Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke kleur (lichtgewicht)regenjas het meest zichtbaar? - Forum Wereldfietser

Welke kleur (lichtgewicht)regenjas het meest zichtbaar?

Het is prachtig weer en toch ben ik op zoek naar nieuwe regenkleding.
Hierom heb ik een aantal vragen waarbij julli mischien kunnen helpen.

:arrow: Welke kleur valt het beste op bij regenachtig/schemerend weer?
Geel en oranje?

:arrow: Iemand tips voor een lichtgewicht geel/oranje regenjasje in
vrouwensnit?

:arrow: Is dit wat?

:arrow:Of is dit wat?

:arrow: Andere tips voor ....-gele/oranje - lichtgewicht - en ventilatiemogelijkheden in rug en onder arm-jasjes en bijbehorende broeken zijn welkom!

Alvast bedankt!

Blanche

Er zijn heel wat kleuronderzoeken geweest wat het beste opviel bij regen, sneeuw, mist, lamplicht/duisternis e.d. en daar kwam (toendertijd) geel als winnaar uit.

Wat betreft je opties lijkt het erop dat de 2e niet ademend is. verder ziet de eerste er wel OK uit (op het oog dan): lekker lang aan de achterkant tenminste en een hoge kraag. Maar het merk zegt me niets.

Fedor schreef:Er zijn heel wat kleuronderzoeken geweest wat het beste opviel bij regen, sneeuw, mist, lamplicht/duisternis e.d. en daar kwam (toendertijd) geel als winnaar uit.
Hoi Fedor.....ging het daarbij dan om de kleur geel zoals in mijn voorbeeld? Of de fluorkleur?
De gele jas is van een engels merk....tip via een vriend die hem weer had gekregen van een engels kikkertje :wink:

En hoe vind je zoiets (even de oranje variant aanklikken)? Ik heb zelf een oranje-gele Berhaus Extreme Paclite, ben ik errug tevreden over!

http://www.berghaus.com/ProductDetails. ... 704&Gear=3

Spironski schreef:En hoe vind je zoiets (even de oranje variant aanklikken)? Ik heb zelf een oranje-gele Berhaus Extreme Paclite, ben ik errug tevreden over!

http://www.berghaus.com/ProductDetails. ... 704&Gear=3
Mooi maar prijzig!

Ik vind het die prijs zonder meer waard! Is zo klein als een grapefruit op te rollen en weegt iets meer dan 300 gr., ademt als een tierelier en is ook redelijk sterk. En ziet er mooi en vrouwelijk uit! Voor pasvorm betaal je, meestal zijn die goedkope dingen recht-toe-recht-aan gemaakt (logisch hè?)
Kijk anders nog even rond op die site, ze hebben ook goedkopere varianten.

Even naar je links gekeken. De merken en materialen zeggen me niet zoveel. En dat tweede jack is water-resistant. Dat is dus niet waterdicht, maar waterafstotend!

Spironski schreef:Ik vind het die prijs zonder meer waard! Is zo klein als een grapefruit op te rollen en weegt iets meer dan 300 gr., ademt als een tierelier en is ook redelijk sterk. En ziet er mooi en vrouwelijk uit! Voor pasvorm betaal je, meestal zijn die goedkope dingen recht-toe-recht-aan gemaakt (logisch hè?)
Kijk anders nog even rond op die site, ze hebben ook goedkopere varianten.
Klinkt goed...alleen de pijs nog niet ff wennen.
Heb je er ook een broek bij?

Ik haat regenbroeken, dus ik zal zo lang mogelijk uitstellen om er één aan te trekken. Ik gebruik ze dus maar sporadisch en daarom heb ik geen €200 Goretex, maar een €50 Gelert. Ademt ook (maar minder goed), is ook heel klein op te rollen (sinaasappel? :) ) en zeer licht en soepel (maar wel minder sterk). Kwam destijds als erg goedkoop alternatief voor de Paclites c.s. niet eens zo erg beroerd uit een Op Pad test.

