Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 248 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34204 berichten
BSM, volgens mij ben je voor je beurt gegaan. Normaal geeft de persoon die de laatste foto geplaatst heeft aan wie het juiste antwoord heeft gegeven. Ik persoonlijk vind de correctie van een huisnummer heel marginaal en discutabel, dus er is m.i. iemand anders aan de beurt. Laat CarlW het maar zeggen.

Je bent wel erg bezig om dit spelletje naar je hand te zetten!
math schreef:
zo 09 dec, 2018 16:01
BSM, volgens mij ben je voor je beurt gegaan. Normaal geeft de persoon die de laatste foto geplaatst heeft aan wie het juiste antwoord heeft gegeven. Ik persoonlijk vind de correctie van een huisnummer heel marginaal en discutabel, dus er is m.i. iemand anders aan de beurt. Laat CarlW het maar zeggen.

Je bent wel erg bezig om dit spelletje naar je hand te zetten!
Math,

Als ik het volgende lees:

willem.m schreef:
zo 09 dec, 2018 13:25
Kort en krachtig is prima.
Wat mij betreft plaats jij weer een plaatje van een BSM in Frankrijk. Ik haak af.

En dan 3 uur na de bevestiging geen andere claims zie .... ben ik dan voorbarig ?

Bovendien had de anarchistische besluitvorming net gezegd dat je geen strenge, aanvullende eisen aan het antwoord mocht stellen.

Als de goegemeente een ander de beurt geeft prima, dan hoor ik het wel.

BSM

PS Mijn eerste gok was goed maar weinig precies, en mijn aanvulling was natuurlijk over-precies.
    't Was een beetje mijn eigen schuld want ik had met zoeken op La Vasconia het volledige antwoord in handen.
Als willem.m nu in plaats van afhaken zelf ook een beeld plaatst kunnen we weer voort, tijdelijk op 2 sporen, maar dat komt wel snel in orde.
CarlW schreef:
zo 09 dec, 2018 16:30
Als willem.m nu in plaats van afhaken zelf ook een beeld plaatst kunnen we weer voort, tijdelijk op 2 sporen, maar dat komt wel snel in orde.
Ik hoor het wel, ik wil mijn enigma gerust terugtrekken ten gunste van willem.m

BSM
Bridgestone SM schreef:
zo 09 dec, 2018 16:21
math schreef:
zo 09 dec, 2018 16:01
BSM, volgens mij ben je voor je beurt gegaan. Normaal geeft de persoon die de laatste foto geplaatst heeft aan wie het juiste antwoord heeft gegeven.
Math,
Als ik het volgende lees:
willem.m schreef:
zo 09 dec, 2018 13:25
Kort en krachtig is prima.
Wat mij betreft plaats jij weer een plaatje van een BSM in Frankrijk. Ik haak af.

En dan 3 uur na de bevestiging geen andere claims zie .... ben ik dan voorbarig ?
Ja, want de foto waarom het ging was niet van willem, maar van CarlW.
Mijn voorraad aan geschikte foto's is intussen weer behoorlijk gegroeid, zonder dat ik daarvoor naar Frankrijk hoefde.
Dank je wel CarlW, Math en Leon voor deze verduidelijking van de ongeschreven spelregels :D

Nieuwe ronde, nieuwe kansen...
Knipsel.JPG
Aanwijzing: Ik heb de foto een maand of twee geleden genomen. Het land laat zich makkelijk raden.
Bridgestone SM schreef:
zo 09 dec, 2018 15:47

2013-08-22 P1110544.jpg
2013-08-22 P1110546.jpg
 
Succes

BSM
Ziet eruit als een voormalige spoorbaan op een dijk, waar eens een brug heeft gestaan en dat die, om het onderhoudsvriendelijker te maken, is gesloopt en vervangen door twee steile hellingen met een aansluiting op de lager gelegen weg. Klopt?
willem.m schreef:
zo 09 dec, 2018 17:15
Dank je wel CarlW, Math en Leon voor deze verduidelijking van de ongeschreven spelregels :D

Nieuwe ronde, nieuwe kansen...

Knipsel.JPG

Aanwijzing: Ik heb de foto een maand of twee geleden genomen. Het land laat zich makkelijk raden.
Zo te zien overduidelijk Tsjechië, aangezien de komische duo Buurman & Buurman (daar heb ik Dvd's van, om te lachen) van Tsjechische makelij is. Het lijkt op een papier-, schoolbenodigdheden en kantoorboekhandel en ik heb de naam gegoogeld: http://www.papirnictvihracky.cz/ Blijken er dus meerdere adressen van te bestaan. Einde zoekpoging of je moet al die adressen op Streetview uitproberen, tijdrovend.
Zo te zien overduidelijk Tsjechië, aangezien de komische duo Buurman & Buurman (daar heb ik Dvd's van, om te lachen) van Tjechische makelij is.
Ah, zo heten die, ze zien er geweldig uit. Morgen eens naar PPL bellen (fluit onschuldig deuntje)...
Martin E. van Doornik schreef:
zo 09 dec, 2018 19:52
willem.m schreef:
zo 09 dec, 2018 17:15
Dank je wel CarlW, Math en Leon voor deze verduidelijking van de ongeschreven spelregels :D

Nieuwe ronde, nieuwe kansen...

