Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pyreneeën, september 2007 - Forum Wereldfietser

Pyreneeën, september 2007

Ligfietstocht door de Pyreneeën, september 2007

Afbeelding
(klik op het kaartje voor een verslag met foto's, video's, kaarten en GPS routes van de tocht)

Afbeelding
Girona

Afbeelding
Fietspad van Girona naar Olot, door het mooie vulkanische Garrotxa gebergte

Afbeelding
Saldes aan de voet van de berg Pedraforca in de Sierra de Cadí

Afbeelding Afbeelding
9e etappe van de Vuelta naar Cerler skistation

Afbeelding
Ainsa

Afbeelding
Het schitterende Nationale park Ordesa

Afbeelding
Los Mallos de Riglos

Afbeelding Afbeelding
Bardenas Reales, een semiwoestijn

Afbeelding
Cirque de Gavarnie

Heel leuk !!! Was een "feest van herkenning."

Weer een fietsidee erbij.....tanxs! :D

Het reisverslag is nu ook toegevoegd op mijn website:
Kijk hier voor het verslag met foto's, video's, kaartjes en GPS routes.

Mooie foto's, lijkt me ook erg mooi om te fietsen. Die semi woestijn ziet er grappig uit, is dat een klein gebiedje of stelt het echt wat voor?

Niet zo groot, ongeveer 40 km van noord-zuid lang en ongeveer 10 km (west-oost) breed. Er lopen een aantal gravelwegen door het park en een groot aantal (mountainbike) en wandeltrails. Ik vond het een mooie afwisseling met de bergen, het ligt ongeveer een dagje fietsen van de Pyreneeën.

Afbeelding

Wat een genot, dit verslag door te nemen,

Dit is zeker een optie voor mijn eerste tocht in Spanje.

Roald schreef:Wat een genot, dit verslag door te nemen,

Dit is zeker een optie voor mijn eerste tocht in Spanje.
Spanje is zeker de moeite waard :) Aan de Spaanse kant van de Pyreneeën is niet alleen het klimaat anders in vlg met Frankrijk (vaak zonniger, maar het kan er ook behoorlijk spoken) maar ook het landschap is anders (bergen minder hoog, meer weidse uitzichten) de wegen van betere kwaliteit (breder, rustiger) en de mensen vriendelijker en gemoedelijker. Je moet er wel wat voor doen, er zijn minder winkels onderweg en als je ze tegenkomt zijn ze vaak dicht gedurende de siesta, er zijn minder campings onderweg (die overigens wel luxer zijn dan in Frankrijk, maar duurder).
-- melding gemodereert omdat het alleen reclame was --