door
Wim » zo 10 feb, 2008 17:26
Mijn indruk is dat geelgroene dayglo het meest zichtbaar is in de meeste omstandigheden. Maar oranje dayglo is ook niet mis in het bos.... Er zijn overigens officiele normen voor dit soort kleuren op kleding voor wegwerkers en zo.
Zelf heb ik zo'n geelgroen dayglo windstopper jasje van Gore; dat is heel fijn, maar volstrekt niet waterdicht.
Meer in het algemen vind ik het heel raar dat het zo moeilijk is aan fietskleding (waaronder ook shirtjes) te komen in deze kleuren. We zouden als vereniging wel eens verenigings fietsshirts in deze kleur kunnen laten maken. Voor wat betreft stevige regenjacks, kun je ook kijken naar Goretex jacks voor wegwerkers en politiemensen. IK heb wel een s een paar Engelse bedrijven gezien die dat soort uniform kleding leveren tegen zeer verrassende prijzen waar de buitensport branche nog een puntje aan kan zuigen. Helaas zijn zulke jacks niet echt fijn om in de fietsen. Een packlite fietsjack in dayglo zou fantastisch zijn. Beste fabrikanten en importeurs: leest U mee?
Dat Altura Night Vision damesjack kom ik op veel sites van goede engelse fietsenwinkels tegen. Het lijkt me wel wat, en echt een buil val je je er ook niet aan. Cycling Plus is een gerespecteerd Engels fietstijdschrift. De bespreking komt uit een nummer dat ik ooit zelf gehad heb, maar vast weer weggegooid heb - sorry.
Willem