Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eten mee op het vliegtuig - Forum Wereldfietser

Eten mee op het vliegtuig

Onze eerste fietsvakantie met vliegtuig zit eraan te komen. Nu is de vraag, wat mogen we van eten meenemen in onze bagage (niet hand-bagage).
Is het volgende toegelaten (bij American Airlines-op hun site geen info hierover):
  • -couscous
    -smeltkaas
    -energierepen
    -kruiden
    -suiker
    -gevriesdroogd eten
Zeker dat gevriesddroogd eten zou ik graag meenemen, altijd handig als je ergens strand en er is in de verste verte geen leven te bespeuren. Misschien dat we dat ginderachter in Chili ook kunnen kopen.

Greez,
Karlien

Hangt er vooral vanaf wat het land van bestemming vindt. De meeste landen zijn niet ten onrechte niet zo gesteld op vlees of zuivel producten uit landen waar nare dierziektes heersen. Hetzelfde geldt voor plantaardig materiaal. Als je naar de VS gaat zou ik gewoon niets meenemen, want ze zijn heel fel. Rusland bijvoorbeeld is dat soms ook. Een enkele vliegreiziger is genoeg om een nare bacterie, parasiet, exoot of wat dan ook te importeren. Daar kunnen we in Nederland inmiddels ook van meepraten.
Wim

Beste Karlien,

Aan de grens tussen Argentinie en Chili moest ik mijn fietstassen volledig leeghalen. De reden: je mag in Chili geen voedsel het land mee naar binnen nemen.
Er zijn in Santiago en andere grotere plaatsen goed gesorteerde supermarkten.
Onderweg is overal eten te koop. Ik had een klassieke Campingaz brander meegenomen en ik kon bij iedere ijzerwinkel (ferreteria) doorprikgastankjes kopen die pasten op mijn brander.

De voorwaarden voor de VS vind je hier.

Karlien, inderdaad wat Bert zegt. Chili in (landgrens vooral) is streng, maar toch mochten we na de Paso Agua Negra onze droge koekjes en pasta wel meenemen.

Verse spullen moet je inleveren. Wij deden heel rustig met uitpakken en net of het ietwat meer moeite kost dan dat het daadwerkelijk kost. Ondertussen vriendelijk glimlachen en een praatje houden...

Die man had het na 2 tassen wel gezien.. :) Maar dat is misschien geluk hebben!

Gedroogde zaken zullen ze denk ik niet zo moeilijk over doen, maar je weet het maar nooit!

Op het vliegveld zie je wel waarschuwingsborden hangen wat je allemaal niet mee naar binnen mag nemen, maar daar waren ze niet streng. We hebben geen tassen open hoeven maken.

Veel plezier daar, het is er erg mooi!