Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1299 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34166 berichten
Is dat bombastische gebouw in de verte de Nationale Basiliek van het Heilig Hart te Koekelberg?
https://maps.app.goo.gl/csyDkBLzb7trfWnHA
Willem.m, ik vind die basiliek anders wel een fraai gebouw in Art-Deco stijl. De bouw ervan heb ik nog gezien. Zonder koepel.
Maar JanH heeft het wel goed met het Justitiepaleis. De vraag is nog vanwaar gefotografeerd....
Het was die dag slecht weer, vandaar de vuilniszak over m'n zijtas en onderaan dichtgebonden.
M'n hoofd een kwart slag naar rechts draaiend, zag ik een beroemd stripfiguur.
Na de tip van de stripfiguur was het makkelijk:
Baraplein
https://maps.app.goo.gl/fQxo5xffUKk2XSk56
Screenshot_20221110-190806.png
Inderdaad Baraplein in Brussel-Anderlecht, vlakbij Gare Bruxelles-Midi (daar alleen geweest in 1975).
Wat een afschuwelijke stad; het lijkt wel alsof een kwart van de stad in handen van projectontwikkelaars is gevallen, overal slopen en bouwen, en nog veel werken op de straten. Nog nooit zoveel omleidingen meegemaakt. Moet dát de hoofdstad van Europa voorstellen? :roll:
De volgende is voor jou (heeft wat geduurd, m'n fietsenschuur plus 18 meter tuinhek aan de straatkant met rode Zweedse falurödfärg geschilderd en dan nog wat gewinkeld en thuis dringende administratie op de computer gedaan)
Zoals je het beschrijft lijkt Brussel mij een ideale stad voor creatieve geesten, die in een gestructureerde Nederlandse stad zouden wegkwijnen.
N.B. Dit is geen oproep tot een offtopic discussie over stedenbouw B vs NL.

Nieuwe opgave:
rivier.jpeg
De Moasbrögk over de Maas bij Gennep (voormalige spoorbrug)?
Heb er familie wonen en daar wel eens rondgefietst. Helaas nergens Streetview te vinden.
Dat vind ik niet precies genoeg. Bovendien is er wel een Streetview van.

P.S.
Heb je wel een nieuwe raadplaat paraat?
Fietspad langs de kademuur bij Maassteate in Mook.
Langs de Maas dus.

Groet,
Tom
Te laat, maar toch, de ligplaats van de Poolster.
Capture.JPG
Met streetview.
Inderdaad: de aanlegsteiger van de Poolster bij Mook. Tom wint deze ronde!
Ik had het nog geprobeerd, maar het lukt me niet om een foto mee te sturen: ik ben nu op een satelliet verbinding aangewezen.
Sorry. :o
Martin of Poppink moeten het maar van me overnemen …

Groet,
Tom.
Zit je op de boot? 🚢

Ik geef de beurt aan Poppink, die de locatie net na jou correct had geraden.
willem.m schreef:
do 10 nov, 2022 22:22
Zit je op de boot? 🚢

Ik geef de beurt aan Poppink, die de locatie net na jou correct had geraden.
Ja klopt, onderweg naar Algerije.
Poppink heeft vast nog een mooie foto uit Twente :D

Groet,
Tom
Willem.m, natuurlijk heb ik wel wat raad plaaatjes liggen, maar niet recent, alleen ouder dan 2019. Toegegeven heb ik sinds Noorwegen nog geen fiets onder mijn kont gehad. Druk met de bouw van de nieuwe fietsenberging en andere zaken.
Sorry, net thuis.
DSC_8544.JPG
De eerste die ik tegenkom.
Waar was Poppink eergisteren?
Geen idee waar ik zou moeten beginnen. Weer Twente?
Weer Twente
En wat zie je op de foto?
Een redelijk nieuwe (25 jaar?) op- en afrittensituatie. De N18 rond Haaksbergen en Eibergen? A1 ten N van Hengelo?
Verder zie ik een gekromd oprittalud waar het fietspad zich, na een aanvankelijk bochtje in de andere richting, omheenkromt. Vanaf boven nog een afgaand talud naar links. Dat moet van verre herkenbaar zijn op kaart- en satellietbeelden. De kijkrichting kan ik helaas niet herkennen.
En een grasgroen en bordeauxroodachtig pijltje. Waar zijn die van?