk aantal apps voorgeïnstalleerd voor dat gebruik. Blijf je wel zitten met het feit dat je accus redelijk vlot leeg raakt.

Er zijn natuurlijk een behoorlijk aantal aanbieders van rudget pda's maar deze zijn voornamelijk bedoelt voor zakelijk gebruik (denk aan koeriers of fieldresearch) en deze zijn standaard niet voorzien met protocollen voor gebruik met gps.

Succes

Bas
Nou, WM6.1 draait hier al weken superstabiel hoor ! maar je hebt gelijk, met de standaard accu's ga je het geen dag uithouden. Daarnaast zijn deze devices nou meestal niet echt "outdoor-proof".

Ik zou toch voor een garmin gpsmap 60cx bijvoorbeeld gaan. Waterdicht, lange batterijduur ca 18 uur...als je ze via ebay uit de USA bestelt zijn ze veeeel goedkoper (lage dollar & alles is daar altijd goedkoper). Er zijn ook andere manieren om gratis/goedkoop aan kaartmateriaal te komen, je kunt bijvoorbeeld ruilen. Ik heb je een PB gestuurd.

liedje schreef:Ik zou toch voor een garmin gpsmap 60cx bijvoorbeeld gaan. Waterdicht, lange batterijduur ca 18 uur...als je ze via ebay uit de USA bestelt zijn ze veeeel goedkoper (lage dollar & alles is daar altijd goedkoper). Er zijn ook andere manieren om gratis/goedkoop aan kaartmateriaal te komen, je kunt bijvoorbeeld ruilen. Ik heb je een PB gestuurd.
Via eBay uit Duitsland heb ik bovenstaand model gekocht voor 319 of 329 + een tientje verzendkosten. Bijverteld moet wel worden dat de Topokaarten niet bepaald gratis zijn. Je kunt ze ook downloaden.

Zie dit topic voor wat betreft het downloaden van topokaarten, al dan niet gratis (er zijn ook vele sites met gratis legale downloads te vinden, afh welk gebied je wilt hebben). Via filesharing als emule of bit-torrent kan je ook op minder legale manier aan vrijwel alle software komen dus ook Garmin kaarten.