Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gaatje in tas repareren - Forum Wereldfietser

gaatje in tas repareren

Door schuren langs een muurtje is er een gaatje in mijn voortas van Vaude gekomen. Heeft er iemand een tip om dat netjes te repareren?

Groet Ronald

Ik heb zelf een plakset van Ortlieb voor dit soort euvels. Moet het gaatje liefst wel op een vlak stuk zitten.

Vincent Schol schreef:Ik heb zelf een plakset van Ortlieb voor dit soort euvels. Moet het gaatje liefst wel op een vlak stuk zitten.
Zet de lijmverbinding wel 24 uur in een bankschroef of tussen een lijmtang, want hoe harder je de nog natte verbinding perst hoe beter het resultaat. Gebruik een paar houten blokjes om de tas daarbij heel te houden.
Leon
(Voor Vaude.nl: wat een ongelooflijk onhandige website. Ga je naar een Nederlandse pagina, moet je daarná in het Engels een land kiezen (NL), krijg je doodleuk een Duitse pagina, waarvan de helft van de woorden weer Engels zijn). Hopelijk zijn jullie tassen beter - en houden de plakkertjes van jullie concurrent :lol: :lol:
Leon

Ik heb mijn ortliebtas onderweg eens geplakt met een gewone bandenplakker en die zit er nog steeds op en is waterdicht

(maar ziet er niet echt professioneel uit)

wat ik ook weleens heb gezien is dat je dat met carbon kan doen. een enkel laagje blijft redelijk soepel en absoluut waterdicht. je moet alleen iemand kennen die carbon kan bewerken, anders is het nogal een dure oplossing...

gr

Eerst even met een stukje tape aan de buitenkant het gaatje netjes doen en dan seamgrip aan de binnenkant van je tas smeren. Heeft wel een lange droogtijd.

Tesa heeft een erg goed klevende linnentape, te koop in menige kantoorboekhandel of hobbyzaak in verschillende kleurtjes. Behoort tot mijn standaarduitrusting. Wat ik doe is de rechte hoekjes even rondmaken met schaartje of mes (om ze wat minder kwetsbaar te maken voor loshaken) en dan aan twee kanten plakken.
seamseal gebruiken

verkrijgbaar bij meeste buitensportzaken; werkt altijd en kun je werkelijk alles mee repareren. De beschadiging bedekken met seamseal en het resultaat is gegarandeerd. Wel oppassen dat je het niet aan je handen krijgt. Altijd handig om bij je te hebben als reparatiemiddel voor scheuren, gaten en dergelijke beschadigingen.
mijn redelijk intensief gebruikte vaude werd geheel gratis en professioneel gerepareerd door vaude zelf :)