Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Brandstof in Marokko? - Forum Wereldfietser

Brandstof in Marokko?

Dit zullen sommige van jullie (puritijnen, ;-)) misschien een vreemde vraag vinden, maar weet iemand of er in Marrakesh ook gas kook patronen te koop zijn? Liefst het schroef Colemand/Primes type of anders het Camping Gaz type met het ventiel.

Gas prefereer ik omdat het lichter is, en makkelijker/veiliger in de tent. Helaas is het wel minder milieu vriendelijk.

Iemand een suggestie? Anders dan neem ik weer de stinkende, walmende alles brander mee. ;-)



Groet,

Stijn

Ben al zo'n 7 x in Marokko geweest. Ben in al die tijd nog nooit tegen een outdoor zaak aangelopen of gastankjes gezien. Maar goed ik ben dan ook niet echt op zoek geweest. Vrees echter dat ze niet te krijgen zijn daar.

@ off topic.....
Wanneer ga je? En welke route ga je fietsen?
Wij dit keer Marrakech - Tizi n Test - Ighrem - Tata - Akka - Assa - Guelmin - Sidi Ifni - Tiznit.

Blanche

Ok geen gas dus. Het was het proberen waard.

Ik ga de laatste week van 24 Nov tot 9 Dec. Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik will fietsen. Ik heb net gelezen dat het zuiden betere kans op mooi weer biedt. Ik wilde ook graag de Tizi n Test, fietsen Maar dan op de terug weg. Ik heb gelezen dat het Anti Atlas gebied erg mooi is dus jullie route lijkt me ook interessant.

Ik zit zelf te denken aan Marrakesk -Demnate -Skoura -Boumalne -Msemrir -Tamtattouchte - Tinerhir - Boumalne -via Nekob naar Zagora -Tazenakht -Taliouine -terug via Tizi-n-Test. Maar dit is misshien een beetje ambitieus voor twee weken. En het hangt ook erg van het weer af.

Waneer gaan jullie?

Groet,

Stijn

Bij de Marjane verkopen ze Camping Gaz. Doorprik tankjes en CV270 (met easy-click nu ben ik bang)

http://maps.google.nl/maps?ie=UTF8&t=k& ... 09978&z=17

Ik vraag mijn buurman Hassan nog wel even.

Zuiz schreef:Bij de Marjane verkopen ze Camping Gaz. Doorprik tankjes en CV270 (met easy-click nu ben ik bang)

http://maps.google.nl/maps?ie=UTF8&t=k& ... 09978&z=17
Tja in al die zeven jaar ben ik nog nooit in een Marjane geweest in Marokko. Toch wat gemist :wink:

Mmmm..., een Supermarche van 6500M2. Ik had me Marokko toch anders voorgesteld. Vive la France! Zullen we maar zeggen. ;-)

Bedankt voor de tip! Gok ik er op of ze niet uit verkocht zijn of niet?

Groet,

Stijn
verkopen ze daar bij de Marjane toevallig ook de Coleman gas-cartouches met schroefdraad ?
Campinggas prik is ook te koop vlakbij het treinstation in Marrakesh bij
Magasin Akaide, rue Mauretania
Mijn ervaring in veel landen is dat de klassieke doorpriktankjes in tal van landen te koop zijn in ijzerwinkels of doe het zelfzaken. Niet altijd van het merk Campingaz, maar aan mijn brandertje hebben tankjes gehangen met uiteeenlopende kleuren.
En alcohol/spiritus voor een ultralichte spiritus brander? Er zijn landen waar dat heel makkelijk te krijgen is, en landen waar het lastig is.
Wim