Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 246 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34206 berichten
willem.m schreef:
do 06 dec, 2018 18:38
Ik zie een rotonde met stenen, heuvels op de achtergrond, en -ik denk- een spoorlijn. En wat verkeersborden. Er moet dus ergens in Frankrijk een rotonde naast een spoorlijn naast een heuvelrug gesitueerd zijn. Dat biedt nog veel opties.
 
Tja, je zit met één observatie een beetje ernaast.
Het is dus niet een spoorlijn ernaast, maar een fietspad OP het tracé van een voormalige spoorlijn. Op de foto zie je zelfs de loop van de linker (noordelijkste) tak nog in het asfalt.

Ik heb even gekeken of je met Google als zoekmachine iets kan vinden ... en het kan.

En ... verder moet ik toch aannemen dat er in de afgelopen 15 à 20 jaar wel meer wereldfietsers langs gekomen zijn als alleen wij.   En wie hier eenmaal langs komt die onthoudt deze bijzondere oplossing toch ... zou ik zo denken.

BSM

PS Deze toelichting etc is inmiddels achterhaald, het was allemaal veel makkelijker als gedacht.
DaVinci schreef:
do 06 dec, 2018 18:54
Het is een rotonde waar alleen fietspaden, voies vertes, uitkomen, waar lang geleden twee spoorlijnen splitsten.
Net zoals deze https://www.google.nl/maps/@48.0034791, ... a=!3m1!1e3 vlakbij Remiremont, maar dat is 'm niet, de rotonde van BSM is groter en de omgeving klopt niet helemaal.
 
Tja, DaVinci, moet ik dit nu goed rekenen ?

Je hebt de oplossing gegeven en zegt dat het de oplossing niet is.
Het is niet zo moeilijk, het is alleen moeilijk dit goed te rekenen.
Het is echt precies dat ene rond-point, het enige wat ik zo in een vrijliggend piste cyclable ken.

Er is niet alleen de AF3V site (een heel nuttige site voor de wereldfietser) maar ook: http://www.lavoieverte.com/

Het klopt, 2 voormalige spoorlijnen "bovenstrooms" van Remiremont - zo'n 54 km fietspad in twee takken.
Het enige "minpuntje" is dat de Fransen niet echt snappen wat er nodig is voor de fiets. Bij alle iets voorstellende kruisingen legde men om te beginnen heel gemene chicanes aan. Later werden de chicanes (deels) wat vriendelijker gemaakt. Blijft staan dat de chicanes contra-productief zijn: de fietser heeft om te beginnen al z'n aandacht bij de chicane en/of de eventuele tegenligger, en pas daarna bij eventueel kruisend verkeer.
 
Piste cyclable - Vosges - 2004-07-05 - MCS_8197.jpg
Piste cyclable/Voie Verte - Vosges - 2004-07-05
Voie Verte - 2017-07-26 P1020814.JPG.jpg
Piste cyclable/Voie Verte - Vosges - 2017-07-26
Voie Verte - 2017-07-26 P1020818.JPG.jpg
Piste cyclable/Voie Verte - Vosges - 2017-07-26
Je ziet, de chicanes zijn met de jaren iets vriendelijker geworden (ik stootte zelfs een keertje mijn knie aan zo'n domme balk). Je ziet ook aan de sporen dat de chicanes nogal chicaneus zijn, en dat een deel van de fietsers een bochtje buitenom verkiezen.

Er is ook nog een mooie historie .... er waren vergevorderde plannen de lijn door te trekken over/onder de Col de Bussang, aan de Elzasser kant staan nog viaduct-restanten.

Ik heb een en ander nog zien liggen vóór de fiets-inrichting: Er was toen een vereniging "Ballast" en die heeft veel goed werk gedaan, dwz eerst voorkomen dat de infrastructuur allemaal gewoon werd opgedoekt en verknipt.

Dus .... DaVinci ... nu graag jouw enigma, en eens kijken of dat dan   DahVindIk   wordt.

BSM


PS De oplettendste lezertjes hadden overigens ook al ontdekt dat de rond-point foto uit 2004 stamt.
Ik dacht dat ik het fout had want ik had eerst deze foto https://www.google.nl/maps/@48.0021464, ... 000!8i2000 erbij, en dan ziet de rotonde er toch wat anders uit als op deze https://www.google.nl/search?q=rond+poi ... F6Ypw5pxM: van dezelfde rotonde.
3 jaar terug in onze laatste vakantie met vouwwagen en dochters stonden we op de camping in Saint-Maurice-sur-Moselle, waar deze voie verte vlak langs loopt, en dan kun je via de Col de Ménil en deze rotonde een leuk rondje fietsen.
Hieronder mijn raadplaatje, met gelijk een hint: het is in hetzelfde land als het vorige raadplaatje.
P1060537 (Large).JPG
DaVinci schreef:
do 06 dec, 2018 20:41
Ik dacht dat ik het fout had want ik had eerst deze foto https://www.google.nl/maps/@48.0021464, ... 000!8i2000 erbij, en dan ziet de rotonde er toch wat anders uit als op deze https://www.google.nl/search?q=rond+poi ... F6Ypw5pxM: van dezelfde rotonde.
3 jaar terug in onze laatste vakantie met vouwwagen en dochters stonden we op de camping in Saint-Maurice-sur-Moselle, waar deze voie verte vlak langs loopt, en dan kun je via de Col de Ménil en deze rotonde een leuk rondje fietsen.
Hieronder mijn raadplaatje, met gelijk een hint: het is in hetzelfde land als het vorige raadplaatje.
P1060537 (Large).JPG
Ja, Ja, vanuit St.Maurice/s/Moselle is het even fietsen, het rond-point is ongeveer het verste punt in het rondje.
Vanuit St.Maurice is Bussang en de Col de Bussang nabij, en een leuke uitdaging is de Ballon de Servance (er groeit daar op de flank van deze ballon een heel zeldzame varen (don't ask me how I know)).

