Additionally, paste this code immediately after the opening tag: nieuwe trekkersfiets kopen - Forum Wereldfietser

nieuwe trekkersfiets kopen

Hallo,

Ik ben nog een groentje op het internetgebied maar niet meer zo groen op fietsgebied... ik heb een aantal jaren een gazelle medeo fiets geleend van een vriendin om er verre tochten mee te doen (1000 - 2000 km).
Maar nu is de tijd daar om zelf een degelijke fiets aan te schaffen. Ik weet niet goed welke ik zou verkiezen... ik weet wel dat ik heel graag met die gazelle fiets reed !
Kan iemand mij wat feed back geven op trekkersfietsen die ze recent gekocht hebben ?

hallo,

Ik heb een tijdje rondgereden op een gazelle bahia. deze heb ik onlangs vervangen door een koga miyata lightrunner. ik vond het een enorme vooruitgang. de koga is veel lichter en dus sneller. voor het monteren van een voordrager moest een kleine aanpassing aan de voorvork gedaan worden, maar dat hoeft bij het model van 2008 geloof ik niet meer. het is geen fiets voor het zware werk, dwz hele stukken over onverharde wegen rijden, maar binnen europa is dat volgens mij geen bezwaar. als je toch de ruigere paden wil nemen kun je beter voor een fiets met bredere banden kijken.

Jaron
Zie de onderwerpen "" plaats eens een foto van je fiets", en elk willekeurig onderwerp met de vraag "Welke fiets...".
Zoek met Google, Geavanceerd, op deze site met precies de bovenstaande woorden.
Veel leesplezier.
Leon

Jaron schreef:hallo,
deze heb ik onlangs vervangen door een koga miyata lightrunner.
Beste Jaron,

Is de achterdrager van zo'n lightrunner eigenlijk geschikt voor bagage? Of valt deze te "light" uit?

mvg, Bart

Die Lightrunner is geen fiets voor het zware werk, maar de drager is een Tubus Vega die volgens Tubus 25 kg mag hebben. Zelf zou ik ruim voor dat moment ook iets aan de voorkant gaan hangen, maar goed, dit is geen fiets om echt een flinke kampeeruitrusting mee te nemen. De drager is niet de ergste beperking, denk ik.
Wim

Ik heb weleens met volle/zware achtertassen gereden, maar het viel mij mee hoe de fiets zich gedroeg, al rijdt het met voortassen erbij inderdaad beter. volgens koga mag de fiets in totaal 110 kg dragen. met mijn bescheiden 70 kg is dit dus niet zo'n probleem, maar voor zwaardere mensen kan dit problematisch worden.
verder ben ik er 2 keer een week mee weggeweest, en dat was geen probleem voor de fiets. daar moet ik wel bij zeggen dat ik niet al te zware bagage meeneem, ongeveer 20 kg in totaal. ik weet niet hoe de fiets zich gedraagt als je hem ombouwd tot pakezel :lol:

Jaron

Maar goed, om dus terug te komen op de oorspronkelijke vraag: zoek eens goed op deze site, want er staan antwoorden op alle vragen die je zou kunnen stellen over een nieuwe fiets. Heb je dan nog vragen, dan zitten we klaar om onze wijsheden te debiteren. Het begint er echter mee dat je eerst zelf moet bedenken wat voor fietsreizen je wilt maken. Wil je snel met weinig bagage over glad asfalt, wil je meer mee kunnen nemen, en wil je ook over slechte wegen kunnen rijden, eventueel zelfs in de derdewereld, en ver weg van fietsenmakers en onderdelen? Geen fiets is ideaal voor alles, dus het compromis kan slechts gelukkig zijn als het past bij jouw manier van fietsen.
En verder hangt het ervan af hoeveel je wilt/kunt besteden. Ik heb onlangs op de fietreisdag in het Nivon gebouw in Rotterdam een korte presentatie gegeven van de eisen die je aan een fiets kunt stellen, en ik zou dat eigenlijk eens moeten opschrijven. Ik zal dat doen.
Wim

Er zijn inderdaad talloze berichten over de juiste fietskeuze geplaatst, dus kan er nog wel eentje bij. Ik heb enkele Belgen enthousiast horen vertellen over hun Vlerick-fiets. Volgens mij zit de bouwer in de buurt van je woonplaats Brugge. Je zou daar eens kunnen informeren.
Dankjewel voor alle reakties ! Ik ga nog eens goed grasduinen op deze site en op andere... als je nog tips hebt... altijd welkom ! Lieve groeten !