Knipsel.JPG

Aanwijzing: Ik heb de foto een maand of twee geleden genomen. Het land laat zich makkelijk raden.
Zo te zien overduidelijk Tsjechië, aangezien de komische duo Buurman & Buurman (daar heb ik Dvd's van, om te lachen) van Tjechische makelij is. Het lijkt op een papier-, schoolbenodigdheden en kantoorboekhandel en ik heb de naam gegoogeld: http://www.papirnictvihracky.cz/ Blijken er dus meerdere adressen van te bestaan. Einde zoekpoging of je moet al die adressen op Streetview uitproberen, tijdrovend.
Tip 1:
Als je enkele pagina's terugbladert in dit topic, dan vind je een door mij in dezelfde fietsvakantie geschoten plaatje.

Tip 2:
Dit plaatje staat op Streetview.

Tip 3:
Maak gebruik van Tip 1 en Tip 2.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 09 dec, 2018 19:52
willem.m schreef:
zo 09 dec, 2018 17:15
Dank je wel CarlW, Math en Leon voor deze verduidelijking van de ongeschreven spelregels :D

Nieuwe ronde, nieuwe kansen...

Knipsel.JPG

Aanwijzing: Ik heb de foto een maand of twee geleden genomen. Het land laat zich makkelijk raden.
Zo te zien overduidelijk Tsjechië, aangezien de komische duo Buurman & Buurman (daar heb ik Dvd's van, om te lachen) van Tjechische makelij is. Het lijkt op een papier-, schoolbenodigdheden en kantoorboekhandel en ik heb de naam gegoogeld: http://www.papirnictvihracky.cz/ Blijken er dus meerdere adressen van te bestaan. Einde zoekpoging of je moet al die adressen op Streetview uitproberen, tijdrovend.
Tja, evident CZ = Tjechië. Waar er zo'n 300 PPL-parcelshops te vinden zijn, dat helpt niet direct, behalve als er slechts ééntje samenvalt met de papirnictvihracky lijst.

Wat precies de connectie tussen het wereldfietsen en een papierwinkel is zie ik niet, bij het fietsen komt in het algemeen juist weinig aan papierwinkel langs.  Buurman en Buurman evenwel zijn ontegenzeglijk leuk.

BSM
Bridgestone SM schreef:
zo 09 dec, 2018 20:06
Wat precies de connectie tussen het wereldfietsen en een papierwinkel is zie ik niet
Ik kom ergens op mijn fietsvakantie langs, maak een foto, en deel 'm via deze rubriek. Dat is de connectie.
Het is deze "papierwinkel", Papírnictví Hračky, Havlíčkova 58, Kraslice - 35801

Gevonden door te zoeken op Pap op deze lijst.
daulagari schreef:
zo 09 dec, 2018 21:21
Het is deze "papierwinkel", Papírnictví Hračky, Havlíčkova 58, Kraslice - 35801

Gevonden door te zoeken op Pap op deze lijst.
Wauw Daulagari, wat goed zeg! Ik was even bang dat het te moeilijk was, maar onderschatte natuurlijk de zoekvaardigheden van de forumleden. 8)

Ik heb verder geen diepzinnige anekdote bij de foto. Ik fietste er tijdens mijn tochtje van Dresden naar Roermond langs, en dacht gewoon: "Wat leuk!"

Volgens de ongeschreven spelregels ben jij nu aan de beurt!
Leuk ook weer eens een plaatje te kunnen raden, de laatste tijd ben ik meestal veel te laat ;-)

Bij de volgende foto heb ik geen idee hoe moeilijk hij is, dus eerst maar eens zonder extra aanwijzingen.

Afbeelding
Schloss Langenstein lijkt er heel veel op, behalve natuurlijk die roodbruine horizontale strepen, maar ik sluit niet uit dat die bij een restauratie, na jouw foto, aangebracht zijn.

Afbeelding
math schreef:
ma 10 dec, 2018 00:12
Schloss Langenstein lijkt er heel veel op, behalve natuurlijk die roodbruine horizontale strepen, maar ik sluit niet uit dat die bij een restauratie, na jouw foto, aangebracht zijn.

Afbeelding
Als je wat verder zoekt vind je ook een kiekje waar dit Schloss deels streeploos wit is (en deels in de steigers staat).
 
Schloss Langenstein.png
 
Deze tweede foto heeft ook een beter bijpassend perspectief.
Je kan je ook afvragen of het aanlegen van een golf-terrein rond een slot een "restauratie" is.
 
BSM
Inderdaad Schloss Langenstein, ik kwam er langs deze zomer maar niet via de Euro Velo 6, dan heb je dit uitzicht niet een is het denk ik moeilijk herkenbaar.

Wel weer direct duidelijk dat je op een EV rijdt want, was ik de rest van de tocht nog nauwelijks andere fietsers tegen gekomen, op de kilometer hier kwam ik er al twee tegen. Een Engelsman die ik sprak en het te heuvelachtig vond zo met de warmte heb ik naar Nederland doorverwezen...

@math: Goed gevonden, ook zo gezien of op een andere manier gevonden? Voor jou de volgende.
Nee, ik kende het niet. Ik ben gaan zoeken met Google. Het leek me duidelijk zuidduits / zwitsers/ oostenrijks. Ik dacht eerst dat het een abdij was, maar dat leverde geen resultaat. Daarna verder gezocht met <schloss viereckiger turm> en toen rolde dit er uit. De strepen maakten de herkenning moeilijker, maar de twee torens waren toch erg karakteristiek. Merkwaardig is wel dat ik jouw plaatje als van oudere datum had ingeschat, maar ik vind de witte muren en de ramen zoals op jouw foto stijlvoller.

Voor het vinden van de plek van het volgende plaatje is zoeken, denk ik, erg moeilijk. Je moet er geweest zijn of er over gelezen hebben.
Afbeelding
Valt wel mee hoor, cursor op de afbeelding, rechter muisknop optie afbeelding zoeken in Google dan ben je al een heel eind.