Additionally, paste this code immediately after the opening tag: DIT IS'M DAN!!!! - Forum Wereldfietser

DIT IS'M DAN!!!!

Hij is besteld, mijn nieuwe fiets. Na heel lang wikken, wegen, bellen, mailen en vooral het hele forum doorspitten ben ik tot de volgende keus gekomen.
Avaghon serie 26 inch
Rohloff
Magura HS 33
Naafdynamo van Shimano
Chainglider
Spatborden zilver
Schwalbe Marathon racer 42 mm
Vorkstandaard
Drager Tubus Logo
Lowrider Tubus Duo
2x Bidonhouder
Pomp Topeak Road Morph
De meest simpele computer die er was (dit vanwege mijn kwaliteiten op dit gebied)
Stuur met ergo grepen en barends
Meest eenvoudige zadel wat er is (was het moeilijkst om te kiezen)
Op en/of aanmerkingen, ervaringen zijn welkom. Dit is mijn eerste reisfiets dus alles is welkom. Kleine veranderingen kan ik telefonisch nog doorgeven. 25 april is de grote dag, dan wordt hij gehaald!

Gefliciteerd!

En nu maar fietsen dan!! :D

Blanche
Gefeliciteerd Marjan,

Lijkt heel erg op mijn bestelde fiets, afgezien van het frame en merk dan. Misschien had je inspiratie :D

Ik hoop dat je er veel mooie en plezierige kilometers mee beleeft!
HansvanderVeeke schreef:Misschien had je inspiratie :D
Gefeliciteerd Marjan!

En wat betreft inspiratie: ik snap de reactie wel van Marten in een ander topic: heel veel fietsen van forumgebruikers lijken op elkaar, omdat het forum vol staat over Rohloff, Magura, SON of andere naafdynamo, stalen frame, Tubus, VAUDE, Ortlieb, Exped, Therm-a-Rest, etc...

Hoi Hans, ik had inderdaad inspiratie. Hoewel ik het in de winkel toch nog wel moeilijk vond. Jij mag overigens, net als Willem niet meeraden van wie ik de inspiratie heb opgedaan :lol: :lol: :lol:

Ziet er goed uit!

Vergeet je niet een fotootje te posten onder "Post eens een foto van je vakantiefiets"?

Heb je een meting laten verrichten om de diverse maten van je frame en onderdelen te bepalen?

En wat voor computer en zadel heb je nou?

Bidon houders kiezen vindt ik zelf nog best moeilijk. Voor je het weet heb je weer zo'n aluminium ding dat in het begin wel aardig is, maar voor je het weet is de lak eraf en worden al je bidons vies/zwart.

Weet je ook al waar je hem uit gaat proberen?

De eenvoudigste computer die er was, volgens mij was hij iets van 13 euro. Ik hoef alleen maar de dagafstand te weten en er moest een Nederlandse beschrijving bij zitten. En dan wordt het voor mij nog een hele klus, geloof dat maar :oops:
Ik ben inderdaad in lengte en breedte opgemeten. Verder heb ik op een pasding gezeten. Vorig najaar had ik al eens een flink rondje op een Avaghon gefietst dus dat was nu niet nodig. Ik vond een vlinderstuur wel stoer, maar na enig overleg en advies heb ik toch voor een recht stuur gekozen.
Het zadel dat was pas echt een probleem. Op een gegeven moment was het gewoon niet leuk meer. Heb zo'n beetje alle zadels gehad die er waren. Ik hou zelf niet van zo'n gel wegglij ding, gewoon een stug zadel. Alleen zitten mijn zitbotjes wel op een vreemde plaats :roll: want geen enkel zadel voelde goed.
Ik twijfel nog over het zadel wat ik nu gekozen heb, de meest eenvoudige van vrij hard materiaal. Hij is geloof ik van Terry. Volgens mij zat dit zadel wel het best. Ach een zadel is nog wel makkelijk te vervangen mocht het helemaal mijn ding niet zijn.

In 2004 stond er in het blad Tour een race zadel test. Het was een gecombineerde panel/laboratorium test.
De als hard bekend staande Flite van Selle Italia kwam er goed uit. De als comfortabel bekend staande Rolls van Selle San Marco kwam er toen juist verrassend slecht uit.

Het is een combinatie van op je botjes zitten (moet je aan wennen) en ondersteuning van de weke delen (worden te zwaar belast bij een dik gel zadel).

Een hard zadel is op zich dus wel goed. Maar je moet ook zitvlees kweken.

:D Marjan1, Je zult vast plezier hebben van je Avaghon met Rohloff. 2 jaar geleden ook gekocht ,(28 inch)Ik zou niets anders meer willen.Rob
Marjan,

Laat je nog een foto zien als je hem hebt?

En ik ben benieuwd naar je ervaringen met de Rohloff naaf en de fiets zelf.

Misschien heb je nog tips voor ons.

Natuurlijk zal ik een foto plaatsen van mijn aanwinst. Wat zijn die noordelingen toch een grapjassen. :lol: Of ik nog tips heb? Heel erg veel alleen niet over fietsen. Hans je kent me nu toch een beetje? Ik ben A-technisch en heb de ballen verstand van lange afstand fietsen. :oops: Zal natuurlijk wel melden hoe mijn nieuwe fiets bevalt. Kan niet wachten tot de 25e april. Hoop ook jullie ervaringen met de nieuwe fietsen hier ergens te lezen.

Nou heel veel plezier met en op je nieuwe aanwinst, ik hoop dat je er veel km op mag gaan maken tot volle tevredenheid.

Op en aan merkingen? lijkt me een uitermate goede keus die je gemaakt hebt. En over dat zadel, tja ik zelf zweer bij leer, das misschien de eerste 4, 500km doorbijten maar daarna zit het wel geheel naar de vorm van je eigen achterste. :lol: Beter dan dat kan je je niet wensen volgens mij.

Hoi Haike, op welke zadel fiets je dan? Ik heb op twee verschillende leren zadels gezeten en had bij beiden het idee dat ik met mijn botjes 'naast' het zadel zat. In eerste instantie had een leren zadel met veren eronder ook mijn voorkeur. Moet ik eerlijk zeggen dat ze niet alle modellen op voorraad hadden.

Marjan1 schreef:Hoi Haike, op welke zadel fiets je dan? Ik heb op twee verschillende leren zadels gezeten en had bij beiden het idee dat ik met mijn botjes 'naast' het zadel zat. In eerste instantie had een leren zadel met veren eronder ook mijn voorkeur. Moet ik eerlijk zeggen dat ze niet alle modellen op voorraad hadden.
Ik fiets nu op een Idiale een frans zadel wat je hier niet veel ziet. Maar aan wat jij beschrijft is dat voor jou zeker te smal. Brooks zijn goede zadels in in alle soorten en maten verkrijgbaar, en wat ze niet hebben moeten ze dan maar bestellen. Dames zadels zijn sowieso breder dan heren zadels dus daar moet er vast een tussen zitten die past. Je kunt ook een stukje golfkarton nemen, erop gaan zitten en dan heb je de indruk van je zitbeentjes erin en daar mee een zadel uitzoeken. Je kunt hier ook zoeken via de zoek functie op zadels er is wel het een en ander over geschreven.