Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 977 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34223 berichten
Nog maar een hint: het object heeft te maken met de recente gebeurtenissen.
Er zijn veel recente gebeurtenissen (liquidaties, overstromingen, coronagedoe, olympische spelen...), en ik ben niet goed bekend met populaire fietsroutes. Ik wacht dus even totdat iemand de plek op basis van jouw hints wel vindt dan wel gewoon herkent.
Wateroverlast ⛈️
Het is imho een erg neppig, of zoals je hoort te zeggen gestyleerd, kunstwerk van een stuwtje, in geroest staal.
valkenburg dan?
Of ligt het in Tovenaarland en heeft het te maken met de Watersnoodramp van 1916?

09-1916 Kaartje overstroomde gebieden.jpg
Ten zuiden van het kaartje, heeft niets te maken met 1916 en is ook niet in Limburg.
Iets met de overstromingen in de jaren '90 (1993, 1995)?

Screenshot_20210724-222552.png
Ik weet niet of een eerder incident aanleiding was, het object heeft in ieder geval met de klimaatsverandering en de toenemende kans op hevigere stortbuien te maken.
willem.m schreef:
za 24 jul, 2021 22:22
Iets met de overstromingen in de jaren '90 (1993, 1995)?


Screenshot_20210724-222552.png
ik den eerder aan de st elisabethsvloed, toen we nog fietsen met houten wielen hadden.
EDIT: ik zie net dat we die op 18 november moeten herdenken, is dan 600 jaar geleden.
De tovenaar schreef:
za 24 jul, 2021 22:02
Wateroverlast ⛈️
Het is zo lastig dat ik er een huilbui van krijg.
Ik denk dat we bij een waterberging staan.
De schuif waarmee de in- en uitstroom wordt geregeld, is kunstzinnig gevormd in de vorm van een mozaiek van rivierstenen.
Het kunstwerk zal geplaatst zijn door een waterschap.
De echte schuif van de waterberging zou gemaakt kunnen zijn door een fabrikant van kolken en aanverwante afwateringssystemen; T.B.S. in Soest.
Maar hun website geeft niet de indruk van kunstzinnige uitspattingen.
Kortom. Ik weet het niet.
tbs.jPG
tbs.jPG (25.63 KiB) 755 keer bekeken
rieviersteen.jpg
rieviersteen.jpg (8.65 KiB) 755 keer bekeken
Spoorzoeker is op het goede spoor, het is idd een waterberging om overvloedig regenwater op te vangen. Nu nog een lokatie.
Dat reduceert het zoekgebied tot vele duizenden waterbergingen. (Zelfs een regenton is een waterberging.) Nu nog op zoek naar een populaire fietsroute gelegen in de horizontale bandbreedte Amersfoort<>Valkenburg waar Mappillary (zie onder) is geweest. Welke fietsroute zou Tovenaar bedoelen en wie heeft tijd en zin om deze af te gaan lopen dan wel een kaartentruc toe te passen?

Screenshot_20210725-111136.png
Je hoeft ze niet allemaal af te gaan lopen, er zijn ook andere trucs om erachter te komen waar ik gefietst heb :roll:
Is het wellicht bij Amerongen?
Zou zomaar kunnen Polling :roll:
Wat een educatief filmpje!

Screenshot_20210725-172031.png
Dank je Willem, nu nog de exacte locatie maar dat lijkt me niet zo moeilijk meer 🕵
Ik hoop dat Polling de locatie vindt.