Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Luchthaven van Málaga - Forum Wereldfietser

Luchthaven van Málaga

Op diverse plaatsen op dit forum en ook op andere plaatsen kwamen klachten over de de luchthaven van Málaga. Bij aankomst komen fietsen over de bagageband, maar blijven steken in de te nauwe toegangspoort. Diverse fietsen hebben daardoor schade opgelopen.
Bij vertrek moeten fietsen worden gescand in een X-ray. Het is een gedoe om de fiets erin te tillen. Verder komt het vaak voor dat de fiets weer uit de verpakking moet, omdat de verpakte fiets er niet in past.

Ik heb een brief geschreven naar het Spaans Verkeersbureau.

Van de luchthaven van Málaga kreeg ik het volgende antwoord:

"Geachte heer Sitters,

We nemen contact met u op naar aanleiding van uw schrijven, dat op deze luchthaven via het Spaans Verkeersbureau is ontvangen.

Ten eerste willen wij u zeggen dat de veroorzaakte ongemakken ons spijten en dat we dankbaar zijn voor uw suggestie. Deze dient ons als informatiebron in ons streven naar een voortdurende verbetering van de diensten die de luchthaven van Malaga verleent.

Betreffende het inhoud van uw brief dien ik u te informeren dat de luchthaven van Malaga, net als de andere luchthavens van ons bedrijf CE, beschikt over de juiste installaties voor het behandelen van afwijkende bagage, zoals in het geval van fietsen. Als tijdens het vervoer uw bagage schade lijdt, raden we u aan om contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij waarmee u vliegt, zo dat deze u de geschikte verpakking ter beschikking stelt.

Ten laatste willen wij herhalen dat we de vermelde gebeurtenissen betreuren. Ondanks alles vertrouwen we erop u onze beste service te kunnen aanbieden. Daarmee wij gaan wij door om onze installaties aangenamer maken.

Hoogachtend,

Santiago Yus Sáenz de Cenzano,
Chef van de divisie kabinet van de directie."

Beste Bert,

Goed van je om dit aan te kaarten. Wij hadden verleden jaar ook wat schade bij terugkomst in Rotterdam. Ik heb het niet gemeld, misschien een beetje laks, maar na het ondertekenen van de verklaring dat je afziet van claims bij Transavia, anders nemen ze je fiets gewoon niet mee, zag ik de zin er niet zo van in.
Bij schade wordt je natuurlijk van het kastje naar de muur gestuurd. Die mijnheer Cenzano schrijft dat je moet klagen bij de vliegmaatschappij en de vliegmaatschappij onttrekt zich van alle verantwoordelijkheid.
Maar uiteindelijk is de luchthaven met het grondpersoneel natuurlijk verantwoordelijk, alleen hebben die door het beleid van o.a. Transavia een vrijbrief om met je spullen te smijten.

Ronald

En zou ik een extra 20e. moeten kunnen betalen voor service "netjes" wat betekent dat de fiets rechtopstaand zonder zaken erbovenop van de inleverplaats, via een rechtopstaande gelegenheid in een baggagekar naar het vliegtuig, alwaar rechtopstaand geplaatst, en het hele verhaal op mijn bestemming in de omgekeerde volgorde, zou ik dat zo betalen. Maar deze werkelijkheid is nog steeds onderwerp van geluk hebben.

Zou ik zo doen. Maar nu gewoon even met de trein blijven oversteken naar iets dichterbij gebied. Met pasen naar de Hartz, of naar de Ardennen met donderdag vrij, vrijdag tm maandag standaardsportieve dagen. .

Gr Hans
Op 19 maart met 2 racefietsen (en Transavia) terug van Malaga naar Schiphol.
Vliegveld noch Transavia bieden dozen aan voor fietsen, dus we hebben ze laten inpakken met plastic (€ 10/ fiets), zoals dat ook met koffers kan. De verplichte X-ray scanner is nog steeds te klein voor fietsen ! Ze moesten er diagonaal staand doorheen en in die stand vastgehouden blijven worden om te voorkomen dat ze klem komen te zitten. Maar het ging goed en ze kwamen onbeschadigd op Schiphol aan.

We kwamen al een dag eerder op het vliegveld om al vast de fietsen en bagage te stallen, maar die mogelijkheid is er niet !

Het vliegveld wordt enorm uitgebreid en gemoderniseerd, dus in de toekomst zal het hopelijk beter geregeld zijn.

Als je nog vragen hebt: Rob 06 - 52578068