Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1204 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34009 berichten
Klopt, reed in 2007 de Alpe d'Huez omhoog (onderstaand plaatje) en via de Col de Sarenne weer naar beneden.
Copy.jpg
Copy.jpg (29.32 KiB) 923 keer bekeken
JanH schreef:
di 14 jun, 2022 13:12
Mooi! Ben benieuwd waar dit is, dan kan dat ook op de bucketlist.
WillemT schreef: https://www.google.com/maps/@45.0848181 ... 312!8i6656

Ofwel: Route du Col de Sarenne
Daar ben ik dus al een keer geweest. :oops:
RIH schreef:
di 14 jun, 2022 22:18
Klopt, reed in 2007 de Alpe d'Huez omhoog (onderstaand plaatje) en via de Col de Sarenne weer naar beneden.
Aardig tochtje :-). Vanuit Le Bourg-d'Oisans zo'n 1000 meter klimmen naar Alpe d'Huez zie ik en daarna nog zo'n 200 meter naar Col de Sarenne.
JanH schreef:
di 14 jun, 2022 22:23
Daar ben ik dus al een keer geweest. :oops:
Misschien wel druk bezig geweest met klimmen .....
Bijgaand een plaatje wat dichter in de buurt:
opdefiets.jpg
Ergens op de Zuid-Hollandse eilanden? Gele IJsselsteentjes....
Ben net weer thuis gekomen. Slechts 35 km vanaf de Romantika gereden, kan niet mooier.
Martin E. van Doornik schreef:
do 16 jun, 2022 14:11
Ergens op de Zuid-Hollandse eilanden? Gele IJsselsteentjes....
Ja, klopt Martin!
Nu nog even wachten op Martin, die na het uitladen van de auto eerst nog wat wasjes moet draaien voordat hij aan de hand van de tegeltjes boven het raam het dorp lokaliseert en het plaatje raadt.
Martin is de enige onder ons die aan de hand van een aantal wissewasjes elke locatie in Nederland op toch wel minimaal 10-20 km nauwkeurig weet te duiden.
Helaas nee, ik vind het raad plaatje met dat ietwat vervallen huis (maar wel in authentiek Zuid-Hollandse eilanden-stijl, m'n oma van moeders kant kwam van Middelharnis) nog te moeilijk zonder herkenningspunten. Misschien staat dat huis op Funda.
WillemT schreef:
di 14 jun, 2022 22:33
RIH schreef:
di 14 jun, 2022 22:18
Klopt, reed in 2007 de Alpe d'Huez omhoog (onderstaand plaatje) en via de Col de Sarenne weer naar beneden.
Aardig tochtje :-). Vanuit Le Bourg-d'Oisans zo'n 1000 meter klimmen naar Alpe d'Huez zie ik en daarna nog zo'n 200 meter naar Col de Sarenne.
Mocht je dat tochtje ook willen fietsen doe het dan andersom. Tenzij je af wil dalen me de remmen strak aan. Col de Sarenne bestaat uit korte stukjes recht en veel scherpe bochten. Aanrader, ook het vlakke deel op hoogte tussen de twee locaties
2007-07-20 Col d Sarenne.JPG
Voor mij die goede oude tijd.
Het huis met gele IJsselsteentjes is in kruisverband gemetseld, dus geen spouwmuur. Het raam valt zowat uit elkaar. Er is een plaat plexiglas voor gezet. Met smalle tegeltjes probeerde men de verrotte onderdorpel te camoufleren, terwijl de stenen buiten-vensterbank door halve trottoirtegels is vervangen. De ijzeren muurankers wijzen op de plafondbalken, dus niet zo hoog boven de ramen.
Het huis lijkt op een smal perceel grond te staan, want de wat iele sloot rechts loopt vermoedelijk achter het huis door, tenzij die daar een hoek maakt voor de eventuele achtertuin.
Tussen te twee bomen rechts van de treurwilg lijkt een kleine muziektent te staan.
het zou zo in het hoeksewaard kunnen staan alleen die tegels boven het raam komen mij hier op het eiland niet bekent voor.
Martin E. van Doornik schreef:
vr 17 jun, 2022 16:41
Het huis met gele IJsselsteentjes is in kruisverband gemetseld, dus geen spouwmuur. Het raam valt zowat uit elkaar. Er is een plaat plexiglas voor gezet. Met smalle tegeltjes probeerde men de verrotte onderdorpel te camoufleren, terwijl de stenen buiten-vensterbank door halve trottoirtegels is vervangen. De ijzeren muurankers wijzen op de plafondbalken, dus niet zo hoog boven de ramen.
Het huis lijkt op een smal perceel grond te staan, want de wat iele sloot rechts loopt vermoedelijk achter het huis door, tenzij die daar een hoek maakt voor de eventuele achtertuin.
Tussen te twee bomen rechts van de treurwilg lijkt een kleine muziektent te staan.
Bedankt voor deze uitgebreide analyse Martin! Zo'n oud huis vertelt een heel verhaal blijkt maar weer eens :D .
Ik denk overigens dat er vroeger een houten dakgoot heeft gezeten (zo aan de steuntjes te zien).
JandeFietser schreef:
vr 17 jun, 2022 19:30
het zou zo in het hoeksewaard kunnen staan alleen die tegels boven het raam komen mij hier op het eiland niet bekent voor.
Het eiland waarop dit huis staat grenst aan de Hoeksche Waard.
Tiengemeten valt af.
Blijft Voorne Putten, het Eiland van Dordrecht en dat spul ten noorden waarvan ik de naam niet weet.(IJsselmonde?)
Poppink schreef:
vr 17 jun, 2022 22:57
Tiengemeten valt af.
Blijft Voorne Putten, het Eiland van Dordrecht en dat spul ten noorden waarvan ik de naam niet weet.(IJsselmonde?)
IJsselmonde ja, en Goeree Overflakkee en Rozenburg zouden ook nog kunnen toch?
Jurr schreef:
vr 17 jun, 2022 23:06
IJsselmonde ja, en Goeree Overflakkee en Rozenburg zouden ook nog kunnen toch?
Dan vat je 'grenzen aan' wel heel ruim op hoor! (Flakkee zou evt. nog kunnen.) Ik vermoed Putten, Voorne grenst natuurlijk ook niet aan de Hoeksche Waard.

Groetjes,

Carl
Ben bang dat dit weer zo'n lastig geval is als die brugpijler van vorige week....
Een raadplaatje dat alleen met (veel) extra aanwijzingen te raden is is m.i. ongeschikt.

Leon besloot om na zijn brugpijlerfoto een andere foto te plaatsen. 💡