Dan het nieuwe raadsel-plaatje. Het zegt me wel wat maar ik weet niet wat.

BSM
Sterk vermoeden dat dit Domfront is in Normandië.
CarlW schreef:
do 06 dec, 2018 21:41
Sterk vermoeden dat dit Domfront is in Normandië.
 
Ik denk dat het goed is. Na even zoeken is het rood-bakstenen huis ook te vinden.
Na even zoeken is ook de Notre-Dame-sur-l'Eau (Monument in Domfront-en-Poiraie) te determineren.
Het landschap heeft ook wel iets "Normandisch", een soort Bocage-landschap.
Het wijdse uitzicht is wat "verwarrend", ik dacht aan andere delen van Frankrijk.

BSM
CarlW schreef:
do 06 dec, 2018 21:41
Sterk vermoeden dat dit Domfront is in Normandië.
Inderdaad Domfront, knap gevonden!
De beurt is aan CarlW.
Je kijkt richting zuid-westen vanaf het plantsoen tegenover het Office de Tourisme.
Het hooggelegen Domfront ligt op de kruising van de Vélo Franchette en de Véloscénie.
P1060561 (Large).JPG
Camping aan 3 euro, Orval in de plaatselijke kroeg en een overdosis middeleeuwse charme te koop voor niemand, want toeristen waren er niet. Leuke plek.

OK dan, waar is dit?

Afbeelding
Bridgestone SM schreef:
do 06 dec, 2018 19:21

Het klopt, 2 voormalige spoorlijnen "bovenstrooms" van Remiremont - zo'n 54 km fietspad in twee takken.
Het enige "minpuntje" is dat de Fransen niet echt snappen wat er nodig is voor de fiets. Bij alle iets voorstellende kruisingen legde men om te beginnen heel gemene chicanes aan. Later werden de chicanes (deels) wat vriendelijker gemaakt. Blijft staan dat de chicanes contra-productief zijn: de fietser heeft om te beginnen al z'n aandacht bij de chicane en/of de eventuele tegenligger, en pas daarna bij eventueel kruisend verkeer.
 
BSM
Die in Frankrijk zijn dus nog erger/gemener dan die in Denemarken, Noorwegen en Zweden (daar kom je ze bijna niet tegen) Om ervoor te zorgen dat je als fietser ongestoord door gemotoriseerd verkeer kan fietsen moet je eerst erg goed opletten, andersom zie je dat jammer genoeg (bijna) nooit. En ook daar zie je waar dat mogelijk is olifantenpaadjes.
CarlW schreef:
do 06 dec, 2018 22:19
Camping aan 3 euro, Orval in de plaatselijke kroeg en een overdosis middeleeuwse charme te koop voor niemand, want toeristen waren er niet. Leuke plek.

OK dan, waar is dit?

Afbeelding
Even het plaatje omhoog plaatsen.... Coole foto trouwens 8)

Is het bij een dinopark in de Jura? Bijv Dinozoo in Plagne of Prehisto-Parc in Reclere?
Niet Frankrijk.
CarlW schreef:
vr 07 dec, 2018 08:22
Niet Frankrijk.
Ik zag ook een niet-Frans huis op de achtergrond, daarom ben ik verder stil.

BSM
De achtergrond lijkt mij eerder Oost-Europees.
En aan de vlag te zien gesubsidieerd door de EU.
Bridgestone SM schreef:
vr 07 dec, 2018 09:40
CarlW schreef:
vr 07 dec, 2018 08:22
Niet Frankrijk.
Ik zag ook een niet-Frans huis op de achtergrond, daarom ben ik verder stil.

BSM
De stijl van de huizen doet me misschien eerder aan Tsjechië denken. Als ik de foto goed bekijk, heb ik echt de indruk dat de dinosaurus op de foto is geplakt, zeg maar "gephotoshopt". De randen van het beest komen me wat vreemd over. Het beeld is met een sterke flits genomen. Verder amper schaduw te zien, al is het een bewolkte dag.
OK, je hebt me Martin. Het was eigenlijk een Allosaurus maar ik heb er een Diplodocus van gemaakt...
DaVinci schreef:
vr 07 dec, 2018 12:04
De achtergrond lijkt mij eerder Oost-Europees.
En aan de vlag te zien gesubsidieerd door de EU.
 
Het hoeft niet per se Oost-Europees te zijn, ik vermoed wel "oostelijk" , iets "Saksisch" (maar dat begint al in Oost-Nederland).

BSM
Oost-Europees, inderdaad. De naam en het logo van het park hebben veel mee van de beroemde film van Spielberg, maar net niet genoeg om ook rechten te moeten betalen vermoed ik.
CarlW schreef:
vr 07 dec, 2018 22:09
Oost-Europees, inderdaad. De naam en het logo van het park hebben veel mee van de beroemde film van Spielberg, maar net niet genoeg om ook rechten te moeten betalen vermoed ik.
 
Jurapark Krasiejów ?
 
Jura-Park-Krasiejow.png
 
Jura-Park.png
Jura-Park.png (42.44 KiB) 3290 keer bekeken
 

BSM

PS   De imitatie bontzandsteen "tunnel" zie je nog net aan de rand van de raadsel-foto.
Helemaal raak BSM, jouw beurt.
CarlW schreef:
za 08 dec, 2018 08:43
Helemaal raak BSM, jouw beurt.
Na de laatste hint was het ineens bijna makkelijk.

Mijn nieuwe enigma komt eraan (ik was vandaag even "fietsen").

BSM