Additionally, paste this code immediately after the opening tag: lichtgewicht slot - Forum Wereldfietser

lichtgewicht slot

In plaats van 1 zwaar beugel of frameslot zit ik te denken aan een combinatie van 2 lichtgewicht sloten.

Bv
Axa basta click 3
http://axabasta.intermix2.nl/index.asp? ... s.asp?id=4

met een Abus kabelslotje
http://www.abus.de/de/main.asp?ScreenLa ... 3318375279

Kwa gewicht zal het ongeveer hetzelfde blijven maar volgens mij sloopt een dief liever 1 dik slot dan 2 kleintjes.

Een bewegings-alarmpje komt er zowieso op.

Jammer dat er geen lichtgewicht 100.000 volt antidiefstal systeem is.

Kent iemand misschien nog ander lichtgewicht slot?

je kunt ook zo een kabeltje halen dat eigenlijk bedoeld is voor de zekering van een aanhangwagen, dat heeft twee ogen en die kunnen dan weer aan het ringslot.

Goed idee, ga ik doen.
Is mijn voorwiel ook enigzins veilig.
Dank je Roald.

De beste lichtgewicht beveiliging komt van het Pitlock systeem waarmee je wielen en alles wat er verder afgesloopt kan worden beveiligd: http://www.pitlock.de/ Ideaal dus voor dure wielen met Rohloff en SON naven. Het nadeel is dat een dief er nog steeds mee kan wegrijden (en pas thuis ontdekt dat hij niets aan de fiets heeft). Een Nederlands ringslot helpt in elk geval tegen het snelle grijpen.

Willem Jongman schreef:De beste lichtgewicht beveiliging komt van het Pitlock systeem waarmee je wielen en alles wat er verder afgesloopt kan worden beveiligt: http://www.pitlock.de/ Ideaal dus voor dure wielen met Rohloff en SON naven. Het nadeel is dat een dief er nog steeds mee kan wegrijden (en pas thuis ontdekt dat hij niets aan de fiets heeft).
Als je een fiets kunt stelen is het jatten van een haakse slijper ook geen grote stap

Marten heeft natuurlijk gelijk... :cry: maar mijn "oplossing" om het dieven lastig te maken is het Lock Alarm kabelslot met geluidsalarm 120 db (nog iets meer lawaai dan een haakse slijper) :wink:
Dit kabelslot heeft een kabel van 4.60 mtr. Je haalt de kabel eenvoudig door beide wielen, neemt onderweg het zadel mee en natuurlijk een boom, hek en/of evt. al je tassen.
Daarnaast is het geval thuis zeer bruikbaar om b.v. tuinmeubilair o.i.d. min of meer veilig buiten te laten staan.
Helaas is dit verhaal natuurlijk off-topic, want echt licht is het ding niet.... Gewogen heb ik hem nooit, omdat ik bang ben dat ik hem dan thuis laat...
Hoewel... helemaal off-topic ook weer niet: echt lichtgewicht reis je pas als je je je fiets en al je spullen hebt laten jatten, bijvoorbeeld omdat je de boel "beveiligd" had met twee lichtgewicht sloten. :wink:
Toch interesse...? http://www.computer-beveiliging.info/pr ... cts_id=245

Dick Schuurman schreef:Marten heeft natuurlijk gelijk... :cry: maar mijn "oplossing" om het dieven lastig te maken is het Lock Alarm kabelslot met geluidsalarm 120 db
Wanneer gaat het alarm dan af? Alleen bij doorknippen?

Er zijn ook bewegingsalarmen maar bij een fiets ben ik toch huiverig voor "vals alarm" (vooral op een camping in het holst van de nacht of zo).

Van een Abus (of ander merk) beugelslot, kun je de U-beugel vervangen door een aluminium exemplaar. Die kun je gewoon zelf buigen in een bankschroef en daaromheen kun je dan zwart krimpkous doen.
Dat ziet er zwaar uit en scheelt anderhalve kilo. (dit is overigens niet mijn idee hoor, maar van iemand anders :lol: )

Ik ga binnenkort op pad met het vlakbandslot van Verta, gekocht op de laatste Fiets- en Wandelbeurs in de Rai. De combinatie van lichtgewicht en uiterst moeilijk te kraken sprak me direct aan.
http://www.brabantsdagblad.nl/economie/ ... 659144.ece
:D

geluk schreef:Ik ga binnenkort op pad met het vlakbandslot van Verta, gekocht op de laatste Fiets- en Wandelbeurs in de Rai. De combinatie van lichtgewicht en uiterst moeilijk te kraken sprak me direct aan.
Ben wel benieuwd hoe dat getest is. ABUS e.d. besteden koffers met geld aan een nieuw produkt, en dan zou een particuliere uitvinder het beter (en goedkoper) kunnen? Ik heb m'n twijfels... staat ook erg weinig info op de site, maar op de beurs heb je het natuurlijk wel beter kunnen bekijken.