Mijn indruk is dat geelgroene dayglo het meest zichtbaar is in de meeste omstandigheden. Maar oranje dayglo is ook niet mis in het bos.... Er zijn overigens officiele normen voor dit soort kleuren op kleding voor wegwerkers en zo.
Zelf heb ik zo'n geelgroen dayglo windstopper jasje van Gore; dat is heel fijn, maar volstrekt niet waterdicht.
Meer in het algemen vind ik het heel raar dat het zo moeilijk is aan fietskleding (waaronder ook shirtjes) te komen in deze kleuren. We zouden als vereniging wel eens verenigings fietsshirts in deze kleur kunnen laten maken. Voor wat betreft stevige regenjacks, kun je ook kijken naar Goretex jacks voor wegwerkers en politiemensen. IK heb wel een s een paar Engelse bedrijven gezien die dat soort uniform kleding leveren tegen zeer verrassende prijzen waar de buitensport branche nog een puntje aan kan zuigen. Helaas zijn zulke jacks niet echt fijn om in de fietsen. Een packlite fietsjack in dayglo zou fantastisch zijn. Beste fabrikanten en importeurs: leest U mee?
Dat Altura Night Vision damesjack kom ik op veel sites van goede engelse fietsenwinkels tegen. Het lijkt me wel wat, en echt een buil val je je er ook niet aan. Cycling Plus is een gerespecteerd Engels fietstijdschrift. De bespreking komt uit een nummer dat ik ooit zelf gehad heb, maar vast weer weggegooid heb - sorry.
Willem

IK heb wel een s een paar Engelse bedrijven gezien die dat soort uniform kleding leveren tegen zeer verrassende prijzen waar de buitensport branche nog een puntje aan kan zuigen.
Maar kan je dan ook wat zeggen over hetgewicht en het pakvolume, Willem? Zo heb ik bij de dump voor €15 een drielaags Goretex broek gekocht, die dingen kosten normaal het 15-voudige. Alleen is 'ie voor op vakantie veel te zwaar en groot...

Nee dat zijn stevige zware jacks, die dan ook lang meegaaan. Niet wat wij zoeken, maar toch.
Wim

Hmm ja, dat verklaart dan tenminste voor een deel het prijsverschil... Licht en toch sterk kost blijkbaar het één en ander.

Hi Blanche,

wat dacht je van deze van vaude:

Afbeelding

Ceplex jacks zijn in de regel niet heel erg duur een best duurzaam.

Misschien een optie?

Bas

Agu secco light. Die ksot 60 euro en is er in het geel. Poray 5000, tot 5000mm waterdruk waterdicht. Onder de oksels ventilatie openingen die je met een rist kan openen.

Blanche schreef:
Fedor schreef:Er zijn heel wat kleuronderzoeken geweest wat het beste opviel bij regen, sneeuw, mist, lamplicht/duisternis e.d. en daar kwam (toendertijd) geel als winnaar uit.
Hoi Fedor.....ging het daarbij dan om de kleur geel zoals in mijn voorbeeld?
De standaard kleur geel, dus niet fluoriserend (ging om kleuren voor auto's e.d.).

Wegwerkers van de NS die aan of bij het spoor werkzaamheden verrichten hebben meestal een gele jas of overjas aan. In de volksmond beter bekend als het zogenaamde NS geel.
Ik neem aan dat onderzoeken bij de NS over zichtbaarheid aanleiding hebben gegeven om "deze"kleur" geel voor de opmerkzaamheid voor de treinmachinisten te gebruiken voor genoemde werkzaamheden.

Denk je dat het veel zin heeft voor een treinmachinist om "te remmen" zodra hij een railwerker op de rail ziet? :wink: :D

Fedor schreef:
Blanche schreef:
Fedor schreef:Er zijn heel wat kleuronderzoeken geweest wat het beste opviel bij regen, sneeuw, mist, lamplicht/duisternis e.d. en daar kwam (toendertijd) geel als winnaar uit.
Hoi Fedor.....ging het daarbij dan om de kleur geel zoals in mijn voorbeeld?
De standaard kleur geel, dus niet fluoriserend (ging om kleuren voor auto's e.d.).
Wanneer Fedor aan hetzelfde onderzoek denkt als waaraan ik denk ging het om een Zweeds onderzoek naar de optimale kleur voor ambulances. De uitkomst van dat onderzoek is ook op het Nederlandse wegennet terug te zien. (Al dan niet gecombineerd met blauwe lampen en geluidsignalen.)

Spironski schreef:Denk je dat het veel zin heeft voor een treinmachinist om "te remmen" zodra hij een railwerker op de rail ziet? :wink: :D
Maar misschien wel om aan de claxon te gaan hangen.....