Op de site van Verta staat niet veel info. Enkele citaten uit het krantenartikel van 16 september 2006:

Zijn nieuwe vlakbandslot, daar komt de betonschaar niet doorheen. Komt omdat er geen kabel inzit, maar een staafje plat gewalst edelstaal. En op het moment dat je in plat staal een schaar zet, wordt dat alleen maar sterker. Niet door te komen, zeker niet voor de dief met haast. Ook is het slot van de Vughtenaar niet door te zagen, want daarin is voorzien. In het platte staafje zit om de drie centimeter een gaatje. Door al die gaatjes is een roestvrijstalen kabeltje gevlochten dat wat los zit. Als je gaat zagen, beweegt het kabeltje en heb je geen houvast. Kom je dus niet doorheen.

:D

Waarschijnlijk hebben de grote fabrikanten alleen maar baat bij sloten die niet helemaal diefstal proof zijn, omdat ze anders geen geld meer zouden verdienen aan de verkoop van sloten. Als dit slot echt goed is wil ik er ook wel één kan iemand ervaringen laten weten

Grt Ernst

geluk schreef:Zijn nieuwe vlakbandslot, daar komt de betonschaar niet doorheen. Komt omdat er geen kabel inzit, maar een staafje plat gewalst edelstaal. En op het moment dat je in plat staal een schaar zet, wordt dat alleen maar sterker. Niet door te komen, zeker niet voor de dief met haast. Ook is het slot van de Vughtenaar niet door te zagen, want daarin is voorzien. In het platte staafje zit om de drie centimeter een gaatje. Door al die gaatjes is een roestvrijstalen kabeltje gevlochten dat wat los zit. Als je gaat zagen, beweegt het kabeltje en heb je geen houvast. Kom je dus niet doorheen.

:D
Je zult het sleuteltje maar kwijt zijn... :D :D :wink:

Groet, Marco

"Het blad van de Fietsersbond maakt korte metten met het nieuwe Verta-slot, dat volgens de makers licht van gewicht en nauwelijks door te knippen is. 'Jammer genoeg bleek het bandstaal erg gemakkelijk door te knippen. Ook de sluiting is van slechte kwaliteit en daarmee is het hele Verta-slot waardeloos. Fietshandelaar Wim Kok uit Utrecht kreeg het cilinderslot in luttele seconden open door er met de hamer op te slaan"

Heb ik van de site: www.fietsen.web-log.nl ik weet niet of we nog zo enthousiast moeten zijn :shock:

Grt Ernst

ZERO55 schreef:ik weet niet of we nog zo enthousiast moeten zijn :shock:
Ik ben i.i.g. toch wel een heel eind minder enthousiast!
:shock: :oops:

Ik gebruik naast 2 sloten een personal alarm. Een kant bind ik met een touwtje vast aan mijn achterdrager en de andere kant met een haring aan de grond vast. Ik ben erg content mee. (Behalve die ene keer dat ik zelf vergeten was dat mijn fiets met een alarm beveiligd was. :wink: ). In ieder geval slaap ik 's nachts (nog) beter.


Afbeelding

Fedor, het alarm van de Lock Alarm kan op 2 manieren afgaan: bij doorknippen en bij testen. In feite is het zo dat, wanneer de stroomkring ongeauthoriseerd wordt onderbroken, het alarm afgaat. Dat gebeurt dus ook als een slimmerik het slot zelf forceert om de batterij te verwijderen 8)
Dit betekent dus dat je onmiddellijk je fiets dient te gaan redden :twisted: en helaas ook een nieuw slot moet gaan kopen :cry: , als je het alarm hoort afgaan.
Overigens is er opvallend (knalrood), op het slot vermeld dat het om 120 db alarm gaat, dit om gegadigden af te schrikken.

Je hebt trouwens ook een Lock-alarm met een kortere kabel (het gewicht is dan minder zwaar).
Wij hebben een lock-alarm met een lengte van 4,6 meter. Het gewicht is 600gr. Hij bevalt ons goed. Het geeft een zekerder gevoel.
Zie: http://www.lock-alarm.nl/assets/s2dmain ... -alarm.nl/

Tanja schreef:Je hebt trouwens ook een Lock-alarm met een kortere kabel (het gewicht is dan minder zwaar).
Wij hebben een lock-alarm met een lengte van 4,6 meter. Het gewicht is 600gr. Hij bevalt ons goed. Het geeft een zekerder gevoel.
Zie: http://www.lock-alarm.nl/assets/s2dmain ... -alarm.nl/
een dun touwtje naar een mooie stapel borden en pannen maakt je ook wel wakker. :D

Dick Schuurman schreef:Overigens is er opvallend (knalrood), op het slot vermeld dat het om 120 db alarm gaat, dit om gegadigden af te schrikken.
Alleen jammer dat rood niet zichtbaar/leesbaar is in het donker :lol: Hadden ze beter geel kunnen maken ;)